וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני יחזור מפריז עם שלל: 200 אלף מכוניות פיג'ו ומאה מטוסים

נשיא איראן הגיע לצרפת במסגרת ביקורו הרשמי הראשון באירופה לאחר הסרת הסנקציות. הוא צפוי לחתום על הסכמים לשיתוף פעולה בתחומים שונים, ובאיראן כבר הכריזו על חידוש טיסות ועל השקעה של חברות מכוניות צרפתיות. עם זאת, הביקור לא עבר בלי מחאה

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

נשיא איראן חסן רוחאני קרא היום (חמישי) "לפתוח דף חדש" ביחסים בין מדינתו לצרפת, בפתח ביקורו הרשמי במדינה. "אנחנו מוכנים לשלב חדש ביחסים בין מדינותינו", הכריז רוחאני בפגישה עם אנשי עסקים צרפתים ואיראנים. ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס, שנכח אף הוא בפגישה, מסר כי במהלך היום צפויים שני המנהיגים יחד עם הנשיא פרנסואה הולנד לחתום של כ-20 הסכמים לשיתוף פעולה בתחומי הבריאות, החקלאות והגנת הסביבה.

לדברי ואלס, צרפת ואיראן מעוניינות לבנות מחדש שותפויות עסקיות בתחומים שונים לאחר הסרת הסנקציות הבינלאומיות עם יישום הסכם הגרעין בין איראן למעצמות. ואלס התייחס לשותפות שהוכרזה היום בין חברות המכוניות פיג'ו הצרפתית וחודרו האיראנית – במסגרתה פיג'ו תייצר כ-200 אלף מכוניות בשנה באיראן, בהשקעה של כ-400 מיליון אירו – כסמל ליחסים בין טהראן לפריז.

עוד בוואלה! NEWS:
רוחאני נפגש עם האפיפיור בוותיקן: "התפלל עבורי"
בניגוד לדרג המדיני, בצה"ל מעריכים: איראן לא תמהר להשקיע כסף רב בטרור
לחיי המיליארדים שבדרך: נשיא איראן בביקור היסטורי באירופה

ביקור נשיא איראן חסן רוחאני בפריז, צרפת, 28 בינואר 2016. רויטרס
בלי יין. רוחאני בפריז, היום/רויטרס

"ברוך הבא לצרפת", קרא ואלס בשפה הפרסית, בפתח דבריו. "הבה נשכח את חילוקי הדעות ונתחיל מחדש", השיב רוחאני, שביקר מוקדם יותר השבוע באיטליה, בפתח ביקורו הרשמי הראשון באירופה מאז הסרת הסנקציות, בתקווה לעודד השקעות זרות במדינתו, שכלכלתה נפגעה קשות בשל הסנקציות.

הטלוויזיה הממלכתית באיראן עוד דיווחה היום כי יצרנית המטוסים "איירבוס" תעביר מאה מטוסי נוסעים לאיראן במהלך ארבע השנים הקרובות. "החוזה עם 'איירבוס' הושלם, המטוסים יועברו לאיראן בהקדם האפשרי, וטהראן תשלם עליהם במשך עשר שנים", דווח. "כל המטוסים יהיו חדשים".

במקביל, כמה חברות תעופה אירופיות הכריזו על חידוש הטיסות הישירות לאיראן, שרובן הופסקו לפני כחמש שנים. מוחמד חודכראמי, סגן ראש הרשות לתעופה אזרחית, מסר לסוכנות הידיעות האיראנית אירנ"א כי גורם בכיר בחברת "בריטיש איירווייז" ביקר השבוע בטהראן, והוסיף כי החברות "אייר פראנס" ו-KLM ההולנדית כבר הכריזו על נכונותן לחדש את הטיסות לטהראן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ביקור נשיא איראן חסן רוחאני בפריז, צרפת, 28 בינואר 2016. רויטרס
"הבה נשכח את חילוקי הדעות ונתחיל מחדש". רוחאני ושר החוץ לורן פביוס, היום/רויטרס

כיום, חברת התעופה הלאומית של איראן, "איראן אייר", מפעילה שלוש טיסות שבועיות ללונדון, שתי טיסות לפריז ושתיים לאמסטרדם. מוקדם יותר השבוע, נמסר מאיראן כי נשקלת האפשרות של חידוש הטיסות הישירות לטהראן, שהופסקו בשנת 1979, לאחר תקיפת השגרירות האמריקנית בטהראן.

ביקור נשיא איראן חסן רוחאני בפריז, צרפת, 28 בינואר 2016. רויטרס
"ברוך הבא רוחאני, מוציאה? להורג של החירות"/רויטרס
ביקור נשיא איראן חסן רוחאני בפריז, צרפת, 28 בינואר 2016. רויטרס
ביקור נשיא איראן חסן רוחאני בפריז, צרפת, 28 בינואר 2016/רויטרס

אלא שהביקור זכה גם לביקורת מצד ארגוני זכויות האדם, שדרשו מוואלס ומהולנד להתעמת עם רוחאני בנוגע למצב זכויות האדם במדינה. פעילות של הארגון הפמיניסטי "פמן" הקימו מיצג מחאה על גשר בפריז שבו הייתה צפויה לעבור שיירתו של רוחאני. במסגרת המיצג, פעילה עירומה למחצה, שעל גופה צויר דגל איראן, "נתלתה" מהגשר, במטרה להתייחס להוצאות להורג הרבות באיראן. "ברוך הבא רוחאני, מוציאה להורג של החירות", נכתב בשלט שנתלה בסמוך למיצג.

כמו כן, ארוחת הצהריים שתוכננה בהשתתפותם של הולנד ושל רוחאני בוטלה, לאחר שאנשי הנשיא האיראני סירבו להשתתף בארוחה שבמהלכה יוגש יין, האסור על פי האיסלאם. על פי גורמים בלשכת הנשיאות בפריז, האפשרות של ארוחת בוקר ירדה מהשולחן בשל היותה "זולה מדי". זאת לאחר שבעת ביקורו של רוחאני ברומא, כוסו פסלי עירום במוזיאון הלאומי. לטענת אנשיו של רוחאני, הוא כלל לא ביקש זאת, "אך העריך את המחווה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully