וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון עיכב את תחילת ריצוי עונשו של איש העסקים ג'קי בן זקן

26.1.2016 / 16:51

מדובר בעיכוב עד שתתקבל החלטה אם לדחות את תחילת ריצוי העונש עד ההכרעה בערעור שהגיש איש העסקים. הפרקליטות טענה שקיים חשש כי הוא יימלט לברצלונה - אך טענה זו נדחתה. בן זקן נידון לשלוש שנות מאסר בגין הרצת מניות ואמור היה להתחיל לרצות עונשו השבוע

צילום: מור שאולי, עריכה: טל רזניק

בית המשפט העליון הורה היום (שלישי) לעכב את תחילת ריצוי עונשו של איש העסקים ג'קי בן זקן, שנדון לשלוש שנות מאסר בפועל בגין הרשעתו בפרשת הרצת מניות של חברת מנופים שבבעלותו. זאת, עד לקבלת החלטה אם להמתין עם תחילת העונש עד להכרעה בערעור שהגיש על הרשעתו.

בן זקן, בעליה של קבוצת הכדורגל מ.ס. אשדוד, הורשע בספטמבר בבית המשפט המחוזי בתל אביב בהרצת מניות, בניסיון להכניס את חברתו "מנופים" לרשימת "ת"א 100" – אחד המדדים המובילים בבורסה. הוא היה אמור להיכנס לכלא כבר ביום חמישי הקרוב.

פרקליטות המדינה התנגדה לדחיית ריצוי העונש כשבין היתר טענה נציגת המדינה בדיון כי קיים חשש ממשי כי בן זקן יימלט מישראל. כראיה לכך הביאה נציגת המדינה ריאיון שנתן איש העסקים מאשדוד לתכנית "פנים אמיתיות".

עוד בוואלה! NEWS:
מי זייף את חתימת ראש הממשלה על מסמך רשמי?
הפצועה מהפיגוע בבית חורון: ניסיתי להניס את המחבלים עם השקיות
הסערה נמשכת גם היום: אתר החרמון נפתח למבקרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש לי כל שבת משחק כדורגל". בן זקן בבית המשפט, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המערער בעצמו אמר בריאיון כי אם היה מזוכה במשפטו היה עוזב את הארץ לברצלונה וסיפר על מערכת עסקית מפותחת שיש לו במקום", אמרה נציגת המדינה לשופט סלים ג'ובראן. "גם משפחתו אמרה כי תצטרף אליו והדבר מעורר חשש ממשי".

ג'ובראן דחה את הדברים ואמר כי "אני אמנם אוהב עיתונות ורדיו אבל זה לא לבית המשפט". הוא הזכיר כי נגד בן זקן עומד צו עיכוב יציאה מהארץ. "האם יש לו יאכטה?", תהה ג'ובראן, ונציגת המדינה השיבה: "כבר היו דברים מעולם". בסיום הדיון הגיב בן זקן לשאלת וואלה! NEWS בעניין ואמר: "יש לי כל שבת משחק כדורגל, נראה לך שאני אפספס אותו?".

בדיון עצמו טענו סנגוריו של בן זקן, ירון קוסטליץ ונבות תל צור, כי יש מקום לעכב את כניסתו לכלא. "אין מדובר בערעור סרק שמוגש כדי לדחות את הקץ", אמר תל צור, "אין מקום להכניס אדם לכלא ולשלול את חירותו בשעה שהוא מערער וטוען לחפותו". בינתיים החליט בית המשפט לדחות את כניסת בן זקן לכלא עד להחלטה סופית של ג'ובראן בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully