וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד ממתנגדיו הבולטים של פוטין נורה למוות במוסקבה

28.2.2015 / 1:19

בוריס נמצוב, איש אופוזיציה רוסי בולט, נורה למוות על ידי אלמוני ליד בניין הקרמלין. לאחרונה אמר שהוא חושש שפוטין יהרוג אותו על רקע התנגדותו למלחמה באוקראינה. דובר הקרמלין: "יתכן שמדובר בפרובוקציה"

בוריס נמצוב מאי 2013. AP
נמצוב. מאי 2013/AP

בוריס נמצוב, איש אופוזיציה רוסי הידוע כמתנגד בולט לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נורה אמש (שישי) למוות בבירה במוסקבה. נמצוב נורה ארבע פעמים בגבו ממכונית חולפת, כשהיה על הגשר הצופה על בניין הקרמלין שבמרכז העיר. דובר משרד הפנים מסר: "נמצוב מת בשעה 23:40 כתוצאה מארבעה כדורים שנורו בגבו".

בכמה ראיונות שהעניק לאחרונה לתקשורת אמר נמצוב כי הוא חושש שפוטין יהרוג אותו בגלל התנגדותו למלחמה באוקראינה.

עוד בעולם בוואלה חדשות:
נחשפה תמונה ראשונה מחייו הבוגרים של ג'ון הג'יהאדיסט
הסחף באירופה נמשך: הפרלמנט באיטליה הכיר במדינה פלסטינית
זעזוע ביפן: צפו בסרטים של דאעש - וערפו ראשו של נער בן 13

נמצוב בן ה-55 היה אחד מיושבי הראש של מפלגת "החופש העממי" של רוסיה, מפלגת אופוזיציה ליברל-דמוקרטית שהוקמה בתחילת שנות ה-90. הוא היה אמור להשתתף ביום ראשון הקרוב בהפגנת האופוזיציה הראשונה שנערכת במוסקבה מזה כמה חודשים. מאז שנות ה-90 כיהן נמצוב בתפקידים רבים בממשלה, בין השאר כסגנו של ראש ממשלת רוסיה לשעבר בוריס ילצין.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין גינה את הירי ואמר כי יתכן שבוצע על ידי רוצח שכיר. דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, הוסיף כי יתכן שמדובר ב"פרובוקציה". עוד הוא ציין שפוטין קיבל דיווח מידי על הירי והורה לכוחות הביטחון לפתוח בחקירה.

"חיי העבד" של פוטין: יאכטות, וילות ושעונים במיליונים. רויטרס
"יש לנו תפיסה שונה של טוב ורע". ולדימיר פוטין/רויטרס

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, גינה גם הוא את "הרצח האכזרי" של נמצוב. "ארצות הברית מגנה את הרצח האכזרי של בוריס נמצוב וקוראת לממשלת רוסיה לנהל חקירה מקיפה, מהירה ובשקיפות מלאה על נסיבות הרצח, ובטוחה שהרוצח יעמוד לדין על מעשיו", קרא אובמה בהצהרתו והוסיף כי הוא מעריץ את נמצוב, אותו פגש בשנת 2009, על האומץ והמסירות שלו במאבק נגד השחיתות ברוסיה. "עם הירצחו של נמצוב, איבדה רוסיה אחד מאנשיה המסורים ביותר להגנת זכויות האזרחים במדינה", הוסיף.

בנכסיו של פוטין 20 וילות, ארמונות ודירות

באוגוסט 2012 פרסם נמצוב דוח מפורט הכולל את נכסיו הרבים של פוטין, תחת הכותרת "חייו של עבד נרצע".

לפי הדוח של נמצוב, שנעצר כמה פעמים בעבר לאור פעילותו נגד השלטונות במוסקבה, נכסיו של פוטין כוללים לא פחות מ-43 מטוסים, 15 מסוקים וארבע יאכטות. באחד המטוסים אף הותקנה אסלה נשיאותית בשווי 75 אלף דולר. נכסי הנדל"ן של פוטין כוללים 20 וילות, ארמונות ודירות. לדברי נמצוב ושותפו לכתיבת הדו"ח, לאוניד מרטיניוק, לאיש הקג"ב לשעבר שעלה לגדולה יש תחביב יקר מאוד - אוסף שעונים שמוערך ב-22 מיליון דולר.

"אם פוטין מאמין שזה סביר להחזיק הון כזה במדינה עניה, שבה במהלך שנות שלטונו מספר בתי הספר צנח ב-20 אלף, מספר המורים פחת ב-700 אלף ומספר בתי החולים קטן בחצי, אז יש לנו תפיסה שונה של טוב ורע", אמר נמצוב, שנאלץ להדפיס יחד עם שותפו את 5,000 העותקים של הדוח בכוחות עצמו, כיוון שלא מצא בית דפוס שיסכים לעשות זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully