וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן נכנעה: צלב הקרס המסורתי שהפחיד את התיירים - יוחלף

הסמל, המקשט כבר מאות שנים את המקדשים הבודהיסטיים, סימן במפות התיירים במדינה את מיקומו של בית תפילה. בשל הקישור של תיירים זרים למשטר הנאצי, הוחלט לשנות אותו לסמל של פגודה - דבר שעורר זעם בקרב רבים

פסל של בודהה ביפן. טוויטר, אתר רשמי
עיטר מקדשים בודהיסטים. צלב קרס על חזו של בודהה ביפן/אתר רשמי, טוויטר

כבר מאות שנים שצלב הקרס מופיע על המקדשים הבודהיסטיים ביפן ונחשב לאחד הסמלים שהכי מזוהים עם הדת. אלא שהתיירים המגיעים למדינה ולא מבינים בנבכי הבודהיזם מזהים את הסמל קודם כל עם המשטר הנאצי, ומרגישים אי-נוחות כאשר הם חוזים בסמל על מפות התיירות שברשותם. כעת, החליטו הרשויות במדינה לשנות את המצב, והחל ממרץ הקרוב על מפות התיירים בשפות הזרות יופיע ישונה הסמל המייצג מקדש בודהיסטי.

צלב הקרס מוכר ביפן במילה "מאנג'י", והוא למעשה מעט שונה מהסימן שסימל את המשטר האכזרי באירופה. רגלי המאנג'י פונות לצד המנוגד לכיוון השעון, בעוד שהסמל הנאצי הפוך ורגליו פונות לכיוון השעון.

עוד כתבות מהעולם:
בדנמרק חוששים שהפליטים יגרמו למגיפות: "נושאים מחלות מדבקות"
דרום אפריקה: 5 ילדים ננעלו במקרר בעת משחק - ונחנקו למוות
למרות לחץ המעצמות: ייתכן שיידחו שיחות השלום בנושא סוריה

שינוי של סימן צלב הקרס במפות ביפן לסמל של פגודה, ינואר 2016. טוויטר, אתר רשמי
השינוי במפות ביפן/אתר רשמי, טוויטר

ההחלטה לשנות את הסמל במופיע על המפות מגיעה לאחר שרשות המידע, המוציאה לאור את מפות התיירים, ערכה סקר בקרב תיירים מ-92 מדינות בנוגע לבהירות הסמלים הנמצאים במפה. הרשות גילתה כי תיירים רבים משייכים את צלב הקרס למשטר הנאצי, ועל כן הוחלט להחליפו בפגודה בעלת שלוש קומות. השינויים לא ייעשו במפות דוברות יפנית, ואין כל כוונה להסיר את הסמלים מהמקדשים עצמם.

המחקר מצא שסמלים נוספים גורמים לבלבול בקרב תיירים, ועל כן שישה סמלים נוספים ישונו. הסקר גילה כי הסמל המייצג מלון – האות H בתוך עיגול, נראה כמו הסימן המייצג מנחת מסוקים. כמו כן, אנשים טענו כי הסמל המייצג מעיינות חמים – עיגול שמתוכו יוצאים אדים, נראה כמו מרק מיסו חם. סמל נוסף של שני אלות בצורת האות X, שנועדה לסמל תחנת משטרה, יוחלף בתמונה של שוטר מצדיע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שינוי של סימן צלב הקרס במפות ביפן לסמל של פגודה, ינואר 2016. טוויטר, אתר רשמי
שינויים נוספים שיבוצעו במפות התיירים/אתר רשמי, טוויטר

ההחלטה לשנות את סימן צלב הקרס עוררה ביקורת בחברה ברשתות החברתיות ביפן, וכמה טענו כי על התיירים ללמוד על משמעות הסמל במסורת היפנית. אחד הגולשים תהה אם בריטניה תבטל את הסמל המופיע בדגלה לאחר שהוצג על ידי טרוריסטים. "היפנים חלוקים בדעותיהם בנוגע לסמל החדש", אמר טקאיוקי נקאמורה, גורם רשמי ברשות המידע. "כמה טוענים שצריך לשנות את הסמל גם במפות בשפה היפנית, בעוד שחלק טוענים כי הסמל המסורתי צריך להישאר".

בשנים הקרובות צופה יפן שטף של תיירים, בעקבות אירוח אליפות העולם ברוגבי בשנת 2019, שתהיה רק הכנה לאירוע הגדול באמת של 2020 – אולימפיידת טוקיו. עם זאת, כבר עכשיו נרשמת מגמת עלייה בתיירים עקב היחלשות המטבע והקלות בוויזה לתיירים ממדינות שונות באסיה. בשנה שעברה ביקרו ביפן 19.74 מיליון איש – עלייה של 47% ביחס לשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully