וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונות הלוויין חשפו: דאעש הרס את המנזר העתיק ביותר בעיראק

20.1.2016 / 15:22

תמונות לוויין שרכשה סוכנות הידיעות אי-פי הראו את החורבות שהותירו לוחמי הארגון במוסול, במקום שבו עמד בעבר מנזר אליהו הנביא. המבנה הוקם בסוף המאה ה-6 ושימש את צבא ארה"ב בתקופת הכיבוש במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(דאעש זורע הרס בדתמור, סוריה)

המנזר הנוצרי העתיק ביותר בעיראק נחרב עד היסוד על ידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) – כך עולה מתמונות לוויין שאיששו את החששות מכך שמנזר אליהו הנביא בן 1,400 השנה שעמד בעיר מוסול לא שרד תחת שלטונו של הארגון הקיצוני, שהרס מבנים עתיקים מתקופות לא-אסלאמיות ברחבי סוריה ועיראק. לבקשת סוכנות הידיעות אי?פי, חברת "דיגיטל גלוב" צילמה תמונות לוויין באזור שהושוו לתמונות קודמות.

עתה הצטרף המבנה העתיק, ששימש את הכוחות האמריקניים במדינה בזמן שנות הכיבוש, למאה אתרים ומבנים דתיים והיסטוריים אחרים, בהם מסגדים, קברים, מקדשים וכנסיות שהוחרבו בשטחי "המדינה האסלאמית". לוחמי הארגון הקיצוני השחיתו מבנים עתיקים במחוז נינווה, שבו שוכנת מוסול, ובתדמור שבסוריה.

לפי הסברה, המנזר נבנה על ידי נזירים מהכנסייה האשורית בסוף המאה השישית. ב-1743, האימפריה הפרסית הציבה בפניהם אולטימטום - להתאסלם או למות. לאחר שהם סירבו להמיר את דתם, כ-150 נזירים נטבחו בידיהם.

תמונות לוויין שחושפות את הרס מנזר אליהו הנביא במוסול, עיראק. AP
לא שרד את כיבוש "המדינה האסלאמית". מנזר הנביא אליהו לפני/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully