וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבר חשוד שקיבל במרמה חצי מיליון שקל מכספי הנצחת ניצולי שואה

20.1.2016 / 12:42

הגבר, תושב המרכז בשנות ה-50 לחייו, חשוד שהגיש בשם עמותה שהוא עומד בראשה דוחות וקבלות על פעילויות שהתקיימו לכאורה להנצחת השואה. בשנתיים האחרונות קיבל מקרן בינלאומית כ-500 אלף שקל. מעצרו הוארך בחמישה ימים

בית משפט שלום ירושלים, דצמבר 2011. עומר מירון
"עמד בראש עמותה שבמשך שנים קיבלה כספים". בית משפט השלום בירושלים/עומר מירון

תושב המרכז בשנות ה-50 לחייו נעצר אתמול (שלישי) בחשד שהונה גופים המסייעים לניצולי שואה. על פי החשד, הוא הגיש בשם עמותה שבראשה הוא עומד דוחות וקבלות על פעילויות להנצחת השואה שלא התקיימו בפועל. בחיפוש בביתו נתפסו מסמכים, מחשבים וטלפונים סלולריים. בית משפט השלום בירושלים האריך היום את מעצרו בחמישה ימים. הוא חשוד בעבירות של זיוף מסמך, שימוש במסמך מזויף וקבלת דבר במרמה.

החקירה החלה בעקבות תלונה שהוגשה למשטרת ירושלים על ידי נציג הקרן של "ועדת התביעות העולמית של נפגעי השואה" הפועלת בארץ ובעולם. על פי התלונה, עמותה ישראלית העונה לשם "אגודה ישראלית למען ילדים עולים", שבראשה עומד החשוד, הציגה בפני נציג הקרן בארץ מסמכים שלפיהם מדובר בעמותה חוקית, שמטרתה להנציח את זיכרון השואה בקרב ילדי עולים.

עוד בוואלה! NEWS:
החשוד ברצח גרושתו בחולון שם קץ לחייו בפארק אשקלון
מנהיג "כת הסדיסטים" נגד פרקליט הצמרת שייצג אותו: "פעל בניגוד עניניים"
אב הנרצח מחיפה: "חיכיתי למעצר הרוצח, אך 18 שנה זה המון זמן"

טקס לכל איש יש שם אוהל יזכור יד ושם. נועם מושקוביץ
הציג קבלות על קיום סיורים. יד ושם/נועם מושקוביץ

עוד נמסר בתלונה כי לקרן הוצגו דוחות וקבלות על אודות פעילויות שונות שכביכול התקיימו למען ילדי העולים. בין היתר הוצגו קבלות ודוחות על אודות סיורים ביד ושם, הסעות וסדנאות שונות. באמצעות מסמכים אלה קיבל החשוד מימון מהקרן. על פי החשד, בין השנים 2013 ל-2015 קיבל במרמה כחצי מיליון שקלים.

בדיון בהארכת מעצרו של החשוד אמר השופט גבאי ריכטר כי "מדובר בחשדות כי המשיב זייף מסמכים לצורך קבלת כספים מגופים הנוגעים לסיוע לניצולי שואה או פעילות הקשורה בהנצחת השואה. המשיב עמד בראש עמותה שבמשך שנים קיבלה כספים עד שבשנת 2012 חדלה לקבל אישור ניהול תקין והתנאי להמשך קבלת הכספים היה הרחקתו של המשיב מניהול אותה עמותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully