וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעשה עוין": סטודנט אמריקני נעצר בקוריאה הצפונית מסיבה שאינה ברורה

23.1.2016 / 11:30

הצעיר, בן 21 מאוניברסיטת וירג'ינה, הגיע למדינה המבודדת כחלק מקבוצת תיירים אמריקנית ונעצר רגע לפני עלייתו למטוס. כלי תקשורת במדינה דיווחו כי ביצע "מעשה נגד המדינה" בבית המלון, שם שהה לבדו בזמן האירוע שבגינו נעצר

שליט צפון קוריאה קים ז'ונג און נואם בבירה פיונגיאנג, 15 באפריל 2012. רויטרס
6,000 תיירים מערבים בשנה. מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג' און/רויטרס

סטודנט אמריקני בן 21 נעצר אתמול (שישי) בשדה התעופה בקוריאה הצפונית לפני עלייתו לטיסה לסין בגין סיבה שאינה ידועה. כלי תקשורת במדינה דיווחו כי הוא "נתפס בעת ביצוע מעשה עוין נגד המדינה בזמן שהותו בבית המלון". הסטודנט, אוטו וורמבייאר, לומד באוניברסיטת וירג'ינה והגיע למדינה כחלק מקבוצה של 11 תיירים אמריקניים בטיול מאורגן.

מדריכת הקבוצה, שרלוט גוטרידג', הייתה העדה היחידה למעצר. היא סיפרה כי בעת המעשה העוין לכאורה הוא היה לבדו בבית המלון "יאנגאקאדו" שבמרכז פיונגיאנג, ללא תיירים נוספים.

וורמבייאר השתתף בטיול מאורגן של חברת "Young Pioneer Tours", שמציגה את עצמה באתר האינטרנט שלה כ"מרכז טיולי הרפתקאות ליעדים שונים, בתקציב שיגרום לאימא שלך להעדיף שתישאר רחוק מהבית". בקוריאה הצפונית מבקרים קרוב ל-6,000 תיירים מערביים בשנה.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
קנדה: ארבעה הרוגים במסע ירי במערב המדינה; חשוד נעצר
כוננות סופה: בארה"ב נערכים ל-90 ס"מ של שלג; לפחות 6 נהרגו בתאונות
סופו של מתכנת המחשבים שהפך לעורף הראשים האכזרי ביותר בעולם

גורדי שחקים בפיונגיאנג, בירת קוריאה הצפונית. AP
העצור לא התנהג בצורה מחשידה לאורך הטיול. פיונגיאנג/AP

צוות הטיול, שארך חמישה ימים, סיפר כי וורמבייאר התנהג נורמלי לאורך כל השהות ואף היה להוט לראות את כל המקומות שיש למדינה המבודדת להציע. "במהלך הנסיעה הוא התנהג כתייר טיפוסי", תיארה המדריכה גוטרידג'. "הוא צילם ונהנה ולא היה שום רמז קודם למה שהולך לקרות". חברי הצוות הוסיפו כי למיטב ידיעתם הוא לא החזיק שום ספרות פוליטית או דתית שעלולה הייתה להוביל למעצרו. בעבר תיירים מערביים נעצרו בגין סיבה זו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בשדה התעופה טענו שהעצור פונה לבית החולים

כשהקבוצה הגיעה לשדה התעופה, התעכב וורמבייאר בדוכן התשאול של מחלקת ההגירה. מנהל חברת הטיולים סיפר כי הוא נלקח על ידי שני פקידים שהובילו אותו לחדר חקירה קטן מאחורי אזור הצ'ק אין. גוטרידג' חיכתה לוורמבייאר עד אשר ישוב לקבוצה, אולם היא נאלצה בסופו של דבר לעלות לטיסה לבייג'ינג בלעדיו: "כשהתברר שהוא לא בא, נאלצנו לעלות לטיסה לפני שהיא תמריא. הייתי האחרונה לעלות למטוס". לדבריה, מצוות המקום נמסר לה כי וורמבייאר פונה לבית החולים.

חיילות בצפון קוריאה במצעד לרגל מאה שנה להולדת קים איל סונג. רויטרס
"קיוויתי שאוכל לדבר איתו". טקס צבאי בקוריאה הצפונית/רויטרס

זמן קצר לאחר מכן התקבלה ההודעה כי וורמבייאר נעצר. מייסד Young Pioneer Tours, גארת ג'ונסון, שהה באותה עת עם קבוצת תיירים אחרת בפיונגיאנג והחליט להישאר במקום כדי להבין את נסיבות המעצר. "זו הייתה תגובה אוטומטית", סיפר, "רציתי להבין מה קרה וקיוויתי שאוכל לדבר איתו".

לדברי ג'ונסון, הוא יצר קשר עם משפחתו של וורמבייאר ועדכן אותם על הנעשה וכן יצר קשר עם פקידים אמריקניים ושגרירות שבדיה בפיונגיאנג, שאחראית לאינטרסים של ארצות הברית בקוריאה הצפונית. מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה כי היא מודעת לדיווח על מעצרו של אזרח אמריקני בקוריאה הצפונית, אבל לא מסרה פרטים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully