וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "הפקעת השטח באזור יריחו נוגדת את פתרון שתי המדינות"

בעולם גינו בחריפות את הכוונה הישראלית להפקיע 1,500 דונמים בכניסה הדרומית ליריחו. מזכ"ל האו"ם באן הודיע כי הוא מודאג מהתכנית הישראלית, והממשל האמריקני הדגיש כי הוא "מתנגד לכל צעד שיגביר את הרחבת ההתנחלויות"

דובר מחלקת המדינה האמריקנית, מארק טונר. טוויטר, אתר רשמי
ההפקעה מעלה ספק בנוגע למחויבות של הממשלה בישראל לפתרון שתי המדינות". דובר מחלקת המדינה טונר/אתר רשמי, טוויטר

הממשל האמריקני והאו"ם גינו אמש (רביעי) את כוונת הדרג המדיני להפקיע 1,500 דונם בכניסה הדרומית ליריחו. דובר מחלקת המדינה האמריקנית, מארק טונר, אמר כי ההחלטה הישראלית נוגדת את התחייבותה לפתרון שתי המדינות.

"אנו מתנגדים בחריפות לכל צעד שיגביר את הרחבת ההתנחלויות, ואנו מאמינים כי צעדים אלה נוגדים את פתרון שתי המדינות, כמו גם מעלים ספק בנוגע את המחויבות של הממשלה בישראל לפתרון זה", אמר טונר.

בנוסף, מזכ"ל האו"ם באן קי מון הביע דאגה על הכוונה הישראלית, ובהודעה שפרסמה לשכתו נכתב: "מזכ"ל האו"ם מודאג מהדיווחים על כך שהממשלה הישראלית אישרה הכרזה על 1500 דונם בגדה המערבית כאדמות מדינה. אם הדבר ייושם, ההכרזה הזו תהווה את הפקעת האדמות הגדולה ביותר מאז אוגוסט 2014".

עוד בוואלה! NEWS:
"מופרעים למשחטה": תלמידים בתיכון מוביל בארץ טוענים שהסגל מכה אותם
כתובות נאצה וסכין התגלו על קיר ביתו של פרופ' ליהדות חילונית
יפן נכנעה: צלב הקרס המסורתי שהפחיד את התיירים - יוחלף

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון בסיאול, קוריאה הדרומית, 20 במאי 2015. רויטרס
"מודאג מההפקעה הישראלית". באן קי מון/רויטרס

כפי שנחשף בגלי צה"ל, במנהל האזרחי עובדים בימים אלה על תהליך שבמהלכו יוכרזו כאדמות מדינה 1,500 דונם משטחי C שבבקעת הירדן. בתום תהליך המדידות, תצא ההכרזה לפועל ויינתן זמן להגשת התנגדויות לתהליך. לאחר מכן, ההכרזה תיכנס לתוקפה והאדמות תוגדרנה כרכוש ממשלתי. האחראי על הרכוש הממשלתי יוכל לייעד את הקרקע לצורך התיישבות או חקלאות, ונכון לרגע זה לא ידוע למה השטח מיועד.

ממתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב מרדכי נמסר בתגובה לטענות אלו "בהתאם להחלטת הדרג המדיני ולבדיקת גורמי המקצוע, האדמות אושרו להכרזה ונמצאות בהליך סופי להכרזה כאדמות מדינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, במסיבת עיתונאים בקהיר, 11 באוגוסט 2014. AP
"להכריז על ההתנחלויות כבלתי-חוקיות". עריקאת/AP

במערכת הפוליטית נרשמו תגובות חריפות לחשיפה, ומהמחנה הציוני נמסר: "נתניהו ממשיך לעשות ככל יכולתו כדי לא להיפרד מהפלסטינים ולתקוע אצבע בעין של ידידותינו הטובות בקהילה הבינלאומית". עוד נמסר: "ישראל צריכה להיפרד מהפלסטינים תוך שמירה על גושי ההתיישבות, ולא לרוץ ולבנות בכל מקום רק כדי להכעיס את העולם".

יושבת ראש מרצ, זהבה גלאון, מסרה: "ישראל שוב מפנה אצבע משולשת לאיחוד האירופי ולאמריקנים". לדבריה, "נישול וסיפוח של קרקע פלסטינית מעידים על כוונתה האמיתית של ממשלת ישראל להשתקע לנצח בארץ ישראל השלמה ולהמשיך, כדבריו של ראש הממשלה, לחיות על החרב לנצח".

בכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת קרא לאיחוד האירופי להחריף את הפעולות הננקטות נגד ההתנחלויות בעבות הכוונה הישראלית, והכריז כי כלל ההתנחלויות "אינן חוקיות". לדברי עריקאת, התכנית הישראלית מוכיחה "בבירור" כי "ישראל בחרה בתכתיבים ובהתנחלויות, במקום בשלום ובמשא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully