וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורה מחורה הורשע בתמיכה בדאעש - ויישב רק שבועיים בכלא

27.1.2016 / 0:23

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר על המורה את העונש הקל מאחר שאת שמונת החודשים האחרונים העביר במעצר. השופט קבע: "הנאשם בעל מערכת ערכים נורמטיבית, אינו רואה בדרכים אלימות אמצעי לפתרון בעיות והפנים את חוקי החברה והמדינה"

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר אתמול (שלישי) על בשיר אבו אלקיעא, מורה מחורה שהואשם בתמיכה בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) עונש קל במיוחד: תשעה חודשי מאסר, כאשר בשמונה וחצי החודשים האחרונים הוא היה במעצר, ולכן ישב רק שבועיים בכלא. המורה הואשם כי העביר לתלמידיו שיעורים ובהם הביע את תמיכתו בארגון הטרור הרצחני.

"הנאשם בן 25, נשוי ואב לארבעה. אחד מבניו סובל ממחלת דם והוא זקוק לטיפול, אמו חולה והוא תומך בה. אין לו הרשעות קודמות", קבע השופט אלי ביתן. "עד למעצרו הוא שימש כמורה בבית ספר ביישוב חורה. כנראה שעל רקע המשפט הוא לא יוכל להמשיך בעבודתו במשרד החינוך. הוא שוהה במעצר, שתנאיו קשים ממאסר, כשמונה חודשים. הוא הודה במיוחס לו בהזדמנות הראשונה, שיתף פעולה והביע חרטה על מעשיו".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
תושבים בעוטף עזה חוששים: שומעים רעשי חפירה מתחת לבתים שלנו
באן: הפיגועים הם תגובה טבעית לכיבוש; נתניהו: נותן רוח גבית לטרור
סערת ספר האזרחות: "עד סער ובנט, לא הייתה התערבות בוטה כזו"

תכנית חדשה של משרד החינוך בחורה שבנגב מנסה למנוע הצטרפות לדאעש. שי מכלוף
המורה "לא רואה בדרכים אלימות אמצעי לפתרון בעיות"/שי מכלוף

בהמשך גזר הדין, כתב השופט ביתן: "שב"כ ידע על הפרסומים שפרסם הנאשם ברשת האינטרנט זמן רב יחסית קודם לחקירתו ושירות המבחן העריך בתסקירו שהנאשם בעל מערכת ערכים נורמטיבית, שאיננו רואה בדרכים אלימות אמצעי לפתרון בעיות, אשר הפנים את חוקי וכללי החברה והמדינה".

עורכת הדין של המורה, מיכל פומרנץ מהסנגוריה הציבורית, מסרה: "אנחנו מברכים על כך שהוא ישתחרר בקרוב ושבית משפט התחשב במיעוט הפרסומים שלו בפייסבוק בכך שהוא הושפע מאחרים וניתק כל קשר מספר חודשים לפני מעצרו, וששב"כ ידעו על הפרסומים הרבה לפני המעצר ולא עשו דבר. אני מקווה שהוא יוכל עכשיו לחזור למשפחתו ולהתחיל לשקם את חייו".

(עדכון ראשון: 21:23)

  • עוד באותו נושא:
  • חורה
  • דאעש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully