וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: התחזו לפועלים ועקצו מניצולת שואה 150 אלף שקל על תיקון צנרת

17.1.2016 / 14:15

שני תושבי חולון נעצרו בחשד שניתקו את מערכת המים בדירת החדר של קשישה ערירית ודרשו ממנה עשרות אלפי שקלים עבור התיקון. הם נעצרו על ידי בלש שהתחזה לבנה, לאחר שהעבירה את הסכום במלואו, אולם בית משפט השלום בתל אביב הורה לשחררם בשל ניהול החקירה של המשטרה

מספר על ידה של ניצולת שואה. ARIEL SCHALIT, AP
ניצולת השואה העבירה 150 אלף שקל מכספי התגמולים לחשודים/AP, ARIEL SCHALIT

אליהו אל גאוז ואריק מור, תושבי חולון בני 40, נעצרו בסוף השבוע בחשד שהתחזו לפועלים והוציאו במרמה 150 אלף שקל מניצולת שואה עבור תיקוני צנרת. על פי החשד, השניים הגיעו בחודש יולי האחרון לביתה של הקשישה, ערירית בת 83 שמתגוררת בדירת חדר בחולון, ניתקו אותה ממערכת המים ואמרו לה שיש לה בעיה במערכת. האישה הסכימה והעבירה את הכספים בשלושה תשלומים. הם חשודים בהתפרצות וקבלת דבר במרמה.

הקשישה העבירה את התשלום הראשון על סך 120 אלף שקל לאחר שעל פי החשד השניים ליוו אותה לבנק. את התשלום השני, 15 אלף שקלים, קיבלו החשודים לפני כמה שבועות בדרך דומה. בשלב זה התעורר חשד בלבה של ניצולת השואה, ששילמה מכספי תגמולים מרומניה, והיא עדכנה את בנה בנעשה. האחרון, המתגורר ברומניה, הבין כי אמו נפלה ככל הנראה קורבן למעשה עוקץ, הגיע ארצה ופנה עמה למשטרה.

ביום שישי האחרון קבעו החשודים והמתלוננת על העברת התשלום השלישי והאחרון. בביתה של הקשישה הוצב בלש שהתחזה לבנה, ולאחר ששילמה 15 אלף שקל נוספים – נעצר החשוד. חברו לעוקץ כביכול הגיע אתמול למשטרה, הסגיר את עצמו ומסר את גרסתו לאירועים.

בדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בתל אביב, מתחה השופטת רונית פוזננסקי כץ ביקורת על חקירת המשטרה והורתה לשחררם ממעצר. "עיון בתיק החקירה מלמד כי התלונה הוגשה בחודש נובמבר בעוד שחקירת החשודים בוצעה בסוף השבוע. למען הסר ספק, החשודים אכן עוסקים באינסטלציה ומסרו גרסה באשר להתקשרות עם המתלוננת והחוב שנותר לה לשלם בגין העבודות שבוצעו. הגם שהתלונה הוגשה בחודש נובמבר, הרי שמאז לא בוצעו פעולות שקידמו את החקירה ואשר חיזקו את החשד הסביר נגד החשודים בפני", נימקה.

לקריאה נוספת:
צוות גרמני שבחן 1,500 יצירות ממלחה"ע השנייה קבע: 5 שייכות ליהודים
נפתחה קרן אמריקנית-צרפתית לניצולי שואה שגורשו ברכבות
המחווה המרגשת שהחזירה את ניצולת השואה אל אהבת נעוריה

(עדכון ראשון: 11:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully