וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניו יורק טיימס מגבה את השגריר שפירו: "אפילו אמת יכולה לעורר סערה"

מאמר המערכת בעיתון האמריקני התייצב לצד שגריר ארה"ב, שקבע שישראל מחילה מערכות חוק שונות בגדה, וקבע כי "ישראל לקחה את החוק לידיים". על הביקורת של נתניהו: "שפירו זכה לנזיפות בלתי הוגנות"

צילום: המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), עריכה: שניר דבוש

מאמר מערכת של "הניו יורק טיימס" שפורסם הבוקר (שבת) התייחס למתיחות בין שגריר ארצות הברית, דן שפירו, שביקר בחריפות את אכיפת החוק הישראלית בשטחים וטען כי ישראל מחילה שתי מערכות חוק נפרדות לישראלים ולפלסטינים, לראש הממשלה בנימין נתניהו, שביטל את דבריו לחלוטין. "בהתחשב ביחסים השבריריים בין ממשל אובמה לישראל, אפילו אמירת האמת יכולה לעורר סערה", נפתח המאמר. "שפירו קיבל נזיפות בלתי הוגנות מנתניהו וממשלת הימין שלו", נכתב.

"בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) אמר שפירו, ובצדק, כי הרחבת הבנייה הישראלית בהתנחלויות על אדמות פלסטיניות מעלה שאלות לגבי כוונות ישראל לטווח הארוך ומחויבות לפתרון שתי המדינות. אבל מה שבאמת הרתיח את מבקריו של שפירו, היה ההתבוננות שלו על האלימות הגואה בגדה. פגיעות רבות מדי בפלסטינים ללא חקירה מראות שישראל לקחה את החוק לידיים ונראה כי יש לה סטנדרטים שונים של אכיפת חוק: אחד לישראלים ואחר לפלסטינים", נכתב.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
שגריר ארה"ב: אכיפה שונה בחוקים בגדה; נתניהו: דבריו לא מקובלים
מתקפה מדינית משולבת: ארה"ב ואירופה מחריפות את הטון כלפי ההתנחלויות
ארה"ב גיבתה את דברי השגריר שפירו: "לא אמר דברים חדשים"

שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו בכנס של המכון למדיניות נגד טרור בבינתחומי, הרצליה. ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
"זיהה בעיה רצינית". שפירו/ראובן קסטרו

עוד נכתב: "בהתחשב באלימות האכזרית שממנה סובלת ישראל מאז עצם קיומה, מובן מדוע היא בכוננות גבוהה של הגנה עצמית. אבל הפלסטינים הם קורבנות של יהודים קיצוניים וזה לא מתקבל על הדעת". המאמר הזכיר את הפיגוע בכפר דומא, אז נרצחו סעד וריאהם דוואבשה ובנם התינוק עלי על ידי ימנים קיצוניים, שהשליכו בקבוק תבערה לעבר ביתם.

"שפירו זיהה בעיה רצינית. מאז 1967 יש מערכת משפט כפולה בשטחים: הפלסטינים כפופים לבתי דין צבאיים, שבהם הם כמעט תמיד מורשעים. מתנחלים, לעומת זאת, נשפטים בבתי דין אזרחיים - וזוכים ליותר זכויות ויותר הגנות. הפערים החריפים מעלים את השאלה אם ישראל נטשה את רעיון שתי המדינות", נכתב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פלוגה רובאית דקל של גדוד 601 בחיל ההנדסה בחברון. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
"דוחקים את הפלסטינים לשוליים". חיילים בחברון/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

לפי עמדת העיתון, "ישראל פועלת במהירות לקביעת עובדות בשטח שימנעו הקמת מדינה פלסטינית. הם דוחקים את הפלסטינים לשוליים והופכים אותם ליותר ויותר מיואשים. גם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי טען כי בנייה בהתנחלויות דוחקת את רעיון שתי המדינות".

המאמר מסתיים בכך בקביעה כי "כמה בכירים בישראל כבר הביעו חשש על אודות פעולות המדינה שלהם". עוד צוין "חוק העמותות", שעומד להצבעה בימים אלו ויש בו כדי לפגוע בזכויות הפלסטינים, לשון המאמר.

זמן קצר לאחר נאומו של שפירו גינה נתניהו את דבריו בחריפות. "ביום שבו קוברים אם לשישה שנרצחה, וביום שבו נדקרת אישה הרה, דבריו של שפירו אינם מקובלים ואינם נכונים. ישראל אוכפת את החוק כלפי ישראלים וכלפי פלסטינים. מי שאחראית לקיפאון המדיני היא הרשות הפלסטינית, שממשיכה להסית ומסרבת למשא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully