וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי זייף את חתימת ראש הממשלה על מסמך רשמי?

26.1.2016 / 11:25

המשטרה חוקרת מי זייף את חתימתו של בנימין נתניהו על מסמך רשמי, שמאשר את מעורבותו כשר הבריאות בתקנות של משרד הכלכלה. הדבר מעלה חשד כי בניגוד לאמור, הוא לא לקח חלק בקביעת התקנות

ישיבת הממשלה, 17 בינואר 2016. עמית שאבי, פול צלמים
תלונה הוגשה למשטרה. נתניהו/פול צלמים, עמית שאבי

המשטרה בודקת בימים אלו תלונה ולפיה זויפה חתימתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על מסמך רשמי אשר מאשר את מעורבותו כשר הבריאות בשנת 2013 בהתקנת תקנות רשמיות של משרד הכלכלה לגבי בטיחות עובדים. זיוף החתימה מעלה את החשד כי משרד הבריאות כלל לא לקח חלק בקביעת התקנות.

בעקבות החשד לזיוף חתימתו של נתניהו הגיש ד"ר אלעזר אייל ביקלס מרמת גן, לשעבר יו"ר חטיבת הבטיחות באיגוד לשכות המסחר וכיום חבר הנהלת אגודת מהנדסי הבטיחות, תלונה למשטרת תל אביב ועתירה לבג"ץ. בעתירה יוצאת הדופן טוען ביקלס כי בתקנות ארגון הפיקוח על העבודה, שהותקנו ב-2013 במשרד הכלכלה, לא קוימה חובת ההיוועצות עם שר הבריאות בטרם התקנת התקנות, ועל כן עליהן להתבטל.

התקנות עוסקות בין היתר באיתור מפגעים סביבתיים ובביצוע בדיקות סביבתיות תקופתיות לחומרים רעילים. הן חלות על כל מפעל שמועסקים בו 50 עובדים לפחות, כמו גם על בתי חולים ומוסדות רפואיים. בתקנות נרשם כי הותקנו לאחר התייעצות עם שר הבריאות.

עוד בוואלה! NEWS:
ינון מגל לנשים שטענו שהטריד: אל תשאירו את זה בפייסבוק, לכו להתלונן
שתי נשים נפצעו אנוש ובינוני בפיגוע דקירה בבית חורון שבבנימין
חרף דרישת בנט: יעלון יישאר הקובע הבלעדי בנוגע להתנחלויות

חתימתו המזוייפת של בנימין נתניהו. ספק 500
חתימתו המזוייפת של בנימין נתניהו/ספק 500

ביקלס טוען כי ניכר בתקנות שהן לא עברו היוועצות כזו. לטענתו, לדבר חשיבות קרדינלית, מאחר שהן נוגעות לסיכונים בריאותיים הנשקפים לעובד במקום עבודתו. הוא הוסיף כי במהלך ניסיונותיו למצוא אישוש להיוועצות עם משרדי הממשלה ועם הכנסת, נשלח אליו מהעוזר ליועץ המשפטי של הכנסת מסמך אשר היה אמור להוות אסמכתה לכך.

מדובר באישור של ראש הממשלה ושר הבריאות נתניהו, שלפיו אכן התקיימה עמו התייעצות בנוגע לתקנות. במסמך נכתב: "אני מאשר כי קוימה התייעצות עמי בנוגע לתקנות שבנידון, וכי נוסח התקנות המוצע מקובל על משרד הבריאות". את האישור חתם: "בנימין נתניהו, ראש הממשלה ושר הבריאות". המכתב הלקוני לא נשא תאריך או מספר סימוכין, אולם כן כלל חתימה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ד"ר אלעזר אייל ביקלס. באדיבות המצולמים
ד"ר אלעזר אייל ביקלס/באדיבות המצולמים

הנוסח הלקוני והיעדר תאריך או מספר סימוכין עוררו את חשדו של ביקלס כי התייעצות שכזו לא באמת התקיימה כנדרש בחוק, ושהאישור לא נחתם כלל על ידי ראש הממשלה. ביקלס, המיוצג על ידי עו"ד אילן קנר, לא ויתר והחל לחפש באינטרנט דוגמה לחתימתו של ראש הממשלה. אחרי שהיו בידיו כמעט עשר דוגמאות, הוא גילה, לדבריו, כי "אין שמץ של דמיון בינה לבין החתימה המופיעה על גבי האישור", לשון העתירה.

על מנת לאשש את הדברים הוא אף פנה למומחית לגרפולוגיה משפטית, שקבעה כי החתימה על גבי האישור אינה של נתניהו וחוות דעתה הוגשה לבית המשפט. ביקלס אף הגיש תלונה למפלג ההונאה של משטרת מחוז תל אביב על זיוף החתימה. מאז עברה יותר משנה, אולם המשטרה טרם הצליחה לפענח את מקור הזיוף, והתיק הועבר למשטרת מחוז ירושלים.

המשטרה: נחקרו כמה גורמים

עו"ד קנר, שמייצג את ביקלס, אמר לוואלה! NEWS: "ההתנהלות הממשלתית במקרה זה מטרידה. עמדתם המקצועית של אנשי משרד הבריאות בנושא הנוגע לבריאות הציבור לא נשמעה. על מנת לחפות על כך המציאו בדיעבד אישור שספק אם נחתם על ידי מר נתניהו וברור שאינו משקף את המציאות, שכן איש לא התייעץ איתו".

ממשרד ראש הממשלה נמסר בנוגע לזיוף החתימה: "העתירה עומדת כעת בבית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ, והוא יאמר את דברו".

ממשטרת מחוז ירושלים, שאליה הועבר התיק ממחוז תל אביב, נמסר כי נחקרו עד כה גורמים שונים בתיק וצפויים להיחקר גורמים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully