וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: שני צ'צ'נים מואשמים ברצח מנהיג האופוזיציה

8.3.2015 / 20:09

זאור דדייב, אחד מהנאמשים במעורבות בהתנקשות בבוריס נמצוב הודה במעשה. הוא שירת בעבר במשטרת צ'צ'ניה. כמו כן, שלושה חשודים נוספים נמצאים במעצר. נשיא צ'צ'ניה: "דדייב הוא מאמין אדוק שזועזע מהקריקטורות בשרלי הבדו"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

התפתחות בחקירת הרצח של מנהיג האופוזיציה: הרשויות ברוסיה מסרו היום (ראשון) כי חמישה אנשים החשודים במעורבות בהתנקשות בבוריס נמצוב בסוף החודש שעבר נמצאים במעצר. לפי הרשויות, בין העצורים אדם ששירת במשטרת צ'צ'ניה, שהודה במעורבות ברצח, כשהיתר גם הם מהרפובליקה המוסלמית או מאזורים אחרים בקווקז.

החמישה הובלו לבית משפט במוסקבה בידי אנשי כוחות הביטחון, שלבשו מסיכות, והושמו בכלובים באולם בית המשפט. צוותי הטלוויזיה הורשו לצלם אותם. השופט קבע כי כל החמישה יוחזקו במעצר ובישר כי אחד מהם, זאור דדייב, הודה במעורבותו ברצח במהלך חקירתו. לפי בכיר בשירותי הביטחון ברפובליקת אינגושטיה הסמוכה לצ'צ'ניה, דדייב שירת במשך עשור ביחידת משטרה שהייתה כפופה למשרד הפנים בצ'צ'ניה. תושב צ'צ'ניה נוסף, אנזור גובצ'ב, נאשם גם הוא במעורבות ברצח.

לקריאה נוספת בנושא
מנהיג האופוזיציה ברוסיה נקבר; "פוטין הרס את התקווה"
ההתנקשות במתנגדו של פוטין: מצלמות האבטחה "לא פעלו" בליל הרצח

זאור דדייב, שמואשם במעורבות ברצח בוריס נמצוב, מנהיג האופוזיציה ברוסיה, מובל לתא המעצר, 08 במרץ 2015. רויטרס
זאור דדייב, שהודה במעורבות ברצח, מובל לאולם בית המשפט, היום/רויטרס

השימועים שנערכו היום בבית המשפט, שודרו באופן נרחב על ידי התקשורת הממלכתית, בניסיון להוכיח שהרשויות מנהלות חקירה מקיפה. עם זאת, כמה ממקורביו של נמצוב טוענים כי הם לא יהיה מרוצים עד שרשויות אכיפת החוק לא יחשפו מי הורה על ההתנקשות במתנגדו של הנשיא ולדימיר פוטין, ולא יסתפקו במי שלחץ על ההדק. חלק מהמקורבים תוהים מדוע לקח למשטרה להגיע לזירת הרצח זמן כה רב וכיצד האדם שירה לעבר נמצוב שישה כדורים הצליח להתחמק מהאזור שבו יש כל כך הרבה מצלמות אבטחה.

נשיא הממשלה הפדרלית בצ'צ'ניה, רמזן קדירוב, התייחס להודאתו של דדייב ואמר כי הוא "מאמין אדוק", שזועזע מהקריקטורה של הנשיא מוחמד ב"שרלי הבדו". "זאור, כמו כל המוסלמים, זועזע על ידי מעשי העיתון והתמיכה בהדפסת הקריקטורות", כתב קדירוב בחשבון האינסטגרם שלו. קדירוב גם אישר שדדייב שירת בעבר במשטרה הצ'צ'נית וקיבל עיטור גבורה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
זאור דדייב, שמואשם במעורבות ברצח בוריס נמצוב, מנהיג האופוזיציה ברוסיה, בתא המעצר, 08 במרץ 2015. רויטרס
זאור דדייב, בכלוב באולם בית המשפט, היום/רויטרס

כמו כן, סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס ציטטה מקור ברשויות אכיפת החוק בצ'צ'ניה שטען כי אתמול נהרג אדם במהלך עימות עם המשטרה בגרוזני, בירת צ'צ'ניה. על פי המקור, האדם היה מבוקש לחקירה בגין מעורבותו ברצח נמצוב. הוא זרק רימון לעבר השוטרים שהגיעו למקום שבו התגורר, ואז פוצץ את עצמו.

רבים חושדים שהקרמלין אחראי להתנקשות בנמצוב, שכיהן בעבר כסגן ראש הממשלה. נמצוב היה אמור לעמוד בראש הפגנה שתוכננה נגד המעורבות של רוסיה בלחימה במזרח באוקראינה, ולחשוף ממצאים מחקירה שניהל בנושא. במהלך שנות שלטונו של פוטין, חוסלו בדרכים מסתוריות מתנגדי משטר רבים, בהם העיתונאית אנה פוליטקובסקיה.

חשודים במעורבות ברצח בוריס נמצוב, מנהיג האופוזיציה ברוסיה, 08 במרץ 2015. רויטרס
חשודים במעורבות ברצח, בתא המעצר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully