וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי דחיית ערעורו, הרב פינטו לחסידיו: "כלום לא ישבור אותנו"

5.1.2016 / 20:25

בשיעורו היומי שנערך באשדוד התייחס הרב לשנת המאסר שירצה בעוד חודש: "נלך לנוח קצת ונלמד. נעשה עוד בלגן בעוד מקומות". הרב פינטו הוסיף כי "פה בארץ אין צדק ואין דין" וניסה לעודד את חסידיו: "נלך עם ראש מורם כי האמת מוסתרת"

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של הרב פינטו, עריכה: שניר דבוש

הרב יאשיהו פינטו הגיב הערב (שלישי) לראשונה על דחיית ערעורו הבוקר בבית המשפט העליון. "לשבור אותנו? הם לא יכולים", אמר הרב פינטו לחסידיו בשיעורו היומי שנערך באשדוד. "לא סרטן שבר אותנו. לא באמריקה הדברים הקשים ביותר לא שברו אותנו. זה ודאי לא ישבור אותנו. כלום לא ישבור אותנו. תדעו לכם שאם אנחנו לא רוצים להיות שם - אנחנו לא נהיה שם. בדרך של חוק. אבל כל דבר בחכמה ובתבונה גדולה".

הבוקר החליטו שלושת שופטי העליון יצחק עמית, צבי זילברטל ומני מזוז להותיר על כנו את עונש המאסר בן השנה שגזר בית המשפט המחוזי בתל אביב על הרב פינטו, שהורשע בשיבוש הליכי משפט ומתן שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה המנוח. הרב הורשע לאחר שהודה במסגרת הסדר טיעון. משמעות ההחלטה היא שהרב יישלח לשנת מאסר בפועל. פינטו יחל לרצות את עונשו ב-16 בפברואר. הרב שסובל ממחלת הסרטן ערער לעליון וביקש להקל עמו בשל מצבו הבריאותי, שלטענתו אינו מאפשר לו לשאת בעונש מאסר.

הרב התייחס לתקופה שבה ייעדר מהישיבה בעת ריצוי עונש המאסר: "נלך לנוח קצת ונלמד. נעשה עוד בלגן בעוד מקומות. זה יפריע רק לאחרים. לא לנו. יהיו יותר דתיים, יהיו יותר שומרי שבת. יותר שומרי מצוות. פה בארץ אין צדק ואין דין. אבל אנחנו מבטיחים שהצדק והדין יבוא עם אנשים במדינה אחרת. כולנו נלך עם ראש מורם כי האמת מוסתרת. מישהו יודע מה היה? אף אחד לא ראה. אנשים שעשו רע, הקדוש ברוך הוא יידע איך לטפל בהם. לא נעשה דבר לאף אחד. לא נרים את הקול שלנו על אף אחד".

לקריאה נוספת:
העליון דחה פה אחד את ערעור הרב פינטו: ישלח לשנת מאסר בגין שוחד
אין פרסום רע: חסידיו של פינטו עלולים למנף את המאסר להשבת כבודו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
""נלך לנוח קצת ונלמד". הרב פינטו עם חסידיו, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרב פינטו סירב להיכנע לעצב שחשים רבים מחסידיו וכינה את עונשו "דבר בטל". "אנחנו רוצים לומר דבר תורה. אבל מרגישים שכולם מדוכדכים ועצובים. אי אפשר לומר דבר תורה כשכולם עצובים. צריך להיות בשמחה גדולה. על מה העצבות? כולם להיות בשמחה גדולה. על מה כולם נפולים ועצובים? מישהו יכול להסביר לנו על מה? אלה דברים בטלים". הרב, שנראה חלש לנוכח מצבו הרפואי הירוד, הוסיף: "אתם חושבים שזה גורם לנו משהו בנפש? זה לא גורם לנו כלום. זה רק מחזק אותנו יותר.

השופט מזוז נימק את החלטתו בכך ש"פינטו אמנם אינו נושא משרה ציבורית, אך הוא דמות בעלת כח והשפעה, רב מוכר ונערץ על רבים שחטא בשוחד והחטיא אחרים שפעלו מטעמו". לדבריו, "במעשיו ניסה להטות מהשורה ולהשחית לצרכיו קצין בכיר ולצריכת סוס טרויאני בליבת מערכת אכיפת בחוק".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
משדר מיוחד בעקבות התאבדות של תת ניצב אפרים ברכה. מערכת וואלה!
"פינטו ניצל את מערכת היחסים המיוחדת בינו לבין תנ"צ ברכה". תת-ניצב אפרים ברכה ששם קץ לחייו/מערכת וואלה!

מזוז הוסיף כי "פינטו באמצעות רעייתו ניצל את מערכת היחסים המיוחדת ששררה בינו לבין תת-ניצב ברכה כחלק ממימוש תכנית שיטתית ובשורה במטרה לחלץ מידע סודי מחקירות בעניינו". השופט עמית הוסיף: "פינטו משחק בכתב האישום, צעד לפנים שני מכדים לאחור, הודאה לצד חתירה תחת הודאה".

ההכרעה בעניינו של פינטו הכתה בהלם את קהל חסידיו הגדול, שקרא להתפלל עבורו טרם פרסום החלטת העליון. מקורביו של הרב האמינו עד לרגע האחרון כי הרכב השופטים יחוס עליו לנוכח מצבו הבריאותי הקשה. "אנחנו מתפללים לבורא עולם שיביא לנו בשורה טובה, שהשופטים יגלו רחמים ויגזרו על הרב רק עבודות שירות", אמר אחד מחסידיו של הרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully