וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב הנרצח מחיפה: "חיכיתי למעצר הרוצח, אך 18 שנה זה המון זמן"

20.1.2016 / 11:42

רומן, אביו של אדוארד רוטברג שנדקר למוות ב-1998, ושהחשוד ברציחתו אותר לאחרונה בגרמניה ונעצר, סיפר: "הרצח ליווה אותי יום יום". הוא טען כי ככל שידוע לו בנו שוחח אז במסיבה עם צעירה שהייתה בקשר עם הרוצח. ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

"התחושה קשה. אשתי בכתה ואין שמחה. אין יום שלא חיכיתי למעצרו של הרוצח", אמר היום (רביעי) רומן רוטברג, אביו של אדוארד, שהחשוד ברציחתו לפני 18 שנה נעצר לאחרונה בגרמניה והובא אתמול לארץ. "הייתי בטוח שיום אחד הוא ייעצר. הרצח של בני מלווה אותי יום יום". רוטברג האב סיפר כי המשטרה עדכנה אותו אתמול בדבר מעצר החשוד ברצח בנו. "אני מודה למשטרה מצד אחד, אך מצד שני, 18 שנה זה המון זמן", העיד בשיחה עם אולפן וואלה! NEWS.

אתמול נחתו חוקרי היחידה המרכזית במחוז חוף עם החשוד, גנאדי גלקין, בארץ והוא הועבר להמשך חקירתו. הבוקר הוארך מעצרו בשישה ימים בבית משפט השלום בחיפה. המקרה אירע ב-7 במרץ 1998, אז נרצח בדקירות רוטברג בן 22 במהלך מסיבה ברחוב נורדאו בעיר.

האב שיתף כי בנו למד בתיכון בבית הספר הטכני של חיל האוויר. לאחר מכן היה עתודאי ולמד הנדסת מכונות בטכניון, שם נחשב לסטודנט מצטיין. רומן סיפר כי ככל שידוע לו על נסיבות הרצח, בנו שוחח במסיבה בעיר הצפונית עם צעירה שככל הנראה הייתה בקשר עם הרוצח. לאחר השיחה בין השניים דקר אותו הרוצח למוות. "זה היה ברחוב נורדאו בחיפה במסיבת סוף סמסטר", סיפר. "הוא היה סטודנט בטכניון והוא הלך להגן על בחורה ומתברר שהיא הייתה בקשר עם רוצח ולכן הוא קיבל סכין".

עוד בוואלה! NEWS:
הגופה שגולגלה בשטיח, הרימונים לעבר המועדון: זהו היעד לחיסול בת"א
לפני הסופה הבאה: אתר החרמון נפתח למבקרים, מפלס הכנרת ממשיך לטפס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הלך להגן על בחורה ומתברר שהיא הייתה בקשר עם רוצח ולכן הוא קיבל סכין", רוטברג/מערכת וואלה!, צילום מסך

רומן ציין כי ביקש פרטים על הרוצח, אך המשטרה אמרה לו שהם מטפלים וש"יהיה בסדר". "לא ידעתי איפה החשוד נמצא, הכרתי את שמו כי זה היה כתוב בעיתון כבר לאחר המקרה. אני לא שוטר ואני סומך על משטרת ישראל".

במהלך השנים פעלה המשטרה לאתר את החשוד, תושב חיפה לשעבר בן 43, נשוי ואב לילד, שנמלט מהארץ כמה שעות לאחר האירוע. לפני כשנתיים הוא זוהה על ידי אדם שהעביר את המידע למשטרת ישראל. בעקבות כך החלו מעקבים אחריו עד שהתבסס החשד כי מדובר ברוצח הנמלט. החשוד השתקע מאז הרצח בבירת המדינה בזהות בדויה. פעולות החקירה שביצעה המשטרה בשנתיים האחרונות הובילו למעצרו על ידי הרשויות בגרמניה לפני כארבעה חודשים.

(עדכון ראשון: 10:17)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הליך הסגרה בגרמניה – חשוד בפרשת רצח  מ1998. חטיבת דובר המשטרה
החשוד/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully