וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליט צ'צ'ניה יוצא לעזרת פוטין: "נמחק את האופוזיציה ברוסיה"

רמזן קדירוב, נשיא המחוז בקווקז שבעבר מרד במוסקבה, הביע תמיכה גורפת בנשיא רוסיה שאת מתנגדיו כינה "חבורת טיפשים שחולמים להרוס את המדינה". לדבריו, "נציל את רוסיה אם לא נרחם על האויב"

נשיא צ'צ'ניה רמזן קדירוב, נובמבר 2015. רויטרס
מגן על פוטין. נשיא צ'צ'ניה קדירוב/רויטרס

נשיא צ'צ'ניה רמזאן קדירוב איים אתמול (שלישי) למחוק את האופוזיציה "האויבת" ברוסיה כשיצא להגנתו של בעל בריתו הנשיא ולדימיר פוטין. דבריו של קדירוב, ששולט ביד ברזל במחוז שבקווקז, הגבירו את החשש מפני עתידם של מתנגדי הקרמלין והתקשורת העצמאית במדינה.

במאמר ביומון "איזבסטיה", התומך בקרמלין, כינה את מתנגדיו של פוטין "חבורה של טיפשים" ש"חולמים להרוס את המדינה שלנו". לדבריו, "נציל את רוסיה אם לא נרחם על האויב". קדירוב, מנהיג מורדים בעברו שמחץ את הבדלנים בחבל באמצעות עינויים והוצאות להורג שרירותיות, קרא לעצמו "חייל של פוטין" והוא הציע לשים את אנשי האופוזיציה במחנה צ'צ'ני, שם "לא יהיה להם מחסור בזריקות".

בשבוע שעבר כינה קדירוב את התקשורת העצמאית ברוסיה "אויבת המדינה" שמחפשת לזרוע "כאוס" בקווקז ומעבר לו. הערותיו זכו לביקורת גם בתוך המדינה, בין היתר מצדו של מחוקק מקומי בסיביר שאמר כי המנהיג הצ'צ'ני הוא "הבושה של רוסיה" בשל העושר הרב שצבר ובשל השימוש לרעה בתפקידו. בתוך זמן קצר הוא התנצל, ככל הנראה בשל איומים שקיבל על חייו.

כמה אנשים שביקרו בעבר את קדירוב מצאו את מותם, בהם העיתונאית אנה פוליטקובסקיה ופעילת הזכויות נטליה אסטמירובה. לפי החשד, גם את בוריס נמצוב, אחד מבכירי האופוזיציה במוסקבה, חיסלו חמושים צ'צ'נים.

לקריאה נוספת על פוטין ועל רוסיה
פוטין קרא ליהודי אירופה להגר לרוסיה: "אתם יכולים לחזור"
מסלבדור דאלי ועד הסימפסונס: פוטין מככב ביצירות אמנות
לכבוד השנה החדשה: ספר נאומים של פוטין חולק לחברי הפרלמנט ברוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully