וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכבוד השנה החדשה: ספר נאומים של פוטין חולק לחברי הפרלמנט ברוסיה

"מילים ששינו את העולם", הכולל 19 כתבים של נשיא רוסיה, הופץ לפוליטיקאים במדינה. הארגון שהפיץ את הספר: "אילו היו מקשיבים לו, העולם היה מקום טוב יותר". הקרמלין: לא ידענו על היוזמה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

לכבוד השנה החדשה נשלחו לכל חברי הפרלמנט של רוסיה ולגורמי ממשל נוספים ספר בן 400 עמודים, ובו אוסף נאומיו המפורסמים ביותר של הנשיא ולדימיר פוטין. הספר, ששמו "מילים ששינו את העולם", מכיל 19 מאמרים ונאומים שנאספו לכרך אחד והוא יופץ בחנויות הספרים בינואר הקרוב. הנאום הראשון נכתב ב-2003 והאחרון שבהם הוא נאומו של הנשיא בעצרת הכללית של האו"ם בחודש ספטמבר האחרון.

על הכריכה מופיע דיוקן מחוספס של נשיא רוסיה, לצד ציטוטים המיוחסים לו, בהם: "הם ניצחו אותנו ואנחנו הפכנו לחזקים יותר", "רוסיה היא כל חיי" ו"אני שותה קפיר (משקה חלב)". דימיטרי פסקוב, דוברו של פוטין, אמר היום לכתבים כי הוא אינו יודע מי אחראי לרעיון. עם זאת, העיתון הרוסי RBK דיווח כי בשבוע שעבר סגן ראש הלשכה של פוטין, ויצ'סלאב וולודין, ערך ישיבה בקרמלין שבה הוא דיבר על הספר ועל כך שהוא צריך להיות על שולחנו של כל פוליטיקאי במדינה.

לקריאה נוספת על פוטין
גם אחרי שברח מרוסיה, פוטין ממשיך לרדוף אחרי יריבו הגדול
פוטין שיבח את טראמפ - שהרעיף עליו מחמאות: "איש משכמו ומעלה"
עכשיו יש הוכחות: ולדימיר פוטין הוא בן אלמוות ונוסע בזמן

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נושא נאום בפני קונצרט של ילדים במוסקבה, 26 בדצמבר 2015. רויטרס
"האב הרוחני של הרוסים". נשיא רוסיה פוטין בקונצרט ילדים במוסקבה, שבת/רויטרס

אנטון וולודין, מארגון הנוער הפרו-ממשלתי "נטוורק" שפרסם את הספר, אמר ל"גרדיאן" הבריטי: "לפני כשנה שמנו לב שאחד מנאומיו המוקדמים ניבא היטב את המתרחש, ולכן החלטנו לבדוק את כל נאומיו הקודמים. מה שהתברר הוא שכל מה שהוא אמר הפך למציאות או נמצא בדרך להפוך למציאות ברגעים אלו ממש". לדבריו, "אם אתה קורא את כולם, אפשר לראות תבנית קבועה ברטוריקה ובדברים שלו. כל דבר שהוא אומר זה שקוף, ברור ומבוסס". וולודין סירב להודות מאין המימון לספר הגיע, אך ארגונו מקושר ללשכת הנשיאות.

באתר של הארגון הוא מתואר כקבוצה של אנשים שמאמינים כי פוטין הוא אב רוחני עבור כל הרוסים. בתוך הספר, ציטוטים מרכזיים בנאומיו של נשיא רוסיה מסומנים בהדגשה ולכל טקסט מצורפות הערות מטעם המחברים. בהקדמה לדבריו הראשונים של פוטין, שנאמרו בעצרת הכללית של האו"ם ב-2003, מצוין כי הוא צדק בהערכתו כי ישתולל כאוס ברחבי העולם אם מוסדות האו"ם ומוסדות בינלאומיים אחרים לא יכובדו.

"אילו הנוכחים בעצרת הכללית של האו"ם היו מקשיבים לדבריו של פוטין, העולם היה מקום שונה לחלוטין", נכתב. "מאות אלפי בני אדם עדיין היו בחיים ואירופה לא הייתה מוצפת בפליטים מהמזרח התיכון".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
גופות של אזרחים שנהרגו בתקיפה שיוחסה לחיל האוויר של רוסיה בעיר אידליב, צפון סוריה, 20 בדצמבר 2015. רויטרס
"לו היה מקשיבים לפוטין, חייהם של מאות אלפים היו ניצלים". הרוגים בתקיפה רוסית באידליב, סוריה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully