וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל ערוכים לחיזבאללה? "האסטרטגיה שגויה, יש להילחם בלבנון"

דב גיל-הר

27.1.2016 / 13:05

ראש אגף המבצעים לשעבר גיורא איילנד תקף בריאיון לאולפן וואלה! NEWS את האסטרטגיות של צה"ל בנושאים כמו חיזבאללה וחמאס, בהתאם להערכות שפורסמו אתמול. "יש לנהל את העימות הבא נגד לבנון ולא נגד חיזבאללה לבדו. אחרת תוצאות מלחמת לבנון שלישית יהיו חמורות בהרבה"

צילום:דוד קורן עריכה: ניר חן

"המלחמה הבאה בצפון צריכה להיות בין ישראל ללבנון משום שחיזבאללה הוא חלק מהמערכת הלבנונית", טען אלוף במיל' גיורא איילנד, ראש אגף המבצעים לשעבר, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. אלוף במיל' איילנד התייחס בדבריו להערכות בצה"ל שהושמעו אתמול לפיהן הסבירות למלחמה עם חיזבאללה נמוכה, אך אם תהיה כזאת, היא תהיה קשה במיוחד.

איילנד הודה כי הוא מסכים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי חיזבאללה תקוע במלחמת האזרחים הסורית ושכוחו נשחק. "אך מאז מלחמת לבנון השנייה הוא גדל ולא רק בכמות וביכולת ההסברה, טיוח, יכולת דיוק, עוצמה - וזאת הבעיה האמתית של ישראל. הטעות הגדולה של ישראל בקשר לחיזבאללה היא האסטרטגיה השגויה".

אתמול פורסם כי בצה"ל נערכים לאפשרות שארגוני טרור ברמת הגולן יפעלו נגד ישראל באמצעות מטענים או ירי טילי נ"ט. בכל הנוגע לחיזבאללה, ההערכות הן כי בעימות הבא מול חיזבאללה יופלו בישראל מטוסים, חיילים רבים יפלו בשבי, נתב"ג ייסגר והמלחמה לא תסתיים אחרי ימים בודדים. עם זאת, אתרים רבים שבהם הוקמו מוצבים, עמדות ומחסני נשק עבור חיזבאללה ביותר ממאתיים כפרים שיעים בדרום לבנון, יהפכו עד מהרה למטרות צבאיות של צה"ל.

לקריאה נוספת:
אחרי מעצר חוליית הטרור, בנו של נסראללה עוקץ: "איך תעצרו תא רדום?"
הטלנובלה הלבנונית רחוקה מסיום: כבר קרוב לשנתיים שארמון הנשיאות ריק

הפגנת תמיכה בחיזבאללה בביירות, דצמבר 2015. רויטרס
הפגנה בעד חיזבאללה בביירות/רויטרס

עם זאת, ההערכות לא מצביעות על סבירות גבוהה לצאת למלחמה מול חיזבאללה, אך הדינמיקה שעלולה להוביל להסלמה רגישה מבעבר. בצה"ל מעריכים כי למרות מצבו, חיזבאללה מוכן לקחת סיכונים. בשלב זה רוסיה מעורבת בהרגעת המתיחות בין ישראל לחיזבאללה ודואגת שאמצעי לחימה לא יעברו מסוריה לידי הארגון.

איילנד מסביר כי יש לנהל את העימות הבא נגד לבנון ולא נגד חיזבאללה לבדו. אחרת, הוא טוען, "תוצאות מלחמת לבנון השלישית יהיו חמורות בהרבה. מלחמה מוצהרת בין ישראל ללבנון, שכן חיזבאללה הוא חלק מהתשתית הפוליטית במדינה, תביא להרס גדול ללבנון ובזה אף אחד לא מעוניין. לא לבנון, לא ארצות הברית, לא אירופה וגם לא סוריה ואיראן. ולכן הדרך הנכונה היא לגרום לעולם ליצור הפסקת אש אחרי שלושה ימים. זו צריכה להיות המדיניות היום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אימון של לוחמי הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה. טוויטר, צילום מסך
"טועים בגדול לגבי חמאס". לוחמי הזרוע הצבאית של חמאס/צילום מסך, טוויטר

באשר לרצועת עזה, בצה"ל מעריכים כי ההרתעה נגד חמאס עומדת בעינה והוא עדיין לא מעוניין להסלים את המצב עם ישראל. זאת אף שהוא ממשיך לבנות את כוחו באמצעות פיתוח וייצור רקטות ובניית מנהרות.

אך ראש אגף המבצעים לשעבר קובע כי "אנחנו טועים בגדול". לדבריו, "אני מקווה שאנחנו לא מאחרים את המועד. צוק איתן הסתיים בהפסקת אש ונקבע שתוך חודש תתכנס ועידת שתעסוק בשיקום עזה. נתנו למצרים להוביל את התהליך והכסף לרשות. שני גורמים שלא מעוניינים בשיקום עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully