וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני אייווה: 22 מיילים של קלינטון סווגו "סודיים ביותר"

מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה כי שבע תכתובות שנשלחו מהחשבון הפרטי של קלינטון הכילו מידע רגיש ביותר שעלול לרמז על תכניות חשאיות. הדבר עשוי לפגוע בתמיכה במועמדת הדמוקרטית בבחירות המקדימות הראשונות ב-1 בפברואר

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(הילרי קלינטון על פרשת המיילים: עשיתי טעות)

מחלקת המדינה האמריקנית אישרה אמש (שישי) בפעם הראשונה כי שבע תכתובות מייל ששלחה הילרי קלינטון מחשבונה הפרטי, ובהם 22 מיילים, הכילו מידע רגיש שסווג "סודי ביותר" – אחת מרמות הסיווג הגבוהות בארצות הברית. "המסמכים לא היו מסווגים סודיים ביותר בזמן שבו נשלחו", הדגיש דובר מחלקת המדינה, ג'ון קירבי, בהודעתו בנושא. לדבריו, מחלקת המדינה בוחנת כעת אם המידע שנמסר בהם היה מסווג בעת שנשלח מהשרת שבביתה שבניו יורק של קלינטון, בעת שכיהנה כשרת החוץ.

לפי סוכנות הידיעות אי-פי, המיילים, המתפרסים על פני 37 עמודים, כוללים מסרים הנוגעים לחומר מסווג ביותר שיכול לרמז על מקורות חסויים או תכניות חשאיות כמו תקיפות של מל"טים אמריקניים ברחבי העולם.

עוד כתבות מהעולם:
שלטון הלינץ': כשהמקסיקנים מאבדים אמון במשטרה
"מסוכן לקהילה": ראש המיליציה מאורגון יישאר במעצר עד תום משפטו
הגיעה לסוריה עם תינוקה: לראשונה הורשעה בריטית בהצטרפות לדאעש

העימות הדמוקרטי הרביעי, צ'רלסטון, קרוליינה הדרומית, 18 בינואר 2016. רויטרס
שלחמה מיילים סודיים ביותר. קלינטון/רויטרס

המידע מתפרסם שלושה ימים בלבד לפני הבחירות המקדימות הראשונות והגורליות באייווה. על פי הסקרים שנערכו במדינת המפתח, קלינטון מובילה על המתמודד הנמצא במקום השני, ברני סנדרס, באחוזים בודדים, והפרסום עלול להחליש את התמיכה בה ואולי למנוע את סיכוייה לנצח במדינה, שזכייה בה נותנת דחיפה משמעותית למועמד.

מנהלי הקמפיין של קלינטון העבירו ביקורת על ההחלטה לצנזר את המיילים, וטענו כי מדובר ב"מאבקים ביורוקרטיים", ו"אמוק של סיווג יתר". לטענתם, על המיילים להיחשף לציבור כך שיתברר שלא מדובר במידע המסכן את ביטחון המולדת. גם חבר ועדת המודיעין של בית הנבחרים, אדם שיף הדמוקרטי, הגן על קלינטון ואמר כי "לעתים קשה לדעת" אם מידע שמועבר הוא מסווג או לא. לדבריו, קלינטון "הגיבה לאירועים המתרחשים בעולם בזמן אמת". דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, נשאל אם משרד המשפטים עשוי לתבוע את קלינטון, וענה: "זה לא דבר שמעורר בי דאגה".

העימות הדמוקרטי הרביעי, צ'רלסטון, קרוליינה הדרומית, 18 בינואר 2016. רויטרס
עשוי להרוויח קולות מהפרשה. סנדרס/רויטרס

צירים רפובליקנים בקונגרס העבירו ביקורת על השימוש של קלינטון בחשבונה האישי בין השנים 2009 ל-2013, והמתמודדים לייצוג המפלגה הרפובליקנית בבחירות, בהם מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי, קראו להעמידה למשפט. הדבר גם עלה במהלך העימות הדמוקרטי, אך המועמד סנדרס קרא בפומבי להפסיק להתעסק בנושא.

בחודשים האחרונים מפרסמת מחלקת המדינה את המיילים של קלינטון בכמה פעימות, בהוראת בית משפט. במיילים שכבר פורסמו צונזר מידע בשל טענות של מחלקת המדינה כי מדובר במידע מסווג. עם זאת, זוהי הפעם הראשונה שבה תכתובות מלאות מצונזרות באופן מלא. מידע מסווג "סודי ביותר" אם הממשל סבור שהדלפתו תגרום "לנזק חמור במיוחד לביטחון הלאומי".

הממשל אוסר על עובדיו להעביר מידע מסווג, גם אם לא סומן ככזה, מחוץ לערוצים הנשלטים על ידיו, ובכמה מקרים עמדו עובדים למשפט בשל עבירה על סעיף זה. תחילה, קלינטון אמרה כי היא מעולם לא שלחה או קיבלה מידע מסווג דרך חשבון המייל האישי שלה. עם זאת, בשבועות האחרונים הדגישה כי אף מייל לא סווג כך כאשר שלחה אותו - קו הגנה שכעת עשוי להתערער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully