וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ביבי שודד אותנו": מאות הפגינו נגד מתווה הגז ברחבי הארץ

צעדות מחאה, תחת הכותרת "המתווה קורס – מונופול הגז הוא לא מעל החוק", נערכו בשלוש הערים, לקראת הדיון בבג"ץ ביום רביעי הקרוב. בין היתר, הונפו השלטים: "בג"ץ, תעצור את השוד", "זו לא טעות - זו מדיניות" ו-"החליפות לא שמות קצוץ"

ספק 500

מאות השתתפו אמש (שבת) בהפגנות מחאה בתל אביב, בראש פינה ובאילת, לקראת הדיון בבג"ץ על מתווה הגז ביום רביעי הקרוב. שלוש צעדות נערכו תחת הכותרת "המתווה קורס – מונופול הגז הוא לא מעל החוק", ויותר מ-4,500 בני אדם הצטרפו לדף האירוע בפייסבוק של ההפגנה בתל אביב.

הצעדה בתל אביב יצאה בשעה 20:00 מכיכר הבימה לעבר בית המשפט המחוזי בעיר, בשדרות שאול המלך. בראש פינה, ההפגנה נערכה בכיכר ליזה בכניסה ליישוב, ובאילת ברחבת "מול הים". במשטרת מרחב ירקון אישרו כי ההפגנה בתל אביב אושרה על ידי המשטרה, ומסרו כי החל משעה 19:00 נחסמו לתנועה רחוב אבן גבירול מרחוב מרמורק לרחוב מלכי ישראל בשני הכיוונים, שדרות בן ציון מרחוב המלך ג'ורג' עד שדרות תרס"ט, רחוב החשמונאים מרחוב מנחם בגין עד רחוב קרליבך, רחוב קרליבך מרחוב החשמונאים עד רחוב אבן גבירול, רחוב דיזנגוף מרחוב המלך ג'ורג' עד רחוב אבן גבירול, רחוב קפלן מדרך מנחם בגין עד רחוב אבן גבירול, רחוב קפלן מדרך בגין עד רחוב אבן גבירול, רחוב הנביאים מרחוב המלך ג'ורג' עד רחוב אבן גבירול, שדרות שאול המלך מרחוב ויצמן עד רחוב אבן גבירול ורחובות דובנוב ודה וינצ'י מרחוב קפלן עד שדרות שאול המלך.

עוד בוואלה! NEWS:
גז, חשמל וביטחון: ישראל מהדקת את היחסים עם יוון וקפריסין
המפעל שנלחם על חיבור לגז הטבעי - ביקש להתנתק בשל המחירים הגבוהים
"סירחון פוליטי": ההפגנות נגד מתווה הגז המשיכו גם השבוע

הפגנת מחאה נגד מתווה הגז  בתל אביב   30 בינואר 2016. פעילי מאבק הגז, מערכת וואלה! NEWS
"הנחות הבסיס מופרכות". ההפגנה בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, פעילי מאבק הגז

"מסיבת העיתונאים של השר אבי גבאי, שביקר את מחירי הגז המונופוליסטיים שהונצחו במתווה וגורמים לתעשייה ולחברת חשמל להעדיף דלקים מזהמים על שימוש בגז היקר מדי, מעידות על מופרכות הנחות הבסיס שבמתווה", נמסר ממטה המאבק. המארגנים עוד טענו כי "מתווה הגז לא הגיוני, ונשען על רגליים עקומות שמוליכות לקריסתו".

זאת, בין היתר, בהתייחסות ל"הודעות הממשלה על מדינות המעוניינות בגז – כמצרים וטורקיה – שהצריכו שימוש בסעיף 52 התקדימי לעקיפת הממונה על ההגבלים, והפרכת הודעות אלה בידי אותן מדינות", או ל"תשובת המדינה לבג"ץ שלפיה מאבק הגז לא הציג בפניה חלופות, למרות שחלופות כאלה הוצגו ע"י מטה המאבק וגם בידי השר גבאי".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנת מחאה נגד מתווה הגז  באילת   30 בינואר 2016. פעילי מאבק הגז, ספק 500
"לא תחמוד". ההפגנה בראש פינה/ספק 500, פעילי מאבק הגז

מארגני המחאה עוד קראו לציבור להגיע לדיון בבג"ץ, "ולהביע את מחאתו נגד סעיפי המתווה הלא דמוקרטיים - ביניהם הפטור מרגולציה שקיבל מונופול הגז ל-15 שנים והשימוש הלא ראוי בסעיף 52 לעקיפת הממונה על ההגבלים, תוך שימוש בטיעון ביטחוני שקרי". לטענתם, יש "להתייחס לטייקוני מונופול הגז כשווים בפני החוק, ולדרוש לטפל בהסדר הכובל שאותו יזמו באופן לא חוקי, כפי שמטופלים קרטלים אחרים במשק – במישור הפלילי".

(עדכון ראשון: 18:46)

הפגנת מחאה נגד מתווה הגז  באילת   30 בינואר 2016. פעילי מאבק הגז, ספק 500
"הטייקונים שווים בפני החוק". ההפגנה באילת/ספק 500, פעילי מאבק הגז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully