וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: יותר מ-1,400 אזרחים נהרגו בהפצצות של רוסיה במדינה

בזמן ששיחות השלום בז'נבה החלו, מדווחים ארגוני זכויות אדם על המצב הקשה במדינה השסועה. בין היתר, בשנה וחצי האחרונות נרצחו בה כמעט 4,000 בני אדם על ידי דאעש, ו-46 מתו מרעב במדאיה הנצורה בידי הצבא

עריכה: אביב אירגז

בזמן ששיחות השלום בנושא מלחמת האזרחים המתמשכת בסוריה החלו בז'נבה, פרסמו היום (שבת) מספר ארגונים את נתוני הרוגים עדכניים מהמדינה השסועה, שנוסף לקרבות בין המורדים לצבאו של הנשיא בשאר אסד, פועלים בה גם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) וחיל האוויר הרוסי. מנתוני הארגון הסורי לזכויות אדם עולה כי כמעט 1,400 אזרחים מתו מאז החלה רוסיה לתקוף בשטח סוריה לפני כארבעה חודשים.

כמו כן, תקיפותיה של מוסקבה הביאו למותם של 965 לוחמי דאעש ו-1,233 מורדים מקבוצות אופוזיציה שונות. בשל כך, קבוצת המורדים העיקרית בסוריה דרשה לעצור את הפצצות צבאות רוסיה וסוריה על מעוזות המורדים במדינה, זאת כתנאי להצטרפותן לשיחות השלום עם הממשלה.

לקריאה נוספת:
האופוזיציה הסורית חזרה בה: תגיע לשיחות השלום בז'נבה
אסד שחרר עוד עיירה אסטרטגית; רוסיה: שינינו את המלחמה בסוריה
תיעוד נדיר מהלחימה בסוריה: קרב בין הצבא לדאעש בדיר א-זור

העיר העתיקה של חאלב, 18 באוקטובר 2015. רויטרס
התקיפות מהאוויר גורמות למותם של אלפי אזרחים. הריסות מהפצצות בעיר חאלב/רויטרס

נתונים נוספים שנמסרו מארגון זכויות האדם הם לגבי ארגון הטרור הרצחני דאעש, שהשתלט על חלקים נרחבים מהמדינה והוציא להורג ב-19 החודשים האחרונים 3,895 בני אדם – יותר ממחציתם אזרחים. רק בחודש האחרון, בין ה-29 בדצמבר וה-29 בינואר, אנשי דאעש רצחו 188 בני אדם, בהם 113 אזרחים.

מתוך האזרחים שנהרגו, 78 היו ילדים ו-116 היו נשים. בין שיטות הרצח ששימשו את דאעש, על פי פעילי זכויות האדם, היו ירי בידי כיתת חמושים, עריפת ראשים, סקילה, שריפה ואף השלכה מבניינים גבוהים. נוסף לאזרחים, נרצחו חיילים רבים בצבא אסד ונאמנים רבים למשטרו, כמו גם פעילים בקבוצות טרור אחרות, כמו אל-קאעדה.

הסיבות לרצח בידי דאעש מגוונות, ורובן קשורות בעבירות על חוקי האיסלאם ואי-נאמנות. חלק מהאזרחים הוצאו להורג גם כי נחשדו כהומוסקסואלים, ונשים הוצאו להורג על כך שעזבו את בעליהן. על פי הנתונים, בדאעש אף הוציאו להורג 422 מחבריהם בשל חשד לריגול או "מעשים קיצוניים כלפי האיסלאם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
כלי רכב של הצלב האדום בעיר הנצורה מדאיה, ינואר 2016. AP
שיירת רכבים המובילה לעיירה הנצורה מדאיה/AP

בתוך כך, ארגון "רופאים ללא גבולות" דיווח היום כי לפחות 16 בני אדם נוספים מתו מרעב בעיירה הנצורה מדאיה שבמערב המדינה, זאת על אף ששיירת סיוע הומניטרי הורשתה להיכנס אליה מוקדם יותר החודש. מהארגון נמסר כי כמה עשרות תושבים נוספים נמצאים "בסכנת מוות". עד כה, מתו מרעב בעיירה 46 בני אדם.

"הדיווחים שלנו מראים על 46 מתים מאז 1 בדצמבר, אך המספר האמיתי כמעט בוודאות גבוה יותר", נמסר מ"רופאים ללא גבולות". "אנחנו יודעים כי קיימים דיווחים על אנשים שמתים מרעב בבתיהם ולא רק בבתי החולים".

הריסות בג'ובר, פרבר של דמשק, סוריה, 23 בינואר 2016. רויטרס
הריסות באחד מפרברי דמשק, החודש/רויטרס

מדאיה ממוקמת במחוז דמשק ונמצאת תחת מצור של הצבא הסורי. גורלה של העיירה מהווה את אחת מנקודות המחלוקת העיקריות במשא ומתן הצפוי בין הצדדים הלוחמים בסוריה, זאת מאחר שהמורדים מעוניינים ליישם את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם בעיר ולסיים את המצור בה. על אף שמדאיה נכללת בהסכם שהושג בשנה שעברה המאפשר גישה של סיוע הומניטרי אליה, הצליחו האו"ם וארגוני זכויות אדם לספק לה עזרה מועטה בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully