וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: מתנגד לחיוב נציגי עמותות להסתובב עם תגי זיהוי בכנסת

ראש הממשלה הביע תמיכה בחוק העמותות שמקדמת שרת המשפטים שקד, אך באותה נשימה הדגיש כי יש להכניס בו שני שינויים ולהתאימו לנעשה בארה"ב. "אין צורך בתגיות זיהוי, ויש לדרוש דיווח מהדולר הראשון של ממשלות זרות", אמר בפתח ישיבת הממשלה. שקד: "ניבחן בחיוב"

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה הבוקר (ראשון) את הביקורת על חוק העמותות, אך ביקש לשנותו. "אני מבקש לקדם את החוק עם שני תיקונים: להוריד את הדרישה לתגים לנציגי עמותות בכנסת, אין צורך בזה, ולדרוש דיווח מהדולר הראשון של ממשלות זרות – ובכך נתאים את החוק למה שמקובל בארצות הברית. אלו תיקונים חשובים מאוד", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה השבועית.

לדבריו, סוגיית הכספים היא קריטית. "אני לא מבין איך הדרישה לשקיפות היא אנטי דמוקרטית. ההיפך הוא הנכון. במשטר דמוקרטי צריכים לדעת מי מממן עמותות כאלה ואחרות, מימין ומשמאל, מלמעלה ומלמטה. מימון ממשלות זה דבר שראוי שהציבור יידע אודותיו. יש לאמץ נורמות שהתקבלו בבית הנבחרים של ארצות הברית".

לקריאה נוספת:
שקד לשגריר האמריקני: "ארה"ב לא צריכה להתערב בחקיקה פנימית"
שגריר ארה"ב לשקד: חוק העמותות יפגע בחופש הביטוי
האיחוד האירופי העביר כסף ל"בצלם" למאבק בחוק "סימון העמותות"

ישיבת הממשלה, 17 בינואר 2016. עמית שאבי, פול צלמים
בעד חוק העמותות, אך מעוניין להתאימו לנעשה בארצות הברית. נתניהו/פול צלמים, עמית שאבי

בתגובה לדברים אמרה שרת המשפטים איילת שקד כי הצעתו של נתניהו צריכה לקבל את אישורה. "ההצעה שהציג ראש הממשלה, הכוללת החלת שקיפות על עמותות המקבלות מימון ממדינות זרות החל מהשקל הראשון בתמורה להשמטת סעיף ענידת התג, תיבחן בחיוב על ידי שרת המשפטים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

ספינת הדגל של שקד

על פי הצעת החוק, ספינת הדגל המקצועית של שקד, שקיבל את אישור ועדת השרים לענייני חקיקה, עמותות שעיקר המימון שלהן מקורו במדינות זרות יחויבו לציין זאת בפרסומים ובדוחות שהן עורכות, ומיועדים לציבור או זמינים לו. זאת ועוד, בכל פנייה לנבחר ציבור או בכל דיון שבו נערך פרוטוקול, יצטרכו נציגי הארגון לציין שהם מקבלים מימון ממדינה זרה, ובבואם לכנסת יהיה עליהם להסתובב עם תג מיוחד שבו ייכתב שמם ושם הארגון שאותו הם מייצגים.

הצעת החוק מתייחסת לכל עמותה שיותר ממחצית מהמימון שלה מגיע ממדינות זרות. ארגונים שלא יעמדו באחד התנאים הללו צפויים להיקנס בסכום של 29 אלף שקל. עמותות שעשויות להיפגע מהחוק הן "יש דין", "שוברים שתיקה", "בצלם", "שלום עכשיו" ועוד.

(עדכון ראשון: 11:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully