וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפעל שנלחם על חיבור לגז הטבעי - ביקש להתנתק בשל המחירים הגבוהים

27.1.2016 / 21:44

מפעל "פניציה" שנלחם על חיבור לגז טבעי עד שהמדינה השקיעה כ-60 מיליון שקלים עבור המשימה, ביקש מהמשרד להגנת הסביבה לשוב למזוט המזהם משום שהצעד לא השתלם כלכלית. יחימוביץ': "כואב הלב לראות הזדמנות כבירה, שמתפוגגת בשל תאוות בצע"

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

(חתימת נתניהו על מתווה הגז)

מנהלי מפעל "פניציה" מהגליל ישובו להשתמש בדלק המזוט המזהם למרות שניהלו מאבק עיקש על מנת להתחבר לגז טבעי, על רקע חתימת מתווה הגז. על פי הדיווח הערב (רביעי) בחדשות 2, לאחר שהמדינה השקיעה כ-60 מיליון שקלים בחיבור המפעל שנמצא באזור התעשייה ציפורי בגליל, לגז טבעי, המנהלים טוענים כי הגז המזהם זול יותר עבורם. זאת, אף שהמפעל חובר לגז לפני כשנה ומנהל המפעל ערן חיימוביץ' אף השתתף בתשדיר שירות של נובל אנרג'י.

ביממה האחרונה שלח המנהל מכתב למשרד להגנת הסביבה ובו הוא ביקש לעבור בחזרה למזוט בעקבות ירידת מחירי הנפט בעולם. לדבריו, המפעל משלם כיום 150 אלף שקלים יותר בחודש בגלל עלויות הגז הטבעי לעומת המזוט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה סיפור שיכול היה להיות קומי אלמלא היה טראגי". מפעל פניציה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) התייחסה הערב לנושא ואמרה כי "זה סיפור שהיה יכול להיות קומי אלמלא היה טראגי". "המפעל, שבחיבורו לגז הושקעו 60 מיליון שקלים, אינו יכול לעמוד במחירים המופקעים והמונופוליסטיים של חברות הגז ומוותר מרצונו על הגז הטבעי, שהיה יכול להיות זול להפליא אלמלא הקופון ההזוי שגוזרות עליו חברות הגז", אמרה.

היא הוסיפה: "העובדה שערן חיימוביץ' היה הדוגמן של נובל אנרג'י בתשדירי הקמפיין שלה למתווה הגז, מדגימה את המצב ההזוי והמטורף שישראל נקלעה אליו בשל המתווה. כואב הלב לראות הזדמנות כבירה כזאת למשק הישראלי שהולכת ומתפוגגת בגלל תאוות בצע, ממשלה רופסת, וקשרי הון שלטון. גם התאחדות התעשיינים שסנגרה עד עכשיו על מונופול הגז בכל כוחה חייבת להתעשת ולשנות כיוון ב-180 מעלות, שאם לא כן – הגז לא יגיע לעולם למפעלים, מהסיבה הפשוטה שהדבר לא ישתלם להם".

שלי יחימוביץ' בכנס המזון 15.6.2015. ניב אהרונסון
"ישראל נקלעה למצב הזוי ומטורף בגלל המתווה". יחימוביץ'/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully