וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי ילדה עיוורת יפוצו במיליונים: "בהיריון אמרו לנו שהיא בסדר"

21.1.2016 / 19:56

בית החולים רמב"ם וקופת חולים מכבי יפצו את הורי הילדה, בת השבע, שסובלת ממום תורשתי שלא התגלה במהלך מעקב ההיריון. בית המשפט קבע כי הם התעלמו מתמרורי האזהרה, ומיהרו לדווח שהעובר בריא. אבי הילדה לוואלה! NEWS: "לא הבנו מה יש לה. עולמנו חרב עלינו"

עשרות מתמחים לא הגיעו לעבודת ברמב"ם, נובמבר 2011. ערן גילווארג
"לא ידענו להתמודד עם הבשורה, חרב עלינו עולמנו", סיפר האב. בית החולים רמב"ם/ערן גילווארג

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע היום (חמישי) פיצויים בסך שישה מיליון שקלים למשפחה שבתה בת השבע נולדה כשהיא סובלת מעיוורון. זאת, לאחר שקבע כי בבית החולים ובקופת החולים לא אבחנו את המום בבדיקות שנערכו לאמה במהלך מעקב ההיריון. מתוך סכום הפיצויים, הוחלט כי ארבעה מיליון שקלים יוענקו למשפחה מטעם ביטוח לאומי, 1.8 מיליון שקלים מקופת חולים מכבי ו-600 אלף שקלים מבית החולים רמב"ם.

בכך קיבל את בית המשפט את טענת המשפחה, שלפיה בקופת החולים ובבית החולים התעלמו "מתמרורי האזהרה הרבים" שעשויים היו להצביע על כך שהילדה תיוולד כשהיא סובלת ממיקרואופטלמיה – עיניים קטנות במיוחד, ומיקרוקורניאה – קרניות קטנות במיוחד. בין היתר, נטען כי ידוע היה לרופאים שהאב סובל ממום בעינו, וכי היריון קודם של האם הופסק מחשש לאותו מום. למרות זאת, הסבירו הרופאים למשפחה כי הבת אינה סובלת ממום זה. לטענת ההורים, הרופאים לא ביקשו מהם לעבור בדיקות גנטיות נוספות ודיווחו לשווא כי העובר תקין.

עוד בוואלה! NEWS:
מסוכן לנשים הרות: מקרה ראשון של נגיף ה"זיקה" בארץ
תיק גל בק נסגר: הנהגת הדורסת לא תועמד לדין
כתובות נאצה וסכין התגלו על קיר ביתו של פרופ' ליהדות חילונית

אנשים שהגיעו להתחסן נגד שפעת בסניף קופת החולים מכבי במרכז שוסטר שבתל אביב. דוד קורן
גם בקופת החולים התעלמו מ"תמרורי האזהרה". למצולמת אין קשר לכתבה/דוד קורן
אב הילדה: "לא ידענו איך להתמודד עם הבשורה שהבת שלנו עיוורת. עולמנו חרב"

בעקבות "המחדל", לטענת ההורים, נמנעה מהם האפשרות להחליט על הפלה, כפי שלדבריהם היו עושים לו ידעו על המומים מבעוד מועד. "לא ידענו איך להתמודד עם הבשורה שהבת שלנו עיוורת. עולמנו חרב", אמר אבי הילדה בשיחה עם וואלה! NEWS. "גם הלידה עצמה הייתה קשה. לא ידענו מה יש לה בהתחלה, או למה זה נוצר, כי הרופאים אמרו שהכול בסדר".

האב הדגיש כי המשפחה עשתה ככל יכולתה על מנת שהבת שתיוולד תהיה בקו הבריאות: "לא חסכנו בשום בדיקה. שמנו את הידיים שלנו במערכת הבריאות וזה מה שקרה". הוא הוסיף: "אחרי הלידה הבנו שיש פה מצב של רשלנות. הרופאים פשוט זלזלו ולא הפנו אותנו לבדיקות הנכונות. הכי חשובות הן הבדיקות הרלוונטיות לנשים בהיריון, במיוחד בזמן שהם ידעו שיש במשפחה רקע רלוונטי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"התביעה משוללת בסיס רפואי, משפטי או עובדתי"

להגנתם, טענו בבית החולים ובקופת החולים כי התביעה משוללת כל בסיס רפואי, משפטי או עובדתי – עקב ריבוי הבדיקות שבוצעו טרם הלידה. לדבריהם, האבחנה הטרום-לידתית של המום הינה קשה והבדיקות שנערכו בבית החולים לקראת סוף ההיריון נעשו "במקצועיות ובמיומנות" ובהתאם לנהלים המקובלים.

עוד נטען בכתב ההגנה כי בשל היותה של האם בהיריון מתקדם, היה צפוי קושי בקבלת אישור להפלת הילדה, לו אפשרות זו היתה עולה על הפרק. זאת, משום שהפלה בשלב זה מחייבת "המתת בר חיות ברחם אמו". אי לכך, נטען כי הצהרתה של היולדת בדבר הרצון לעבור בדיקות נוספות ולהפיל את בתה, לו היתה מגלה מראש על אודות האפשרות שתיוולד עיוורת, הינו בגדר "חוכמה לאחר מעשה".

אילוסטרציה. ShutterStock
האם: "אם הייתי יודעת על המום, הייתי דורשת לעבור הפלה"/ShutterStock

לדברי עורך הדין כרמי בוסתנאי, בא כוחה של המשפחה, הפיצויים שנפסקו לילדה אומנם לא ישיבו לילדה את מאור עיניה, אך לפחות יאפשרו לה "חיי רווחה נוחים יותר". לדבריו, "המסר להורים הוא להיות זהירים. לא לסמוך על דעה אחת של רופא, כאילו דעה אחת היא הקובעת. לפעמים, אפשר למנוע נזק גדול, אם בודקים ומקבלים חוות דעת נוספת".

עורך הדין בירך על "עשיית הצדק" בתום מאבקה המשפטי הארוך של המשפחה ושיבח את ההורים על כך "שלא ויתרו - ונלחמו". הוא הדגיש: "מי שהתרשל – צריך לבוא אתו בחשבון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully