וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף המלצת מח"ש: הגשת כתב האישום נגד ניצב ארביב מתעכבת

6.1.2016 / 11:15

על אף שהסתיימה מזמן החקירה בעניינו של מפקד להב 433 לשעבר, החשוד בקבלת שוחד וטובות הנאה מהרב פינטו, הפרקליטות טרם קיבלה החלטה בתיק. מח"ש: "החקירה הייתה ממושכת וכעת חומריה נבחנים"

עריכה: ניר חן

(יוסי אלי על חקירת מנשה ארביב באולפן וואלה! NEWS)

מדוע הפרקליטות מעכבת את הגשת כתב האישום נגד ניצב מנשה ארביב? על אף שהמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) סיימה את פעולות החקירה בתיק נגד מפקד להב 433 לשעבר, החשוד בקבלת שוחד וטובות הנאה מהרב יאשיהו פינטו, פרקליטות המדינה טרם הגישה כתב אישום בפרשה. חקירת התיק כללה גם חיקורי דין בארצות הברית ובאוסטרליה, אולם עד כה נמנע היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין מקבלת החלטה בו. זאת, חרף המלצת מח"ש להגיש כתב אישום נגד ארביב.

על פי החשד, פינטו, שחתם על הסכם עד מדינה בפרשה, סייע במתן טובות הנאה שונות לניצב ארביב בעת שזה כיהן כנספח המשטרה בארצות הברית. בין היתר, חושדים במח"ש כי אנשיו של פינטו מימנו לארביב שהות בבית מלון המצוי בבעלות אחד מחסידי הרב. כמו כן, על פי החשד, אנשי הרב העבירו מדי חודש 2,000 דולר לבנו של ארביב בעת שזה שהה בארצות הברית, ואף מימנו עבורו עורכת דין שעסקה בהשגת אישורי שהייה במדינה. במסגרת החקירה אף נגבתה באוסטרליה עדות מבנו של ארביב, שמסרב להגיע לישראל. במסגרת העדות, הוא עומת בשיחת וידאו עם מקורבת לפינטו שהאשימה אותו כי העבירה כספים לטובתו.

לקריאה נוספת:
הרב פינטו לחסידיו, לפני החזרה לישראל: "לא אני הרגתי את ברכה"
אחרי דחיית ערעורו, הרב פינטו לחסידיו: "כלום לא ישבור אותנו"
יום צום ותפילות: חסידיו של הרב פינטו מתכוננים להכרעת הדין

ניצב מנשה ארביב מוסר הודעה על פרישתו מהמשטרה, ינואר 2014. דרור עינב
פינטו מסר עדות המעידה על מערכת היחסים הקרובה בין השניים. ארביב/דרור עינב

בתיק מסר פינטו בעצמו עדות מפורטת שבה סיפר על מערכת היחסים הקרובה בינו לארביב, שכללה גם מתן תמיכה כספית לבנו. במח"ש מעריכים כי ארביב ידע על הכספים שהועברו. כאמור, פעולות החקירה בתיק הסתיימו כבר לפני כמה שבועות, אולם עד כה לא התקבלה החלטה סופית בפרשה, שאף הביאה לפרישתו של ארביב מהמשטרה.

אתמול (שלישי) קבע בית המשפט העליון כי פינטו יישלח לשנת מאסר בכלא בגין חלקו בפרשת שוחד אחרת במסגרתה העביר לתת-ניצב אפרים ברכה סכום של 200 אלף שקלים. פינטו עומד על כך כי לא מדובר בשוחד אלא בתמיכה של רב בחסידיו, וכי בפועל לא ביקש דבר תמורת הסיוע הכספי. בית המשפט, כאמור, דחה את טענותיו.

ממח"ש נמסר בתגובה: "החקירה כללה חיקורי דין שונים בחו"ל ולכן נמשכה זמן רב יחסית. בימים אלה חומר החקירה נבחן על ידי הגורמים המוסמכים".

שלב הטיעונים לעונש בתיק נגד הרב יאשיהו פינטו, מחוזי תל אביב, מאי 2015. דרור עינב
טוען כי לא מדובר בשוחד, אלא תמיכה של רב בחסידיו. הרב פינטו/דרור עינב
ניצב מנשה ארביב מוסר הודעה על פרישתו מהמשטרה, ינואר 2014. דרור עינב
ארביב/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully