וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסערה נמשכת גם היום: אתר החרמון נפתח למבקרים

כתבי וואלה! NEWS

26.1.2016 / 10:30

הלימודים מתקיימים היום כסדרם ברוב חלקי הארץ. קטע בכביש 1 נחסם לזמן קצר לתנועה עקב עץ שנפל. מפלס הכנרת עלה מאתמול בסנטימטר. בירושלים התאכזבו שהשלג לא נערם על הקרקע: "אולי בעוד שבועיים". דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

* שלג קל יורד בירושלים, אך לא נערם על הקרקע
* אתר החרמון פתוח למבקרים
* קטע מכביש 1 נחסם לזמן קצר בעקבות עץ שנפל
* מפלס הכנרת עלה מאתמול בסנטימטר

בהתנחלות עלי, 26 בינואר 2016. דוברות מועצה אזורית בנימין, מערכת וואלה! NEWS
שלג בהתנחלות עלי/מערכת וואלה! NEWS, דוברות מועצה אזורית בנימין

מזג האוויר הסוער צפוי להימשך גם היום (שלישי) ברחבי הארץ. גשם יירד לפרקים בעיקר במרכז הארץ ובדרומה וילווה בסופות רעמים. שלג יוסיף לרדת בהרי המרכז, כולל בהרי ירושלים, וייתכן שלג קל גם בהרי הצפון ובהר הנגב. קיים חשש משיטפונות במקומות המועדים לכך וכן מהצפות. הטמפרטורות יהיו נמוכות במיוחד.

מרשות המים נמסר הבוקר כי מפלס הכנרת עלה בסנטימטר מאתמול וגובהו כעת 212.82-. לכנרת מלאה חסרים 4.02 מטרים. בנוסף, אתר החרמון נפתח הבוקר למבקרים.

השלג התחדש הבוקר בירושלים ולמרות זאת הלימודים בעיר מתקיימים כסדרם בכל בתי הספר, גני הילדים, מעונות היום והמשפחתונים. מהעירייה נמסר כי מערך פינוי השלג "ממשיך בהיערכות לכל תרחיש" וכי הציבור מתבקש לנהוג בזהירות בהתאם לתנאים. הלימודים מתקיימים כרגיל גם באזור יהודה ושומרון.

משטרת מחוז ירושלים הודיעה כי כל הכבישים באזור יהיו פתוחים לתנועה, למעט כביש 90 ממצוקי דרגות לכיוון דרום. בנוסף, כביש 1 לכיוון מערב נחסם לתנועה לזמן קצר בין שער הגיא ללטרון בעקבות עץ שנפל לכביש.

לקריאה נוספת:
הצפות בדרום, קרה בצפון ובירה מושלגת: ברחבי הארץ מתכוננים לשיא הסערה
שלג קל בירושלים, החרמון ייפתח מחר למבקרים; שיא הסערה - הלילה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שלג בכפר עציון 26 ינואר 2016. בית ספר שדה כפר עציון., מערכת וואלה! NEWS
שלג בכפר עציון, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, בית ספר שדה כפר עציון.

המועצה האזורית מרום הגליל העליון הודיעה הבוקר כי בשל השלג שיורד ברכס הרי נפתלי, לא יתקיימו לימודים בשלושה בתי ספר באזור. מעונות וגני ילדים ממירון וצפונה נפתחו בשעה 9:00. בצפת הלימודים החלו בשעה 10:00, כולל בפקולטה לרפואה ובמכללה האקדמית צפת.

בנוסף, לא מתקיימים היום לימודים ביישובים בית ג'אן, חורפיש, פקיעין, גוש חלב, כסרא סמיע, וכן בכמה יישובים במועצה האזורית גליל עליון. במג'דל שמס, בוקעתא ומסעדה הלימודים החלו בשעה 10:00.

שלג בירושלים היום 26 ינואר 2016. נועם מושקוביץ
"למה סבלנו את כל הקור הזה אם אין שלג?". ירושלים, הבוקר/נועם מושקוביץ
שלג בירושלים היום 26 ינואר 2016. נועם מושקוביץ
שלג בירושלים היום 26 ינואר 2016/נועם מושקוביץ

בירושלים התאכזבו לגלות הבוקר שהשלג לא נערם על הקרקע. "ידענו שלא יהיה שלג, זה לא מזג אוויר לשלג, נראה אולי בעוד שבועיים", אמר זאב נחמיה, נהג מונית. נערה תושבת צפת השוהה השבוע בבירה הוסיפה: "ציפינו וזה לא קרה אבל אני מהצפון, אני אמורה לדעת".

שירה כהן מקריית יובל התעוררה גם היא לאכזבה. "איזה באסה, למה סבלנו את כל הקור הזה אם אין שלג? ועוד הולכים לעבודה", אמרה.

שלג בקיבוץ סאסא היום 26 ינואר 2016. שלומי גבאי
קיבוץ סאסא, הבוקר/שלומי גבאי

הבוקר החל לרדת שלג במרכז הרפואי זיו בצפת, אך לא נערם על הקרקע. רופאי המרכז הרפואי מזכירים כי על הורים לילדים קטנים, מטפלות ובני משפחה של קשישים, לגלות ערנות מוגברת לתופעת ההיפותרמיה ולהקפיד ולשמור על טמפרטורה מתאימה בבית ועל לבוש מתאים בחוץ. בשל תנאי הראות הלקויים הצפויים והכבישים החלקים, מומלץ שלא לבצע נסיעות שאינן הכרחיות.

שלג בירושליםדרך חברון גבעת שמואל היום 26 ינואר 2016. רוני כנפו
שלג בירושלים, הבוקר/רוני כנפו

בלילה יימשכו הגשמים המקומיים, בעיקר ממרכז הארץ ועד הנגב. ייתכנו סופות רעמים בודדות. צפוי שלג קל בהרי המרכז, כולל בהר ירושלים וגם בהר הנגב. קיים חשש קל משיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. יוסיף להיות קר במיוחד, עם חשש מפני קרה.

שלג ירד הלילה בשומרון – בהר ברכה, ביצהר ובמגדלים - וכן בגוש עציון, בהר חברון ובהתנחלות עלי שבבנימין. אמש נשבר שיא צריכת החשמל, נחסם כביש 443 לזמן קצר בין ירושלים למודיעין ותינוקת בת שבוע מאריאל לקתה בהיפותרמיה ופונתה במצב קשה לבית החולים שניידר בפתח תקווה.

בנוסף לכך, חמישה בני משפחה, בהם אישה הרה, בעלה, תינוקת בת חצי שנה ואחותו של האב, נערה בת ה-15, נפגעו מהרעלת גז בביתם שבשכונת צור באהר במזרח ירושלים. הם נפגעו בדרגות שונות, בין קל לבינוני, ככל הנראה בשל גז שפלט תנור חימום שהופעל בביתם.

שלג ליד ההתנחלות עפרה, 26 בינואר 2016. דוברות מטה בנימין, מערכת וואלה! NEWS
שלג בבנימין/מערכת וואלה! NEWS, דוברות מטה בנימין

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הנחה אתמול את גופי החירום וההצלה בפיקוד משטרת ישראל להיערך בהתאם, לרבות הפעלה של כוחות חילוץ צבאיים ואזרחיים, בשל מזג האוויר הסוער. ארדן הנחה את הכוחות, ובהם המשטרה, פיקוד העורף, כיבוי אש ומד"א, להעניק תשומת לב לאוכלוסיות חלשות, הנמצאות בסיכון לפגיעה, על מנת לשמור על ביטחונן האישי.

במהלך החודשים האחרונים נערך המשרד לעבודה במתכונת חירום, הן במערך המגיבים הראשונים, הן במערך הרשויות הייעודיות בדגש לחברת החשמל ולנתיבי ישראל, והן במשרדי הממשלה הרלוונטיים. ארדן קרא לציבור לעקוב אחר הנחיות המשטרה וגופי החירום בכלי התקשורת, ומוקד 110 עומד לרשות הציבור לקבלת מידע שוטף באשר למצב הכבישים.

מכ"ם הגשם של השירות המטאורולוגי:

בדרום הארץ, אזור המועד לשיטפונות, נערכו יחידות החילוץ והמשטרה. נחל ערוגות הוצף, ומפקד יחידת החילוץ עין גדי אלון שחל הדגיש כי "חשוב להקשיב להנחיות המשטרה באזור ולא לנסות להיכנס לנחל, גם אם נראה שהזרימה לא מסוכנת". הוא הבהיר כי "המדבר יכול להטעות".

בהכנת הכתבה השתתפו עדי חשמונאי, יוסי אלי, שבתי בנדט ומשה שטיינמץ

(עדכון ראשון: 06:30)

שלג בירושלים היום 26 ינואר 2016. נועם מושקוביץ
ירושלים, הבוקר/נועם מושקוביץ
שלג בירושלים היום 26 ינואר 2016. נועם מושקוביץ
שלג בירושלים היום 26 ינואר 2016/נועם מושקוביץ
שלג בירושלים היום 26 ינואר 2016. נועם מושקוביץ
שלג בירושלים היום 26 ינואר 2016/נועם מושקוביץ
שלג בבנימין, 26 בינואר 2016. דוברות מטה בנימין, מערכת וואלה! NEWS
שלג בבנימין/מערכת וואלה! NEWS, דוברות מטה בנימין
בהתנחלות עלי, 26 בינואר 2016. דוברות מועצה אזורית בנימין, מערכת וואלה! NEWS
שלג בעלי/מערכת וואלה! NEWS, דוברות מועצה אזורית בנימין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully