וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרדי ממשלה יקבלו פניות גם במייל: "פקס הוא אמצעי מיושן"

אמיר תיבון ודב גיל-הר

17.1.2016 / 19:46

השרה גמליאל התראיינה לאולפן וואלה! NEWS לאחר שהממשלה אישרה את הצעתה, והתקינה תיבת דואר אלקטרוני בכל המשרדים הגדולים. "שירותים מקוונים יעניקו מענה גם בשעות לא שגרתיות", אמרה גמליאל, שמבקשת להחיל את הנוהל גם על המשטרה

צילום: רוני כנפו. עריכה: ניר חן

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, בירכה היום (ראשון) על אישור הצעתה לחייב את משרדי הממשלה לאפשר לאזרחים לפנות אליהם באמצעות דואר אלקטרוני. זאת, לאחר שבאותם משרדים דרשו במשך שנים לפנות אליהם באמצעות פקס בלבד, הגם שמכשיר זה נהיה פחות ופחות נפוץ בבתים פרטיים ובמקומות עבודה.

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS הודיעה השרה כי ההצעה תיושם בכל משרד ממשלתי, ובנוסף יוכלו המשרדים להציע אפשרות מענה לאזרחים באמצעים מתקדמים נוספים. השרה הגישה בקשה להחיל את ההחלטה על משטרת ישראל ואף המליצה לרשות המסים ולביטוח הלאומי לאמצה בעצמן.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: מתנגד לחיוב נציגי עמותות להסתובב עם תגי זיהוי בכנסת
משרד החוץ נגד בנט: "לא נשתף פעולה עמו עד להתנצלותו"
סאגת הפריימריז המגושמת הסתיימה בדרך הקלה ביותר עבור נתניהו

אילוסטרציה. ShutterStock
כל משרד יוכל לבחור את "הטכנולוגיה המתקדמת" עמה יעבוד. עובד במשרד/ShutterStock

מנהל רשות התקשוב הממשלתית, יאיר פראנק, הוסיף כי יישום ההצעה דרש עבודת מטה, על מנת להתקין תיבת דואר אלקטרוני בכל אחד מהמשרדים הגדולים. מעתה, לדבריו, יפרסמו משרדי הממשלה כתובת דואר אלקטרוני לצד דרכי הקשר הקבועות, ובמיוחד לצד מספר הפקס. "ברגע ששלחת את המייל, זה שווה ערך לכל דרך שבה שלחת את המסר, בין אם בדואר או בפקס", הדגיש.

עוד לדברי השרה גמליאל, גם בשעות שבהן לא ניתן יהיה להעניק מענה בדואר האלקטרוני, או בטלפון – יופעלו "שירותים מקוונים" שיעניקו מענה לפניות ברשת. "מדובר בבשורה ממש טובה", אמרה. "שליחת הפקס היתה דרך ארכאית לחלוטין, שגזלה זמן והובילה לכריתת עצים בכמויות. באיחור של עשרים שנה, משרדי הממשלה יקבלו גם פניות באימייל מאזרחים ואזרחיות".

לשאלה כיצד קרה שמשרדי הממשלה לא עברו לתקשורת באמצעות הדואר האלקטרוני מוקדם יותר, השיב פראנק: "זאת שאלה מצוינת, אבל אפשר לשאול אותה על כל דבר שלא קרה עד היום. צריך לברך על זה שזה קרה, וזה קרה בעקבות מהפכה מחשבתית בממשלה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
גילה גמליאל בישיבה של הוועדה לקידום מעמד האישה לציון יום האישה הבינלאומי ובהשתתפות חברות כנסת לדורותיהן, מרץ 2011. מגד גוזני
"השימוש בפקס - ארכאי לחלוטין". השרה גילה גמליאל/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully