וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכונו לסערה הבאה: שיטפונות בדרום וסיכוי לשלג בירושלים

19.1.2016 / 19:50

הודות ל-35 ס"מ שלג נוספים שירדו ביומיים האחרונים, אתר החרמון ייפתח מחר לגולשים ולמבקרים. ואולם, עיני החזאים נישאות ליום ראשון הבא, אז צפויה מערכת חורפית קרה במיוחד שבמסגרתה סבירות לשלג קל בבירה, שלא זכתה השבוע למשקעים

צילום: באדיבות אתר החרמון, עריכה: יאיר דניאל

אתר הסקי של החרמון ייפתח מחר (רביעי) בפעם השנייה לגולשים הודות לשלג הרב שירד בהר ביממה האחרונה. 35 סנטימטרים נוספים הצטרפו לאלה הקיימים, מה שמאפשר את פתיחת האתר לגולשים ולמבקרים. "מסלולי הגלישה ייפתחו בהתאם לקצב פתיחת הרכבלים ולתנאי מזג האוויר", נמסר מהנהלת המקום.

אך לא רק החרמון נהנה מהמערכת החורפית של היומיים האחרונים. בכינרת נרשמה עלייה של שני סנטימטרים נוספים הודות לגשמים שירדו. ואולם, בשעה שהמערכת כבר החלה להיחלש וצפויה להסתיים עד מחר בצהריים, עיני החזאים נשואות למערכת חורפית נוספת שצפויה להמטיר בימים הקרובים שלג גם במקומות שאותם הוא טרם פקד בחורף הנוכחי.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
המנוע האמיתי של אינתיפאדת הבודדים נחשף פעם נוספת
"מביא לך חום היום": כך נתפס החשוד בהפצת סמים לתלמידים בתל אביב
שריפת אנשים בחיים, עריפת ראשים: זוועות דאעש בעיראק נחשפות

אתר החרמון, 4 בינואר 2016. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
"המערכת תתאים לשלג בהרי הצפון והמרכז". יוצאים לגלישה באתר החרמון/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

"לפי התחזית הנכונה לעכשיו, בערב יום ראשון וביום שני, נגיע למערכת שתתאים לשלג בהרי הצפון והמרכז, כולל ירושלים", הסביר החזאי הוותיק אורי בץ בשיחה עם וואלה! NEWS. "הבעיה, שעם כל הכבוד לתנאים הללו, לא רואים כרגע הרבה משקעים באזור ירושלים. מה שירד, ירד כשלג, ולהערכתי הוא יהיה קל ולא יביא לחסימת צירים", טען.

ואכן ביומיים האחרונים, כמעט שלא נרשמו משקעים בבירה. רק 0.1 מ"מ בירושלים בעוד שבתל אביב ירדו 6 מ"מ. לפי נתוני השירות המטאורולוגי, במישור החוף המרכזי – הכפר הירוק, 11.3 מ"מ, בחיפה 27.6 מ"מ, בצפת 31 מ"מ וכמות המשקעים הגדולה ביותר נרשמה בחרשים, שם ירדו 43 מ"מ של גשמים.

"הסיכוי לשלג בהרי הגולן והגליל נראה גבוה בהרבה מזה שבאזור הרי המרכז", הוסיף בץ. "בכל הארץ יהיה קר מהרגיל, אבל הטמפרטורות בהרי הצפון יהיו מאוד נמוכות והן יהיו באזור האפס מעלות ומטה. מגובה של 800 מטר ומעלה ירד כנראה שלג, אבל בשל הטמפרטורות הנמוכות יצטבר קרח על הכבישים. כלומר, מספיק שתהיה אפילו כמות קטנה של מים באוויר כדי לגרום להצטברות של קרח על הכבישים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אליסה רזי, החזאית התורנית של השירות המטאורולוגי הסבירה כי בשבת הקרובה צפויה להיכנס מערכת נוספת שתתחיל עם גשם מקומי שילך ויתחזק ויתפשט מצפון הארץ למרכזה. "קיים סיכוי לסופות רעמים יחידות וחשש קל משיטפונות במדבר יהודה. בחרמון ירד שלג והטמפרטורות ירדו", הסבירה רזי בשיחה עם וואלה! NEWS. "המערכת הזאת היא רגילה וסטנדרטית לחלוטין לחורף. היא תחל בעקבות אוויר קר שירד לאזור שלנו מרוסיה בפרט וממזרח אירופה בכלל".

גם מומחה האקלים פרופ' אורי דיין מהאוניברסיטה העברית הסביר כי מדובר באירוע חורפי רגיל המאפיין את עיצומו של החורף. "העניין היחיד הוא שקיים סיכוי קטן לשלג באזור הרי ירושלים", מסכם פרופ' דיין. "לפי התחזיות הנכונות לעכשיו, בצפון ירד שלג באופן ודאי בכל המקומות העולים על גובה של 850 מטר ובירושלים קיים סיכוי קטן לשלג ביום ראשון בלילה או בשני לפנות בוקר. שיא הקור בירושלים ינוע סביב 0-1 מעלות צלזיוס".

גשם בתל אביב, ינואר 2016. ניב אהרונסון
הגשם ייפסק מחר וישוב ביום שבת. גשום בתל אביב/ניב אהרונסון

הלילה מזג האוויר יוסיף להיות גשום, בעיקר בצפון הארץ ובמרכזה. קיים חשש משיטפונות במדבר יהודה ובים המלח. הגשם, שיוסיף לרדת גם מחר בשעות הבוקר, צפוי להיפסק עד שעות הצהריים. הטמפרטורות עדיין יהיו נמוכות מהממוצע. ביום חמישי תחול עליה קלה בטמפרטורות, שיהיו רגילות לעונה. ביום שישי לא יחול שינוי של ממש וביום שבת ישובו הגשמים לרדת והטמפרטורות ישובו למגמת ירידה.

הטמפרטורות החזויות להיום וללילה: 4-7 בצפת, 8-11 בקצרין, 10-16 בטבריה, 7-11 בנצרת, 8-14 בחיפה, 7-13 בעפולה, 8-15 בבית שאן, 11-16 בתל אביב, 9-16 בלוד, 6-10 בירושלים, 12-16 באשדוד, 13-18 בעין גדי, 7-15 בבאר שבע, 6-12 במצפה רמון,ו- 9-16 באילת.

גשם, תל אביב. ניב אהרונסון
גשם, תל אביב/ניב אהרונסון
אתר החרמון מושלג היום 3 ינואר 2016. אתר החרמון, אתר רשמי
אתר החרמון מושלג היום 3 ינואר 2016/אתר רשמי, אתר החרמון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully