וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שביתת אזהרה": הלימודים בתיכונים נפתחו היום ב-10:00

27.1.2016 / 10:00

ארגון המורים הכריז על סכסוך עבודה ופרסם מכתב המפרט שורה ארוכה של טענות נגד מדיניות משרד החינוך: "קיימנו דיונים במטרה לפתור בעיות בחינוך העל-יסודי, אך ללא הצלחה. שבענו מדיבורים ללא תכלית". המורים החברים בהסתדרות לא שבתו

שר החינוך נפתלי בנט בחמ"ל משרד החינוך, אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
"די להזכיר את מה שכבר כתבנו בעבר ויותר מפעם אחת". שר החינוך נפתלי בנט/נועם מושקוביץ

ארגון המורים העל-יסודי הכריז אתמול (שלישי) על סכסוך עבודה, ועל השבתת הלימודים בבתי הספר העל-יסודיים היום למשך שעתיים. הלימודים בתיכונים החלו בשעה 10:00. "זוהי שביתת אזהרה מתוך כוונה שמשרד החינוך יבין ששבענו מדיבורים ללא תכלית", נמסר במכתב שפרסם יו"ר ארגון המורים, רן ארז.

"זו תקופה ארוכה, קרוב לשנתיים, שאנחנו מקיימים דיונים עם משרד החינוך במטרה לפתור בעיות שקיימות בחינוך העל-יסודי כתוצאה מאי כיבוד הסכמי שכר, תנאי עבודה והרפורמה בבחינות הבגרות", נכתב. "די להזכיר את מה שכבר כתבנו בעבר ויותר מפעם אחת. אנו מנסים, בדרכי נועם, לפתור בעיות מול משרד החינוך, אך ללא הצלחה".

עוד בוואלה! NEWS:
אלפי תלמידי הפזורה לא מגיעים לבתי הספר - בשל הצפות בדרכים
סערת ספר האזרחות: "עד סער ובנט, לא הייתה התערבות בוטה כזו"
יו"ר ועדת זכויות הילד: להדיח את מנהל התיכון שבו פועלת "המשחטה"

עם זאת, הסתדרות המורים הודיעה הערב כי בחטיבות הביניים יתקיימו מחר הלימודים כסדרם.

רן ארז, מסיבת עיתונאים בנוגע להכרזת מועד שביתה במגזר הציבורי. 16 בדצמבר 2015. מגד גוזני
"דבר לא שופר, למרות הבטחת שר החינוך". ארז/מגד גוזני

בהמשך המכתב, מפורטות הסוגיות השונות שבגינן הוכרז סכסוך העבודה, החל מתוספות שכר למורי של"ח ולמורים בתפקידי הדרכה שאינן משולמות והדרישה לתגמל את רכזי המחויבות האישית שלא נענתה על ידי משרד החינוך, ועד לטענות ל"אי-בהירות ואי-סדר בכל הקשור לרפורמה 'ישראל עולה כיתה, שיוצרים בלבול ועומס עבודה על ציבור המורים".

"ישראל עולה כיתה" נחשבת לתכנית הדגל של שר החינוך לשעבר שי פירון, שהכריז עליה בחודש ינואר 2014. התכנית נכנסה לתוקף בשנת הלימודים הקודמת, והיא כוללת צמצום מועדי הבגרויות, קביעת 30% מהציון הסופי של התלמידים באמצעות הערכה חלופית, כגון עבודות חקר ומטלות ביצוע, תוספת לימודי מדעים ולימודי השכלה כללית, ותוספת שלוש שנים של מחויבות קהילתית למערך השיעורים של כל תלמידי התיכון בארץ, שמהווים תנאי הכרחי לקבלת תעודת בגרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מיכל כהן, מנכ"לית משרד החינוך, יוני 2015. טלי מאייר
"ניסתה להסביר ולהצדיק את המצב ולא להתמודד עם פתרון הבעיות". כהן/טלי מאייר

בנוסף לכך, יצא ארגון המורים נגד "הטלת תפקידים נוספים על מחנכי הכיתות, באותה מסגרת זמן שיש להם היום". זאת, לצד הטענה כי "בבתי ספר רבים לא הוכנו פינות עבודה מתאימות לעבודה שעל המורים לעשות בבתי הספר", וכי קיימת "פגיעה בתלמידים כתוצאה מביטול יחידות לימוד". עוד מוחים המורים על סירוב משרד הכלכלה להוציא צווי הרחבה, שיאפשרו למורים המלמדים בבתי הספר המקצועיים שבפיקוח משרד הכלכלה לקבל תוספות שכר.

"סקר שנערך על ידי חברת גיאוקרטוגרפיה בחודשי הקיץ הצביע על אי-שביעות רצון של המנהלים בחינוך העל יסודי", נכתב בסיום המכתב. "הסקר הובא לידיעת המשרד החינוך, אך דבר לא שופר, למרות הבטחת שר החינוך. לפני כעשרה ימים פנינו שוב לשר החינוך אשר ביקש מספר ימים לבדוק את הצעותינו לפתרון הבעיות. לצערנו הרב, באותה פגישה מנכ"לית המשרד מיכל כהן ניסתה להסביר ולהצדיק את המצב ולא להתמודד עם פתרון הבעיות".

ממשרד החינוך נמסר: "המשרד מביע תמיהה נוכח העיצומים בחטיבות העליונות, ורואה בהם צעד מיותר. העיצומים מהווים הפרה של ההסכמים הקיבוציים שעליהם חתום ארגון המורים והפרת השקט התעשייתי לו הוא מחויב. משרד החינוך מקיים הידברות שוטפת ופורייה עם ארגון המורים במגוון נושאים לטובת מערכת החינוך. יודגש שאין עיצומים בחטיבות הביניים. המשרד קורא לכלל המורים והתלמידים להגיע ללימודים כסדרם".

(עדכון ראשון: 20:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully