וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכפוף לשימוע: ניצב בדימוס מנשה ארביב יעמוד לדין בגין הפרת אמונים

28.1.2016 / 19:00

מח"ש הודיעה למפקד לשעבר של יחידת להב 433 כי נשקלת העמדתו לדין פלילי בעבירת מרמה והפרת אמונים ובעבירה של אי-מילוי חובה רשמית. זאת בשל החשד כי לא דיווח שהרב פינטו הציע לו 60 אלף דולר כדי לשבש את חקירתו

עריכה: ניר חן

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה הודיעה היום (חמישי) לניצב בדימוס מנשה ארביב, לשעבר מפקד יחידת להב 433, כי נשקלת העמדתו לדין פלילי בעבירת מרמה והפרת אמונים ובעבירה של אי-מילוי חובה רשמית. זאת בכפוף לשימוע בפני מנהל מח"ש. ההחלטה על כך התקבלה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אשר קיבל את המלצת פרקליט המדינה, שי ניצן.

בהודעה מטעם משרד המשפטים נמסר כי במכתב השימוע שנשלח לבא כוחו של ארביב עולה כי בין השנים 2013-2010, עת שימש קצין בכיר במשטרת ישראל, התנהל ארביב התנהלות "כוללת ומתמשכת שעלתה בגדר מעשה הפרת אמונים הפוגע בציבור, זאת כאשר לא דיווח על הצעת שוחד שקיבל והעלימה עת נשאל בחקירת משטרה על אודות מערכת יחסיו עם הרב יאשיהו פינטו, וזאת ביודעו שהרב פינטו חשוד בביצוע עבירות. בכך למעשה, נמנע ארביב במזיד מלמלא חובה המוטלת עליו על פי דין - החובה לדווח על הצעת השוחד שקיבל מחשוד בפלילים".

לקריאה נוספת:
חרף המלצת מח"ש: הגשת כתב האישום נגד ניצב ארביב מתעכבת
הרב פינטו לחסידיו, לפני החזרה לישראל: "לא אני הרגתי את ברכה"
פינטו ביקש להאריך את שהותו בחו"ל; הפרקליטות: חשש שיחמוק מעונש

ניצב מנשה ארביב, מפקד יחידה להב-433, בהצהרה לאחר פיצוץ רכב הפרקליט בתל אביב, 8 באוקטובר 2013. דרור עינב
חשוד שנמנע מלדווח על הצעת שוחד. מנשה ארביב/דרור עינב

על פי החשד, בתחילת שנת 2010 הכיר ארביב לראשונה את הרב פינטו. בין השניים נרקמה ברית אינטרסים בין רב שמעוניין בחיבור למוקד כוח בדמות קצין בכיר במשטרה, לבין קצין משטרה, שהיה מעוניין בחיבור לרב שמהווה מוקד כוח ואדם מקושר בארץ ובחו"ל. במסגרת ברית אינטרסים זו, פנה ארביב לרב ולאנשיו בבקשות עזרה שונות, לצרכיו הפרטיים, ולאורך כל התקופה דאג לשמר את הקשר בינו לבין הרב פינטו ואנשיו בשל אינטרסים פרטיים ובשל הפוטנציאל הטמון בקשר מסוג זה.

הקשר בין ארביב לרב פינטו ואנשיו נמשך גם לאחר שנודע לארביב, כי הרב פינטו חשוד בחקירה פלילית סמויה שנוהלה ביאח"ה בעניין עמותת "חזון ישעיה". בשלב זה, על פי החשד, נמנע ארביב מלדווח לגורמים הרלוונטיים במשטרת ישראל על אודות הקשר שבו היה מצוי עם הרב פינטו, וזאת על אף שהיה מחובתו לעשות כן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הרב יאשיהו פינטו, מאי 2015. שלומי יוסף, פול צלמים
הציע 60 אלף דולר לארביב כדי למנוע את המשך החקירה. הרב פינטו/פול צלמים, שלומי יוסף

במסגרת הקשר בין השניים, התקיימה בין היתר פגישה בין הרב פינטו לארביב, שבמהלכה הרב פינטו הציע לו 60 אלף דולר. זאת על מנת שיפנה לגורמי החקירה בארץ, לרבות ראש אגף החקירות והמודיעין, כדי שימנעו את המשך החקירה שבה היה מעורב. על פי החשד, ארביב הפר את חובתו כאיש משטרה ונמנע מלדווח על הצעת שוחד שהוצעה לו, ולא דיווח על דבר מודעותו של הרב פינטו לחקירה המשטרתית הסמויה שנוהלה נגדו.

בנוסף לכך, לאחר שנחשפה פרשת מתן השוחד של הרב פינטו לתת ניצב אפרים ברכה, נמנע ארביב – גם בשלב זה - מלחשוף את הצעת השוחד שהופנתה אליו. מחדלו זה של ארביב מקבל משנה תוקף מאחר שמדובר היה בחשיפת עבירה פלילית, שהיה בגילויה כדי לסייע בחקירה שנוהלה אותה עת בדבר הצעתו השוחד של הרב פינטו לברכה, שנפתחה אך בשל חשיפתו של ברכה את דבר הצעת השוחד שהוא קיבל מאת הרב פינטו. זאת ועוד, על פי החשד, גם במסגרת חקירת המשטרה בעניין ברכה, מסר ארביב גרסה חסרה בנוגע לטיב הקשר בינו לבין הרב פינטו, ונמנע במכוון מלמסור פרטים אודות הצעת השוחד.

(עדכון ראשון: 18:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully