וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרן החדשה ליועמ"ש: אפשר תליית שלטי הקמפיין נגד "אם תרצו" בבירה

20.1.2016 / 17:00

בא כוחה של הקרן פנה לווינשטיין לאחר שעיריית ירושלים הבהירה כי לא תתלה את שלטי הקמפיין, שבהם מופיעה תמונת ראש הממשלה לשעבר רבין ולצדה הכתובת "בשתול הזה הם כבר טיפלו". הקרן: "החלטת העירייה רומסת את חופש הביטוי"

עריכה: ניר חן

"הקרן החדשה לישראל" פנתה אתמול (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בבקשה לחייב את עיריית ירושלים לפרסם ברחבי העיר את שלטי הקמפיין שבו פתחה לאחרונה בתגובה לקמפיין "השתולים" של תנועת הימין "אם תרצו". זאת, לאחר שהעירייה הבהירה לקרן כי היא רואה בקמפיין כהסתה נגד תנועת הימין.

במסגרת הקמפיין מופיעה הכותרת "בשתול הזה הם כבר טיפלו" לצד תמונתו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין. כאשר רצה הארגון לתלות את השלטים גם ברחבי ירושלים, סירבו חברות המדיה הפועלות בה לאפשר לו לרכוש שטחי פרסום בעיר, תוך רמיזה כי מאחורי האיסור עומדת עיריית ירושלים.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי חמש שנים: וינשטיין סגר התיק נגד גבי אשכנזי בפרשת הרפז
בנו של נסראללה הפעיל חוליית טרור בטול כרם שתכננה פיגועים בישראל
תמונות הלוויין חשפו: דאעש הרס את המנזר העתיק ביותר בעיראק

קמפיין של "הקרן החדשה לישראל" נגד קמפיין השתולים, ינואר 2016. פייסבוק, צילום מסך
הקמפיין של הקרן החדשה/צילום מסך, פייסבוק

השבוע התברר לקרן כי העירייה אכן הנחתה לאסור את הקמפיין. במכתב של המשנה ליועץ המשפטי של עיריית ירושלים, עו"ד דני ליבמן, לבא כוחה של הקרן, שהגיע לידי וואלה! NEWS, הוא הודה כי העירייה אסרה את הקמפיין. זאת, לדבריו, "מאחר שמצאנו במודעה הסתה נגד תנועת 'אם תרצו' ופגיעה בזכר ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מצאנו במודעה הסתה נגד תנועת 'אם תרצו'". המכתב ששלח היועץ המשפטי של עיריית ירושלים לקרן החדשה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עו"ד יוסי חביליו, המייצג את הקרן החדשה, פנה לווינשטיין וכתב: "הועברה לאנשי מרשתי עמדת עיריית ירושלים כדלקמן: 'יו"ר ועדת השילוט, מר מאיר תורג'מן, אינו מאשר פרסום הקמפיין בשטחים ציבוריים. המסר בקמפיין אינו מובן וניכר שמעיד על הסתה'". הוא הוסיף וטען כי "בעבר אישרה העירייה לפרסום מודעות של תנועת 'אם תרצו' נגד הקרן החדשה לישראל, שבהן הייתה הסתה נגד יו"ר הקרן דאז, נעמי חזן". חביליו ביקש מהיועץ המשפטי לקבוע כי "עיריית ירושלים אינה יכולה לאסור או להימנע מפרסום המודעות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקמפין של אם תרצו נגד יו"ר הקרן החדשה לשעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בקרן החדשה אמרו היום כי "סירוב עיריית ירושלים לתלות את שלטי הקמפיין רומס באופן גס את ערך חופש הביטוי, ומהווה אפליה ברורה. נימוק העירייה כי הקמפיין מהווה הסתה נגד ארגון 'אם תרצו' מגוחך במיוחד לאור העובדה שלפני חמש שנים בחרה העירייה לעלות קמפיין בוטה של אם תרצו נגד הקרן החדשה. אנחנו קוראים ליועץ המשפטי לממשלה לחייב את העירייה לעלות את הקמפיין גם בניגוד לדעתם האישית של היושבים בוועדת השילוט".

מתנועת "אם תרצו" נמסר בתגובה: "אנו מציעים לקרן השתולה לישראל להתעסק במעצר של עובד 'בצלם', הנתמך על ידי הקרן, בחשד ששלח פלסטינים לעינויים ולמוות ברשות הפלסטינית. כמו כן, אנו קוראים ליועץ המשפטי לממשלה לחקור את מוערבות הקרן החדשה בתנועת החרם על ישראל, במוערבותה בקריאה לחיילי צה"ל פושעי מלחמה ובחתירה תחת הדמוקרטיה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully