וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פרסום דוח המבקר: שימוע לנתניהו בפרשת "ביביטורס"

15.1.2016 / 14:06

יוסף שפירא הגיע היום ללשכתו של ראש הממשלה בירושלים כדי לערוך לו שימוע בנושא מימון חיצוני של נסיעותיו לחו"ל בעת שכיהן כשר האוצר. נתניהו מקווה שהסבריו יביאו לריכוך הדוח שצפוי לפרסם נגדו המבקר

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם כתבי התקשורת הזרה באירוע לכבוד השנה החדשה. ינואר 2016. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
הטיוטה הייתה גמורה עוד בתקופת לינדנשטראוס, אך עד היום הדוח לא פורסם. נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא ערך היום (שישי) שימוע לראש הממשלה בנימין נתניהו במסגרת הפרשה שזכתה לכינוי "ביביטורס", ועסקה בתקופה בה כיהן כשר האוצר. השימוע ארך כשעה וחצי והתקיים בלשכת ראש הממשלה שבירושלים. בפגישה נכחו עורכי דינו של נתניהו וחברי הצוות המקצועי של שפירא.

נתניהו תושאל לגבי פרטי הפרשה עקב בקשתו, משום שלפי נהלי משרד המבקר מושא הביקורת הוא זה המבקש שימוע. זאת, כדי לשטוח את טענותיו ולנסות לשכנע כי אין פסול במעשיו. אם יתקבלו חלק מהסבריו של נתניהו בשימוע, אולי ירוכך הדוח שיפרסם נגדו המבקר בעניין הפרשה.

נתניהו מעונין בשימוע על מנת להסביר את סיבות נסיעותיו ואת נסיעות משפחתו לחו"ל על חשבון גורמים זרים, בעת שכיהן כשר האוצר של ממשלת שרון. על פי פרסום מינואר 2014 בבלוג של העיתונאי רביב דרוקר, שגם חשף את הפרשה, הטיוטה הייתה גמורה עוד בתקופת מבקר המדינה הקודם מיכה לינדנשטראוס, אך עד היום לא פורסם הדוח.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: "אמירתה של שרת החוץ השבדית - אבסורדית ומטופשת"
עכשיו זה רשמי: נתניהו מועמד הליכוד לראשות הממשלה לכנסת ה-21
המדינה לבג"ץ: דחו את העתירות נגד מינוי מנדלבליט ליועץ המשפטי לממשלה

הפרשה עלתה לכותרות אחרי שבחודש אפריל 2011 פורסם תחקיר בתכנית "המקור" בערוץ 10, שאותה הגישו באותה תקופה מיקי רוזנטל ורביב דרוקר. לפי התחקיר, בשני מקרים שילמו גופים שונים על אותו כרטיס טיסה של ראש הממשלה. עוד נחשף כי ככל הנראה אחד מהגופים מימן את טיסת ראש הממשלה והגוף השני שילם עבור רעייתו שרה, וזאת על אף ששתי החשבוניות הוצאו על שמו של נתניהו עצמו. ממצאי התחקיר הועברו לחקירת מבקר המדינה דאז מיכה לינדנשטראוס, שקבע כי יש לפתוח בחקירה פלילית.

עם זאת, נגד נתניהו היו חשדות גם לגבי טיסות שהיו בזמן כהונתו כחבר כנסת. את החשדות האלה לינדנשטראוס לא יכול היה לבחון, משום שבסמכותו לבקר רק את הממשלה. לכן, העביר ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין את החומרים לבדיקה מוקדמת.

כעבור כשלוש שנים, בספטמבר 2014, החליט וינשטיין לסיים את הליך הבדיקה בעניינו של נתניהו בפרשה. בעקבות חוות הדעת של המשטרה ושל פרקליטות המדינה קבע כי אין בסיס לפתיחה בחקירה פלילית. "בסופו של יום, במכלול החומר שנאסף, לא נמצא שיש מקום לפתיחה בחקירה בחשד לביצוע עבירה פלילית מצדו של נתניהו", כתב וינשטיין בהחלטתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully