וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא זה לא": האפליקציה שנועדה להעביר חינוך מיני לפליטים בגרמניה

עמר ויקסלבאום

17.1.2016 / 1:37

הממשלה השיקה את האפליקציה החדשה שנועדה לסייע למאות אלפי המהגרים המגיעים למדינה להשתלב בחברה. "אם נשים מדברות או רוקדות אתכם, אין משמע הדבר שהן רוצות משהו מעבר", נכתב. "על הגבר לכבד כל אישה שלא מעוניינת שייגעו בה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(הפגנות נגד פליטים בקלן, שם אירעה תקיפה מינית המונית בערב השנה החדשה)

גרמניה השיקה השבוע אפליקציה חדשה לטלפונים החכמים, שאמורה לסייע למאות אלפי הפליטים המגיעים למדינה להשתלב בחברה בגרמניה. האפליקציה, הנקראת ANKOMMEN שמשעה "הגעה", מציעה מדריך לפליט על תהליך קליטת בקשת המקלט, קורס בסיסי ללמידת השפה הגרמנית, מידע על דרכי חיפוש עבודה וכן על ספר החוקים במדינה. בין היתר ניתן באפליקציה החדשה מידע שנועד ללמד את הפליטים על היחסים בין גברים ונשים במדינה החדשה שאליה הגיעו, שבדרך כלל שונה תרבותית מהמדינה שממנה באו בליברליות וביחסה לחוקי הדת.

"לכל הגברים והנשים בגרמניה חופש בחירה של בן או בת זוג, והם יכולים לבחור את האדם שעמו הם רוצים לקיים יחסי מין", נכתב בעמוד המוקדש לנושא. "לא ניתן להכריח אף צד בקשר לקיים יחסי מין. לכל אדם יש את הזכות ליהנות מחופש מיני, כל עוד מכובדים רצונות בן או בת הזוג ומגבלות החוק. לא מדובר בדבר בלתי-מוסרי, בין אם מדובר בגברים ובין אם מדובר בנשים".

תחת הכותרת "המילה 'לא' משמעה לא", המדריך מסביר לקוראים הגברים על ההתנהגות המקובלת של הנשים במדינה, אשר לעיתים אינה עולה בקנה אחד עם תקנות המוסר במדינות שמהן הגיעו. "בערב ובלילה הנשים יוצאות לבדן מהבית, והן יושבות בין היתר בברים ובמסעדות. חלקן אף שותות אלכוהול". המדריך מדגיש כי "אם הן מדברות אתכם, רוקדות אתכם או צוחקות אתכם, אין משמע הדבר שהן רוצות משהו מעבר".

עוד כתבות בנושא:
לאחר סערת התקיפה המינית בקלן: קבוצות מהגרים הותקפו
עיירה בגרמניה נגד מבקשי המקלט: בריכה ציבורית אסרה כניסה לפליטים
אוטובוס עם פליטים סורים נשלח למשרדה של מרקל בברלין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לכל הגברים והנשים בגרמניה חופש בחירה של בן או בת זוג". המדריך באפליקציה החדשה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בגדי הנשים לא מסמלים כל רצון מיני מצדן", ממשיך המדריך. "הן לובשות שמלות קצרות, נעלי עקב, או מתאפרות בשל נסיבות הקשורות לאופנה. על כן, לא מדובר בהזמנה לגברים. הנשים יכולות להגיד 'לא' בכל זמן שאין ברצונן לעשות דבר מה. גם אם מדובר בחיזור, זה לא נותן לך זכות לעשות דברים החוצים את אלה שהן יזמו. על הגבר לכבד כל אישה שלא מעוניינת שידברו איתה ויגעו בה".

תחנת הרכבת המרכזית בעיר קלן, גרמניה, ינואר 2016. רויטרס
המדריך מופיע על רקע התקיפה ההמונית בקלן. האזור שבו אירעה התקיפה/רויטרס

המדריך מדגיש כי הטרדה מינית היא עבירה על החוק, אשר עשויה לסכן את בקשת קבלת המקלט במדינה. "השוויון בין נשים וגברים הוא זכות בסיסית שלא ניתן לפקפק עליה בגרמניה. הפליטים נמצאים תחת מיקרוסקופ: כאשר הגברים והנשים לא מכבדים את החוק הם נתונים לעונשים, ובכך מסכנים את בקשת המקלט שלהם".

ההנחיות לפליטים מגיעות על רקע התקיפה המינית ההמונית בערב השנה החדשה בעיר קלן. בתקרית זו, מאות בני אדם, רובם ממוצא צפון אפריקני, הטרידו מינית עשרות נשים באזור תחנת הרכבת המרכזית בעיר. המשטרה בעיר הודיעה כי הגיעו לידיה 516 תלונות על מקרי אלימות שאירעו בסמוך לתחנת הרכבת, 40% מתוכן – כ-200 תלונות, נוגעות לתקיפה מינית.

(עדכון ראשון: 20:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully