וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנער שתקף את המורה היהודי בצרפת: "פעלתי בשם דאעש"

הנער, אזרח טורקי ממוצא כורדי, הוא תלמיד מצטיין חסר עבר פלילי. הרשויות מעריכות כי הוא נחשף לתעמולה של הארגון הקיצוני, אך בחיפוש בביתו לא נמצאו הוכחות לכך. עוד עלה בחקירתו כי תכנן לפגוע גם בכוחות הביטחון

צילום: רויטרס

הנער בן ה-15 שתקף היום (שני) את המורה היהודי בנימין אמסלם בן ה-34 במרסיי הוא אזרח טורקי ממוצא כורדי, שאמר בחקירתו כי הוא פעל בשם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) – כך הודיע התובע בעיר, בריס רובין, במסיבת עיתונאים. "הנער טען בחקירתו כי פעל בשם אללה והמדינה האיסלאמית, וחזר כמה פעמים על כך שעשה את הפעולה בשם הארגון הקיצוני", אמר. בנוסף נמסר כי מחקירה ראשונית עולה כי הנער תכנן לפגוע גם באנשי כוחות הביטחון.

לדברי רובין, הנער אינו בעל עבר פלילי ולא היה תחת פיקוח הרשויות. כמו כן אמר רובין כי הוא לומד בבית ספר תיכון בעיר, ותיאר אותו כתלמיד טוב בעל ציונים מעולים. הוא טען כי בשל כך קשה מאוד היה לחזות את התנהגותו הקיצונית, אשר ייתכן ונבעה מחשיפה לתעמולה של דאעש ברשתות החברתיות.

עם זאת, נמסר כי בחיפושים שנערכו בביתו לא נמצא כל סימן לכך שהוא עבר תהליך הקצנה. "המשפחה לא האמינה כאשר החוקרים נכנסו לבית", אמר סגן ראש מחלקת הביטחון הציבור בעיר, שהוסיף כי בניגוד להערכות הראשוניות, נראה כי הנער אינו לוקה בנפשו.

עוד כתבות מהעולם:
לקראת ביטול הסנקציות: איראן הודיעה כי הסירה את ליבת הכור באראק
חפירת בורות במשך 8 שעות: החיים במחנה עבודה בקוריאה הצפונית
עיראק: הרוגים ועשרות בני ערובה במתקפה של דאעש בקניון בבגדאד

יהודי נדקר על ידי נער במרסיי, צרפת, 11 בינואר 2016. טוויטר, צילום מסך
אמסלם לאחר פציעתו, היום/צילום מסך, טוויטר

שר הפנים של צרפת, ברנאר קזנוב, אמר כי מדובר ב"מתקפה אנטישמית ברוטאלית". לדבריו, "ישנה סכנה כי בודדים שלא נמצאים תחת פיקוח משטרתי יפעלו בעקבות תעמולה של ארגונים קיצוניים, בעיקר דרך הרשות החברתיות".

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
יהודי נדקר על ידי נער במרסיי, צרפת, 11 בינואר 2016. טוויטר, צילום מסך
המצ'טה שבאמצעותה הותקף אמסלם/צילום מסך, טוויטר

אמסלם, שחבש כיפה בעת שהותקף, נפצע באורח קל. הנער דקר אותו באמצעות מצ'טה וגרם לפציעתו בגב וביד. הרב צבי עמר, נשיא הקהילה היהודית במרסיי, מסר לוואלה! NEWS כי אמסלם הועבר לקבלת טיפול רפואי, והוסיף כי הוא נאבק בדוקר.

עמר ציין כי הוא ביקר בזירת הפיגוע עם מושל מרסיי ועם ראש העירייה. "צעיר שלומד בבית ספר לא רחוק מבית הספר היהודי ראה את המורה, ואז הוא הוציא את הסכין באורך 50 סנטימטרים ורצה לדקור אותו", סיפר. "היהודי נלחם בו בכל כוחו, ברוך השם, הוא נדקר בידיים שלו". לדבריו, "המחבל ראה שהוא לא הצליח וברח. מישהו ראה אותו בורח, עקב אחריו, תפס אותו והסגיר אותו למשטרה ליד המטרו של דרום העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully