וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיעה לסוריה עם תינוקה: לראשונה הורשעה בריטית בהצטרפות לדאעש

30.1.2016 / 3:46

טרינה שקיל, בת 26, נעצרה בשנה שעברה עם שובה לבריטניה ובנה נלקח ממנה. נקבע כי הייתה חברה מן המניין ויועדה להיות "כלת ג'יהאד". "היא לא הייתה נאיבית, היו לה מטרות ברורות"

עריכה: שניר דבוש, אביב אירגז

(דאעש בסרטון שפורסם השבוע, עם המחבלים מפריז: "נשחרר את פלסטין")

טרינה שקיל, בריטית בת 26, הורשעה אמש (שישי) בבית משפט בברמינגהאם בהצטרפות ל"מדינה האיסלאמית" (דאעש). על פי ההרשעה, היא טסה באוקטובר 2014 לטורקיה עם בנה התינוק בן השנה, חצתה את הגבול לסוריה ושהתה שם במשך שלושה חודשים. היא האישה הבריטית הראשונה שמורשעת בעבירה זו.

במהלך שהותה בסוריה העלתה שקיל לרשת תמונות שלה שבהן היא נראית עם בנה כשראשו עטוף במטפחת עם סמל "המדינה האיסלאמית", ובתמונות אחרות היא ובנה מצולמים לצד רובה. בנוסף, טרם עזיבתה לסוריה פרסמה בטוויטר ציוצים שקוראים "להתחמש" והביעה את רצותה להפוך ל"שהידית". בגין פעולות אלו היא הורשעה גם בעידוד לטרור ברשתות החברתיות.

לקריאה נוספת:
סופו של מתכנת המחשבים שהפך לעורף הראשים האכזרי ביותר בעולם
דאעש אישר: "ג'ון הג'יהאדיסט" חוסל בתקיפת מל"ט בסוריה
מסמכי דאעש נחשפים: "המשרד לענייני עבדים" ופסקי הלכה על אונס שבויות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בנה של שקיל עם נשק, ובתמונה עם אמו כשלראשו מטפחת עם סמל דאעש/מערכת וואלה!, צילום מסך

שקיל, שנעצרה לאחר שנחתה בפברואר 2015 בנמל התעופה הית'רו שבלונדון ובנה נלקח ממנה לרשויות הרווחה, הודתה שהייתה בסוריה, אך הכחישה שהצטרפה לדאעש וטענה שרק רצתה לחיות תחת חוקי השריעה. את התמונות של בנה עוטה מטפחת עם סמל דאעש הסבירה בכך ש"הוא פשוט אוהב כובעים". קו ההגנה במשפטה היה שהיא ברחה מבריטניה עם בנה בשל "חיי משפחה לא מאושרים".

עם זאת, חוקריה אמרו כי היא הפכה לחברה בארגון ואף יועדה להיות "כלת ג'יהאד", כלומר להרות ולהביא ילדים ללוחמים בסוריה. לא ברור מדוע עזבה בסופו של דבר את המדינה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טענה שברחה בשל "חיי משפחה לא מאושרים". שקיל לאחר מעצרה ב-2015/מערכת וואלה!, צילום מסך

דאעש, מטבע הדברים, הוא ארגון שהוצא מחוץ לחוק בבריטניה, והצטרפות אליו היא למעשה חברות בהתאחדות בלתי-מותרת. אלא שבעוד שגברים שמצטרפים לארגון נשבעים אליו אמונים ואז קל להוכיח את חברותם בבית המשפט, עבור נשים אין תהליך מסודר.

עם זאת, התביעה הצליחה לשכנע, לראשונה במקרה של אישה, ששקיל הייתה חברה בדאעש. לחבר המושבעים נאמר כי חברות בדאעש אינה כחברות "בספריה או בחדר כושר", ועליו להכריע בשאלה עם שקיל עזבה לסוריה במטרה להיות ב"מדינה האיסלאמית", ידעה את מטרותיה וכיצד להגשימם וחשוב מכך, רצתה להיות בחברת אנשים השותפים לרצון זה.

"היא הקצינה מצפייה בחומרים באינטרנט"

בהודעה לעיתונות של המשטרה המקומית נמסר כי טרינה "הקצינה מצפייה בחומרים באינטרנט, לפני שעזבה את בריטניה. היא לא הייתה נאיבית, היו לה כוונות ברורות כשעזבה את בריטניה, פרסמה ציוצים בטוויטר שמעודדים את הציבור לבצע פשעי טרור ואף לקחה את בנה הצעיר לסוריה". בית המשפט קבע כי בכך סיכנה אותו באופן ממשי.

רשויות הביטחון בבריטניה מעריכות כי כ-600 מאזרחי המדינה הצטרפו עד כה לשורות דאעש וארגוני איסלאם קיצוני אחרים בסוריה ובעיראק. רבים מהם עשו זאת על ידי חציית הגבול מטורקיה. על פי ההערכות, כמחצית מהם שבו לבריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully