וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכינו את המברשות: חברות טיפוח מצרפת לוטשות עיניהן לשוק באיראן

עם הסרת הסנקציות מעל טהראן, חברות קוסמטיקה מאירופה מעוניינות להשתלב בשוק האיראני, שהרווחים בו הם השניים בגודלם במזרח התיכון. "טיפוח הפנים חשוב לאיראניות - זהו החלק היחיד בגופן שניתן להראות"

נשים איראניות בטהראן. 30 בינואר 2016. AP
מניבות רווחים של כ-3.5 מיליארד דולר בשנה - וזה עוד ללא בשמים. נשים בשוק בטהראן/AP

לנוכח הסרת הסנקציות הכלכליות מעל איראן, חברות הקוסמטיקה הגדולות בצרפת כבר מתכוננות לתחילת ייצוא מוצריהן לשוק האיראני – שבו מיליוני נשים כבר מכינות את מברשות האיפור כדי להצטייד במיטב תוצרת בירת האופנה העולמית. השוק האיראני נחשב לאחד הגדולים במזרח התיכון, ועד כה המגבלות על העברות כספים בין בנקים איראניים לבנקים אחרים בעולם הקשו מאוד את העברת הסחורה לרפובליקה האיסלאמית.

וירג'ין דאנפרט, ראש הדירקטוריון העסקי של הפדרציה הצרפתית של חברות היופי, סיפרה כי הארגון קיבל "פניות רבות יותר ויותר" מצד חברות איראניות, המבקשות להביא מוצרים מצרפת לשוק המקומי. "החותמת 'מיוצר בצרפת' מאפשרת תחרותיות רבה בשוק הקוסמטיקה", הסבירה דאנפרט, והוסיפה כי על החברות השונות בארצה יהיה צריך לנקוט צעדים משמעותיים כדי להצליח בשוק האיראני.

עוד ידיעות מהעולם:
שלטון הלינץ': כשהמקסיקנים מאבדים אמון במשטרה
ראשי מאפיה איטלקית נתפסו בבונקר בהר - לצד כלי נשק וסיר פסטה
מוסקבה על האשמת פוטין בשחיתות: "ארה"ב מתכוננת לבחירות ברוסיה"

נשים איראניות בטהראן. 30 בינואר 2016. AP
"חברות הקוסמטיקה האיראניות עוקבות בדריכות אחרי איראן". נשים בטהראן/AP

למרות שנים רבות של סנקציות וחרף מדיניות המשטר האיסלאמי השמרני, שוק האיפור והטיפוח באיראן נחשב לשני בגודלו במזרח התיכון, אחרי ערב הסעודית. הרווחים בתחום זה במדינה הסתכמו ב-3.5 מיליארד דולרים בשנת 2014 - ללא ענף הבישום. עד לשנה זו, שלטו בשוק חברות מקומיות וזכיינים איראניים של מותגים אמריקניים כמו "פרוקטר אנד גמבל" ו"יונילוור". ענקית הטיפוח "לוריאל" הצרפתית אחזה רק במקום השביעי בשוק, וכעת היא מקווה להגדיל את הנתח שלה בו.

מנכ"ל "לוריאל", ז'אן פול אגון, לא מיואש מהנתונים העולים מטהראן, וציין כי צעדי השיווק באיראן יהיו רבים וייעשו בהדרגתיות. "זו מדינה שבה בעתיד השוק יהיה מעניין יותר", אמר בהתייחסו לכך שסכום ההכנסות מענף הטיפוח צפוי לגדול פי שלושה עד 2019.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
נשים איראניות בטהראן. 30 בינואר 2016. AP
חלק מהנשים עוטות כיסויי ראש מסוגננים. נשים באיראן/AP

על אף ההתקרבות למערב במסגרת הסכם הגרעין עם המעצמות, נשות איראן עדיין נדרשות לעטות כיסוי ראש, וחלקן מנסות להנהיג שינויים בקוד הלבוש. נשים רבות, בייחוד בערים, נוהגות ללבוש מעילים מעוצבים וכיסויי ראש מסוגננים, ולעתים אף לובשות מכנסיים במקום השמלות המסורתיות.

יצרני הקוסמטיקה המקומיים באיראן מבינים כי במציאות כזו, שבה נשים מוגבלות בקוד לבוש נוקשה, הן שמות דגש רב יותר על טיפוח הפנים והאיפור. "ההופעה באזור הפנים מאוד חשוב לנשים באיראן, מאחר שזהו החלק היחיד בגופן שאפשר לראות כשהן יוצאות ולובשות כיסוי ראש או רעלה", הסבירה סהר ג'מאלי, מנהלת חברת "אריה שיק" המייבאת בישום ואיפור למדינה. "כל חברות הקוסמטיקה הבינלאומיות עוקבות בדריכות אחר השוק שלנו".

בדברים שאמרה בפגישה עסקית עם יצרני קוסמטיקה בינלאומיים בפריז, סיפרה ג'מאל שנציגים רבים של חברות, למשל "ספורה" המפעילה חנויות איפור וטיפוח בכל העולם, הגיעו לטהראן כמה פעמים. כמו כן, לטענתה גם חברות שאינן ענקיות טיפוח כמו "ספורה" או "לוריאל" יוכלו להגדיל את רווחיהן ולהיכנס לשוק האיראני, שכן מותגים קטנים יותר כבר מצליחים מאוד במדינה וביססו בה קהל לקוחות נאמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully