וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתובות נאצה וסכין התגלו על קיר ביתו של פרופ' ליהדות חילונית

פסוקים מהתנ"ך ומגן דוד רוססו על קיר ביתו של פרופ' יעקב מלכין, מנהל המכון הבינלאומי ליהדות חילונית-הומניסטית, במושבה הגרמנית בירושלים. לצדם נמצאה מעטפה ממוענת וסכין. המשטרה פתחה בחקירה

כתובות רוססו במושבה הגרמנית בירושלים. 21 בינואר 2016. חטיבת דובר המשטרה
הכתובת שהתגלתה על קיר בית פרטי במושבה הגרמנית בירושלים, הבוקר/חטיבת דובר המשטרה

כתובת נאצה ולצדה מעטפה ממוענת וסכין התגלו הבוקר (חמישי) על קיר ביתו של מנהל המכון הבינלאומי ליהדות חילונית-הומניסטית, פרופסור יעקב מלכין, במושבה הגרמנית בירושלים. בין היתר רוססו מגן דוד ופסוקים מהתנ"ך: "מחיית עמלק", שמות ט"ז יד-טו ועוד. כוח משטרה הוזעק למקום ונפתחה חקירה.

ביום ראשון האחרון התגלו כתובות נאצה בגנות ישו והנצרות על קירות ודלתות כנסיית הדורמציון. בין היתר נכתב: "ימח שמו וזכרו הממזר", "נוצרים לעזאזל", "מוות לנוצרים הכופרים אויבי ישראל" ו"נקמת בני ישראל עוד תבוא". צוות זיהוי פלילי זומן למקום ונפתחה חקירה. יומיים לאחר מכן נעצרו שני נערים בחשד לביצוע המעשה.

לקריאה נוספת:
"מופרעים למשחטה": תלמידים בתיכון מהמובילים בארץ טוענים - הסגל מכה אותנו
המאבק נגד פינוי שדה דב מגיע לבג"ץ: "מכת מוות לאילת"
חשד לרצח: גבר בן 55 נמצא עם סימני אלימות בעפולה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסכין שהוצמדה לקיר ביתו של פרופ' מלכין בירושלים, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיכל ברמן, מנכ"לית עמותת "פנים", איגוד ארגוני ההתחדשות היהודית בישראל המייצגת יותר מ-60 ארגוני יהדות ישראלית ברחבי הארץ, גינתה בחריפות את האירוע. "זו עליית מדרגה בחוסר הסובלנות הקיים בחלקים מסוימים בחברה הישראלית כלפי אנשים וארגונים המבקשים לשרטט יהדות ישראלית מגוונת ומרובת קולות. חוסר סובלנות זה לא ייפתר, כל עוד מערכת החינוך הפורמלית לא תשכיל לחזק את ארגוני היהדות הישראלית, הפועלים לחיזוק הזהות היהודית השפויה ברחבי הארץ".

לדבריה, "אנו רואים קשר ישר בין פשע השנאה נגד פרופ' מלכין למדיניותו הנוכחית של שר החינוך, המובילה לאפלייתם והדרתם של ארגונינו, באמצעות התעלמות, ביטול תקציבים ומשאבים המיועדים לארגוני היהדות הישראלית, ולמעשה יוצרת בפועל חוסר סובלנות ודה-לגיטימציה לדעות שונות בחברה הישראלית. יש לקוות שאירוע זה יגרום לשר החינוך להתעשת ולעצור מדיניות חינוכית זו, התורמת להרחבת מעגלי השנאה וחוסר האמון בחברה הישראלית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
כתובות רוססו על בית במושבה הגרמנית בירושלים. 21 בינואר 2016. חטיבת דובר המשטרה
כתובות רוססו על בית במושבה הגרמנית בירושלים. 21 בינואר 2016/חטיבת דובר המשטרה
כתובות רוססו על בית במושבה הגרמנית בירושלים. 21 בינואר 2016. מאיר וקנין, חטיבת דובר המשטרה
כתובות רוססו על בית במושבה הגרמנית בירושלים. 21 בינואר 2016/חטיבת דובר המשטרה, מאיר וקנין

הרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה ליהדות מתקדמת בישראל, אמר כי המקרה לא נופל בחלל ריק. "גל הקנאות והאלימות הדתית לא ירתיע את כל העוסקים בטיפוחה של יהדות פלורליסטית. המעשה האלים, שכוון הפעם הזו כלפי פרופ' מלכין וארגוני היהדות החילונית, רק מוכיח את הצורך הדחוף בקידום חופש הדת והמצפון בישראל".

(עדכון ראשון: 09:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully