וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: הרוגים ועשרות בני ערובה במתקפה של דאעש בקניון בבגדאד

החמושים פוצצו מכונית תופת בכניסה לקניון, הנמצא בשכונה בעלת רוב שיעי במזרח הבירה, ולאחר מכן פרצו אליו. כוחות משטרה כיתרו את המקום והצליחו להשתלט על האירוע, תוך חילופי אש כבדים. פיגועים קטלניים נוספים אירעו ברחבי המדינה

צילום: רויטרס

18 בני אדם נהרגו היום (שני) ו-50 נוספים נפצעו לאחר שחמושים פרצו לתוך קניון בשכונה ובה רוב שיעי במזרח בגדאד, בירת עיראק – כך אמרו גורמים רשמיים במדינה. לפי הגורמים, החמושים לקחו בין 75-50 בני ערובה.
כעבור כשעה מסר משרד הפנים בעיראק כי כוחות הביטחון השתלטו על האירוע והרגו את כל החמושים. "כוחות הביטחון חיסלו את החמושים שתקפו את המרכז המסחרי. הם הצליחו להשתלט על האירוע", אמר דובר המשרד, סעד מען.

מפקד המשטרה בבירה אמר כי מדיווחים ראשוניים עולה כי חמישה בני אדם נהרגו, ולא 18, וכי 13 בני אדם נוספים נפצעו. הוא טען כי החמושים לא הצליחו לקחת בני ערובה. ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), המרבה לתקוף אזורים בעלי רוב שיעי, קיבל אחריות על הפיגוע.


עוד כתבות מהעולם:
סוריה: שיירת סיוע הומניטרי הגיעה לעיירה הנצורה מדאיה
בצל התנעת תהליך השלום באפגניסטן: הרוגים בירי על בית ספר
תיעוד מרגש: תושב ניו יורק מעניק את בגדיו החמים לאדם שרעד מקור

פיגוע של דאעש בבגדאד שבו נהרגו 18 בני אדם, ינואר 2016. רויטרס
זירת הפיגוע, היום/רויטרס

גורם אחר אמר לרשת העיראקית "סומאריה" כי "חמושים לקחו בני ערובה תוך שהם מאיימים לירות בהם. כוחות המשטרה כיתרו את הקניון לקראת מבצע לשחרור השבויים". עוד נמסר כי התנהלו חילופי אש בין המשטרה לחמושים.

דובר משרד הפנים אישר מוקדם יותר כי מחבלים מתאבדים פוצצו עצמם בתוך מכונית תופת בכניסה למרכז המסחרי "ג'והארה" במזרח הבירה, ולאחר מכן פרצו חמושים למרכז. כמו כן הוא מסר כי כוחות המשטרה כיתרו את האזור וחסמו את הדרכים המובילות אליו.

בנוסף, גורם ביטחוני במדינה אמר כי כוחות הביטחון סגרו את כל הכניסות לבירה, וכי כוחות המשטרה נפרסו ברחבי בגדאד, בעיקר בסמוך לקניונים ולשווקים המרכזיים. עוד נמסר כי בין ההרוגים נמצאים שלושה שוטרים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פיגוע של דאעש בבגדאד שבו נהרגו 18 בני אדם, ינואר 2016. רויטרס
הקניון שבו אירע הפיגוע בבגדאד, היום/רויטרס

פיגועים קטלניים נוספים אירעו היום בכמה ערים בעיראק. בעיר מוקדאדיה שבמזרח המדינה נהרגו לפחות 23 בני אדם ו-50 נוספים נפצעו בשני פיצוצים שאירעו בבית קפה. גם על הפיגוע הזה לקח דאעש אחריות.

כמו כן, שבעה בני אדם נהרגו בפיצוץ שאירע בנהרוואן, פרבר של עיר הבירה בעל רוב סוני. מוקדם יותר נהרגו שלושה בני אדם לאחר שמכונית תופת התפוצצה בבעקובה, הנמצאת 65 קילומטרים מצפון לבגדאד.

הפיגועים שאירעו היום הותירו את מספר ההרוגים הגבוה ביותר במדינה בשלושת החודשים האחרונים. דובר משרד הפנים אמר כי "ארגוני הטרור פועלים לאחר שנחלו תבוסות כבדות בידי כוחות הביטחון".

פיגוע של דאעש בבגדאד שבו נהרגו 18 בני אדם, ינואר 2016. רויטרס
בגדאד, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully