וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסלבדור דאלי ועד הסימפסונס: פוטין מככב ביצירות אמנות

שיעורי האהדה לנשיא הרוסי זינקו השנה ועמדו על כמעט 90% - יותר מכל מנהיג מרכזי אחר. עוצמתו ההולכת וגדלה הובילה להאדרת דמותו ואישיותו בקרב מעריציו – אך גם בקרב מבקריו, ואלה ביטאו זאת ביצירות שונות ומשונות

מערכת וואלה!

לקראת סוף 2015 הכתיר מגזין "פורבס" את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כאיש החזק ביותר בעולם – בפעם השלישית ברציפות. ברוסיה, כמו בעולם, סבורים מרבית האזרחים כי פוטין הוא מנהיג חזק. שיעורי האהדה שלו בקרב הציבור הרוסי עמדו בנובמבר, החודש שבו החלה רוסיה להשתתף בלחימה בסוריה, על 89.9% - שיעור גבוה יותר מכל מנהיג אחר משבע המעצמות העולמיות.

עוצמתו של פוטין, ההולכת וגדלה בעקבות מעורבותו בסוגיות פוליטיות סבוכות ברחבי העולם, הובילה להאדרת דמותו ואישיותו בקרב מעריציו – אך גם בקרב מבקריו. העיתון הבריטי "הגרדיאן" קיבץ כמה מהמחוות האמנותיות שנעשו לדיוקנו ברוסיה. אליהן מתווספות כמה יצירות זרות, שייתכן כי אינן עושות עמו חסד.

עוד בוואלה! NEWS:
לראשונה: פוטין חתם על מסמך המגדיר את ארה"ב כאיום ביטחוני
לכבוד השנה החדשה: ספר נאומים של פוטין חולק לחברי הפרלמנט ברוסיה
גם אחרי שברח מרוסיה, פוטין ממשיך לרדוף אחרי יריבו הגדול

נא לגעת

גרסת תלת מימד של ראשו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. טוויטר, אתר רשמי
עבור עיוורים ובעלי מוגבלויות ראייה. גרסת תלת-מימד לראשו של פוטין/אתר רשמי, טוויטר

תערוכה שהתקיימה במרכז רוסיה בתחילת נובמבר ניסתה להעניק לאזרחים את החוויה שלה לא יזכו כנראה לעולם: לגעת בפני הנשיא שלהם. לפי אתר החדשות הרוסי, "מדוזה", גרסת תלת מימד של ראשו של פוטין שהוצגה בספריית קרסנוירסק נוצרה עבור עיוורים ובעלי מוגבלויות ראייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מר ברנס?

דיוקנו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בהשראת "משפחת סימפסונס". טוויטר, אתר רשמי
נגנב והושב. דיוקנו של פוטין בהשראת "הסימפסונס"/אתר רשמי, טוויטר

העיתון הרוסי "מוסקבה טיימס" דיווח בחודש אוגוסט האחרון כי דיוקנו של פוטין, בהשראת הסדרה "הסימפסונס", נגנב מגלריה בבירה הרוסית. יומיים לאחר הגניבה הוחזרה היצירה לתחנת משטרה מקומית. יצירת האמנות, שנוצרה על ידי האמן הטורקמן אמיר קר, נמכרה תוך 15 דקות בערב הפתיחה.

ולדימיר דאלי

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בתערוכה בדמות סלבדור דאלי, רוסיה, אוקטובר 2015. AP
"בהשראת סוגיות גבורה אוניברסליות". פוטין בדמות הצייר סלבדור דאלי/AP

באוקטובר התקיימה במוסקבה תערוכת "פוטין אוניברסלי", שבמסגרתה התבקשו 30 אמנים ליצור מחוות לנשיא הרוסי בהשראת סוגיות גבורה ממדינות שונות בעולם. בתערוכה, שהתקיימה ביום הולדתו ה-63 של הנשיא, הוצגה יצירה של פוטין כאמן הספרדי סלבדור דאלי.

פוטין מתוק

פסל של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין משוקולד. טוויטר, אתר רשמי
"מסמל את הנשיא כחזק ובלתי שביר". פסלו של פוטין משוקולד/אתר רשמי, טוויטר

בחודש שעבר החליט פסל מזון כי צדו המתוק של נשיא רוסיה פחות נחשף לציבור, והכין משוקולד את דמותו – בגודל אמתי – עבור יריד מתוקים בסנט פטרסבורג. האמן הסביר כי היצירה, ששקלה 70 קילוגרמים, מסמלת נאמנה את תכונותיו של הנשיא – חזק ובלתי שביר. מארגני היריד אמרו כי הם מתכננים להכניס את היצירה לספר השיאים גינס. "ככל שידוע לנו, אין באף מקום בעולם פסל של מנהיג חילוני בגודל אמתי משוקולד", אמרו.

דיוקן מלחמה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, דיוקן עשוי מקליעים, רוסיה, אוקטובר 2015. AP
משרידי הקרבות במזרח המדינה. דיוקן של פוטין מקליעים/AP

הסכסוך במזרח אוקראינה, שבו הייתה מעורבת רוסיה, קיבל גם הוא ביטוי באמנות. האמנית האוקראינית דאשה מרצ'נקו יצרה את דיוקנו של הנשיא הרוסי מכ-5,000 קליעים של כלי נשק שונים שנותרו במזרח המדינה, שם נלחמו כוחות הבדלנים בכוחות הצבא האוקראיני. אורכה של היצירה, שנקראת "פני המלחמה", הוא 2.4 מטרים ורוחבה הוא 1.7.

בעזרת איברים

דיוקן של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שצויר בעזרת החזה של האמנית. טוויטר, אתר רשמי
"אם נעשית טעות אחת - מתחילים שוב". דיוקן פוטין, כפי שצויר באמצעות החזה של רומנובסקיה/אתר רשמי, טוויטר

בפינת הביזאר, יצרה האמנית אירינה רומנובסקיה דיוקנאות של פוטין וראש הממשלה הרוסי, דמיטרי מדבדב – בעזרת החזה שלה. לדבריה, תהליך היצירה היה מסובך יותר מכפי שהוא נשמע. "אם נעשית טעות אחת, צריך להתחיל מההתחלה". לשאלה אם פוטין ומדבדב עשויים לראות את יצירותיה אי פעם, השיבה רומנובסקיה: "איך הם יגיבו אם הם יגלו את הטכניקה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully