וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצפות בדרום, קרה בצפון ובירה מושלגת: ברחבי הארץ מתכוננים לשיא הסערה

כתבי וואלה! NEWS

26.1.2016 / 0:53

לאחר יום חורפי במיוחד, מתכוננים גופי החירום במדינה למצבי קיצון שיביא עמו מזג האוויר. לפנות בוקר יוחלט לגבי קיום הלימודים בירושלים, בהתנחלויות ובצפון. אתר החרמון ייפתח למבקרים. וגם: היכן ירד הכי הרבה גשם?

צילום:רוני כנפו, שלומי גבאי עריכה:ניר חן

לאחר יום סוער ברחבי הארץ, מצפים באזור ירושלים לשיא של המערכת החורפית הנוכחית, שיגיע הלילה (שלישי). זאת, לאחר שבמהלך הערב נשבר שיא צריכה החשמל, נחסם כביש 443 לזמן קצר בין ירושלים למודיעין ותינוקת מאריאל לקתה בהיפותרמיה ופונתה במצב קשה לבית החולים שניידר בפתח תקווה.

בנוסף לכך, חמישה בני משפחה, בהם אישה הרה, בעלה, תינוקת בת חצי שנה ואחותו של האב בת ה-15 נפגעו מהרעלת גז בביתם שבשכונת צור באהר במזרח ירושלים. הם נפגעו בדרגות שונות, בין קל לבינוני, ככל הנראה בשל גז שפלט תנור חימום שהופעל בביתם. צוות כיבוי שהגיע למקום אוורר את הבית והותיר אותו ללא ריכוז מסוכן של גז.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הנחה את גופי החירום וההצלה בפיקוד משטרת ישראל לתת מענה למכלול התרחישים הצפויים, לרבות הפעלה של כוחות חילוץ צבאיים ואזרחיים, בשל מזג האוויר הסוער. השר הנחה את הכוחות ובהם המשטרה, פיקוד העורף, כיבוי אש ומד"א, לתת תשומת לב לאוכלוסיות חלשות, הנמצאות בסיכון לפגיעה, על מנת לשמור על ביטחונן האישי.

שלג באלון שבות. ינואר 2016. אראל ארביב, תצפית TPS
אלון שבות/תצפית TPS, אראל ארביב
שישה בני אדם נפצעו מהרעלת גז במזרח ירושלים, 25 בינואר 2016. דוברות כב"ה
ארבעה בני אדם טופלו בבית החולים בשל הרעלת גז/דוברות כב"ה

כמו כן, במהלך החודשים האחרונים נערך המשרד לעבודה במתכונת חירום, הן במערך המגיבים הראשונים, הן במערך הרשויות הייעודיות בדגש לחברת חשמל ונתיבי ישראל, והן במשרדי הממשלה הרלוונטיים. ארדן קרא לציבור לעקוב אחר הנחיות המשטרה וגופי החירום בכלי התקשורת ומוקד 110 עומד לרשות הציבור לקבלת מידע שוטף באשר למצב הכבישים.

כמות המשקעים (במ"מ). ספק 500
כמות המשקעים (במ"מ)/ספק 500

תושבי ירושלים רבתי צפויים לעבור לילה קר ביותר, כשהטמפרטורות ימשיכו לצנוח ושלג ייערם בדרכים. החלטה בנוגע לקיום לימודים מחר תתקבל בשעה 05:00 בבוקר. כמו כן, קיים חשש לקרה בימים שלישי ורביעי, אך הרכבת הקלה צפויה לפעול בכל מצב כרגיל.

שר הפנים אריה דרעי קיים הערכת מצב בעירייה לקראת הלילה ובסיומה הנחה את גורמי המשרד להכין מראש שקיות חימום, שמיכות, מזרנים וערכות תאורה שיסופקו לתושבים במקרה הצורך. "יש לעשות הכול כדי למנוע פגיעה בנפש ולנקוט את כל האמצעים כדי לדאוג לילדים, קשישים ונזקקים", אמר.

באזור יהודה ושומרון נסגרו כמה כבישים והגישה אליהם מותרת ברכבי שטח בלבד. כביש 60 לכיוון דרום מצומת גוש עציון עתניאל נסגר לתנועת מכוניות, כביש 317 לכיוון צפון ממעון נסגר וכביש 35 מצומת העוקפים לתרקומיא.

שלג בגוש עציון. דוברות גוש עציון, אתר רשמי
שלג בגוש עציון, הערב/אתר רשמי, דוברות גוש עציון
פתיתי שלג בהר הצופים, ירושלים. ינואר 2016. נועם מושקוביץ
פתיתי שלג בהר הצופים, היום/נועם מושקוביץ
שלג ברמת הגולן. ינואר 2016. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
איילים ברמת הגולן/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

שלג החל לרדת בשומרון – בהר ברכה, ביצהר ובמגדלים – ובעקבות מזג האוויר, התחבורה הציבורית להתנחלויות הללו פסקה וכך גם מירושלים לקריית ארבע. על פי התחזית, השלג אמרו להתגבר באזור וייתכן שצירים נוספים ייסגרו בהמשך. שלג ירד גם בגוש עציון ובהתנחלות עלי שבבנימין, אך לפי שעה הצירים פתוחים במקום. בנוסף, בהר חברון ירד שלג וציר 35 נסגר לתנועה. החלטה לגבי קיום הלימודים בהתנחלויות תקבל מחר בשעות הבוקר.

מכ"ם הגשם של השירות המטאורולוגי:

שלג במג'דל שמס. ינואר 2016. איברהים אלמזה, מערכת וואלה! NEWS
שלג במג'דל שמס, היום/מערכת וואלה! NEWS, איברהים אלמזה

בצפון הטמפרטורות צפויות להיות נמוכות יותר מאתמול ובמטה השלג של המועצה האזורית גולן מצפים לקרה על הכבישים, אך לא מצפים לשלג. רק בשעות הבוקר המוקדמות יחליטו הרשויות המקומיות בגולן ובגליל אם לקיים את הלימודים במוסדות החינוך כסדרם.

בשל התחזית למיעוט המשקעים, הנהלת החרמון החליטה כבר בשעות הצהריים לפתוח מחר את האתר למבקרים ולגולשים. במהלך המערכת החורפית הנוכחות נוספו עוד 50 ס"מ של שלג ברכבל התחתון ובשעות הצהריים החלו מפלסות השלג לעבוד מסביב לשעון על מנת להספיק ולהכשיר את מסלולי הסקי לקליטת הגולשים שיפקדו מחר את המקום.

שלג בהר ברכה. מועצה אזורית שומרון, מערכת וואלה! NEWS
שלג בהר ברכה/מערכת וואלה! NEWS, מועצה אזורית שומרון

ביישוב נמרוד שבצפון הרמה נמדדו בשעות הערב -1.1 מעלות והטמפרטורות צפויות להמשיך לרדת במהלך הלילה. "לפנות בוקר יצאו סיירי המועצה האזורית גולן לבדוק את בטיחות הכבישים ובמקומות שיהיה צורך, יפוזר מלח על הצירים על מנת להמיס את הקרח", אמרה דליה עמוס, דוברת המועצה האזורית גולן בשיחה עם וואלה! NEWS. "גם עכשיו בשעות הלילה הנהגים צריכים להיות ערניים ולהיזהר מקרח שעלול להצטבר על הכבישים ולסכן את ביטחון הנהגים".

גושי קרח היום בקיבוץ יפתח. מירה מסיקה, תמונות גולשים
נטיפי קרח בקיבוץ יפתח/תמונות גולשים, מירה מסיקה
תלמידים יוצאים מבית הספר בהר ברכה שבשומרון. ראובן קסטרו
מחר יוחלט אם לקיים את הלימודים. תלמידים בהר ברכה/ראובן קסטרו

בדרום הארץ, אזור המועד לשיטפונות, נערכות יחידות החילוץ והמשטרה. נחל ערוגות הוצף וכביש 90 נסגר ממחסום מחוז ש"י עד מלונות ים המלח לשני הכיוונים. "חשוב להקשיב להנחיות המשטרה באזור ולא לנסות להיכנס לנחל, גם אם נראה שהזרימה לא מסוכנת", אמר מפקד יחידת החילוץ עין גדי אלון שחל, והבהיר: "המדבר יכול להטעות".

בערד נערכה הערכת מצב במהלך הערב, לקראת שיא הסופה. "הועברו רשימות של קשישים בעלי בעיות ניידות וחולים מונשמים למוקד העירוני למצבים של הפסקות חשמל, כלים כבדים יהיו מוכנים למקרה של שלג לפתיחת צירים", אמר ראש העיריה ניסן בן חמו. "אנחנו ערוכים לכל תרחיש של החמרה במזג האוויר".

בהכנת הכתבה השתתפו עדי חשמונאי, יוסי אלי, שבתי בנדט ומשה שטיינמץ

(עדכון ראשון: 23:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully