וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתנקשות במתנגדו של פוטין: מצלמות האבטחה "לא פעלו" בליל הרצח

לפי העיתון הרוסי קומרסנט, המשטרה לא הצליחה לזהות את מי שירה בבוריס נמצוב, משום שהמצלמות באזור כובו לשם עבודות תחזוקה. עם זאת, דובר מטעם הממשלה הכחיש זאת

עריכה: שניר דבוש

(תיעוד ההתנקשות בנמצוב ממצלמת אבטחה)

משטרת רוסיה החוקרת את ההתנקשות במנהיג האופוזיציה הרוסי בוריס נמצוב לא הצליחה לזהות את הרוצח משום שמצלמות האבטחה באזור כובו בשביל פעולות תחזוקה – כך דיווח היום (שני) כלי תקשורת במדינה. מדובר במהמורה נוספת עבור מאמצי חקירת ההתנקשות של מי שהיה מבקר חריף של הנשיא ולדימיר פוטין, שיש מי שמאשמים אותו באחריות למעשה במטרה להשתיק את הביקורת נגדו. הממשלה הכחישה את הדיווח.

נמצוב, שכיהן בעבר כסגן ראש ממשלת רוסיה, נורה למוות בליל שישי באזור גשר בולשוי שבבירה. המצלמות באזור היו יכולות לספק מידע חיוני על הרוצח ועל דרך המילוט שלו, כמו גם פרטים נוספים על תכנון ההתקפה. עם זאת, העיתון קומרסנט דיווח כי מצלמות שנמצאות במקומות מפתח, באזור שבו ישנם כוחות משטרה גדולים המאבטחים את הקרמלין, כובו כחלק מ"עבודות תיקון" בליל ההתנקשות.

לקריאה נוספת בנושא
המונים צעדו במוסקבה לזכר מנהיג האופוזיציה שנרצח
בוריס נמצוב לא הראשון: מה הורג את מתנגדי פוטין?

צעדת מחאה לזכרו של בוריס נמצוב, מוסקבה, מרץ 2013. רויטרס
הפגנה לזכרו של נמצוב במוסקבה, אתמול/רויטרס

עד כה אותר סרטון אחד ממצלמת אבטחה מרוחקת, שאיכותו ירודה. מהסרטון עולה כי המתנקש ארב לנמצוב בגרם מדרגות שליד הגשר ואז הגיחה מכונית מילוט שאספה את הרוצח. עם זאת, הרגע המכריע של הרצח לא נראה משום שרכב לפינוי שלג הסתיר את המתרחש.

דובר מטעם מחלקת הטכנולוגיה של המדינה הכחיש את הדיווחים שהמצלמות כובו וטען כי כולן תפקדו ושהסרטונים הועברו לידי החוקרים.

עוד דווח כי אניה דוריטסקייה, חברתו של נמצוב שהייתה עד המפתח להתנקשות, הייתה כה המומה מההתקפה עד שלא הצליחה לזהות את הדגם של רכב המילוט. דוריטסקייה, דוגמנית אוקראנית, מסרה לסוכנות הידיעות הצרפתית כי השלטונות לא מאפשרים לה לעזוב את המדינה על אף שסיפקה להם את כל המידע שברשותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully