וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתחה קרן אמריקנית-צרפתית לניצולי שואה שגורשו ברכבות

ניצולי שואה שגורשו ברכבות של חברת הרכבות הממשלתית של צרפת, SNCF, יוכלו לקבל פיצויים בסך כולל של 60 מיליון דולרים. תהליך הגשת הבקשות יימשך חצי שנה. "זה יום חשוב, אנשים חיכו 70 שנים"

נשיא צרפת פרנסואה הולנד באנדרטה לזכר השואה בדראסני, פרבר של פריז, 2012. AP
נשיא צרפת פרנסואה הולנד באנדרטה לזכר השואה בדראנסי/AP

מחלקת המדינה האמריקנית הכריזה היום (שלישי) כי ניצולי שואה ובני משפחותיהם יכולים כעת להגיש בקשות לפיצויים מקרן, שבה הופקדו 60 מיליון דולרים, עבור אלה שהובלו למחנות הנאציים על ידי חברת הרכבות הממשלתית של צרפת, SNCF. זאת, בעקבות הסכם שנחתם בין פריז לוושינגטון בחודש דצמבר האחרון ונכנס לתוקפו בתחילת החודש.

"ההסכם הוא צעד נוסף בדרך לצדק המגיע למי שסבל באחת מהתקופות החשוכות ביותר בהיסטוריה, ומהווה דוגמה נוספת לשותפות הקרובה בין ארצות הברית לצרפת", נמסר בהודעה האמריקנית. עוד הובהר כי קרן הפיצויים היא תוספת לתכנית הפיצויים הקיימת של הממשלה הצרפתית – שבמסגרתה חולקו יותר משישה מיליארד דולרים – ונועדה למי שלא זכאי לפיצויים במסגרתה.

עוד בוואלה! NEWS:
לראשונה זה 80 שנה: תודפס מהדורה מחודשת של "מיין קאמפף"
"דוח החירויות הדתיות" האמריקני: דאעש, אנטישמיות והר הבית
דוח פנימי של משרד החוץ: חשש מגל אנטישמיות ברוסיה

חברת הרכבות הלאומית של צרפת, SNCF. AP
רכבת של החברה הממשלתית הצרפתית SNCF/AP

הפיצויים, שצפויים להגיע לסכום של עד 100 אלף דולרים עבור כל מבקש, ישולמו על ידי צרפת, ואילו תהליך עיבוד הבקשות עבור אמריקנים, ישראלים ואזרחי מדינות נוספות שאינן נכללות בתכנית הפיצויים הממשלתית של צרפת, ייעשה על ידי ארצות הברית. תהליך הגשת הבקשות נפתח היום, ויימשך עד סוף חודש מאי 2016.

"זה יום חשוב מאוד", אמר היועץ המיוחד של הממשל האמריקני לענייני השואה, סטיוארט אייזנשטט, "אנשים רבים חיכו 70 שנים". על פי ההערכות, מאות ניצולי שואה או בני משפחתם הקרובים החיים בארצות הברית זכאים לפיצויים במסגרת הקרן החדשה, ואלפים נוספים יוכלו לקבל פיצויים מופחתים כיורשיהם החוקיים של הניצולים, אם אלה מתו.

חברת הרכבות הצרפתית SNCF העבירה כ-76 אלף מיהודי צרפת למחנות הנאציים במהלך השואה. החברה התנצלה באופן רשמי על חלקה בהשמדת יהודי צרפת, אולם טענה כי לא הייתה שליטה של ממש על פעילות הרכבות בתקופת הכיבוש הנאצי, בין השנים 1940 ו-1944.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully