וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: שיירת סיוע הומניטרי הגיעה לעיירה הנצורה מדאיה

עשרות משאיות של האו"ם ושל הצלב האדום עושות את דרכן לעיירה הסמוכה לגבול לבנון, שמזון לא נכנס אליה מאז אוקטובר. כמו כן, יועבר סיוע לשתי עיירות נצורות נוספות במחוז אידליב. חייהם של יותר מ-40 אלף בני אדם בסכנה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שיירת הסיוע ההומניטרי של האו"ם, בשיתוף פעולה עם הוועד הבינלאומי של הצלב האדום, נכנסה היום (שני) לעיירה מדאיה שבמזרח סוריה, הנמצאת תחת מצור כבר חודשים ארוכים. גורם בכיר באו"ם אמר לרשת CNN בערבית כי בסך הכול יצאו היום מדמשק למדאיא 44 משאיות עם סיוע הומניטארי, וה-BBC בערבית דיווח כי עד כה נכנסו לעיירה שלוש משאיות.

בהודעה שפרסמה מוקדם יותר סוכנות האו"ם לעניינים הומניטריים, נמסר כי עשרות משאיות וכלי רכב נוספים יצאו לדרכם מדמשק, לאחר עיכובים רבים בהעברת הסיוע.


עוד בוואלה! NEWS:
עשרות הרוגים בהפצצת כלא בשליטת ג'בהת א-נוסרה בצפון סוריה
בגלל המלחמה בסוריה: זינוק חד במספר הדרוזים המתאזרחים בגולן
בחסות הגשם והערפל: צבא אסד פתח במתקפה ליד הגבול עם ישראל

משאיות סיוע הומניטרי בעיירה מדאיא, סוריה. ינואר 2016. מתוך טוויטר, צילום מסך
הסיוע ההומניטרי שהגיע למדאיא/צילום מסך, מתוך טוויטר

גורמים המעורים בפרטי המשא ומתן בין האו"ם לכוחות המשטר הסורי מסרו כי בהתאם להסכם שנחתם ביום שבת, הסיוע ההומניטרי יועבר לעיירה הנמצאת סמוך לגבול הלבנוני. "התאריך והזמן נקבעו, הסיוע יגיעו לשלוש העיירות ביום שני בבוקר", מסר אחד הגורמים, בהתייחסות למדאיה, שנמצאת תחת מצור של כוחות המשטר, ולעיירות אל-פועה וכפריא שבמחוז אידליב, שנמצאות תחת מצור של כוחות האופוזיציה.

עוד באותו נושא

"אוכלים עלים": המצור האכזרי של אסד וחיזבאללה על עיירת מורדים

לכתבה המלאה
שיירת סיוע של האו"ם בדרך לעיירה מדאיה, 11 בינואר 2016. OCHA, אתר רשמי
שיירת הסיוע מחוץ לדמשק, היום/אתר רשמי, OCHA

להערכת האו"ם, כ-42 אלף בני אדם במדאיה נמצאים בסכנה מידית של הרעבה ומוות. על פי דיווחים לא מאומתים מהעיירה, חמישה בני אדם מתו ביממה האחרונה, ובחודשים האחרונים דווח על אזרחים שנורו למוות כשניסו להימלט, או שנתקלו במוקשים הרבים שהוטמנו בשטח שמקיף אותה. מנתוני האו"ם עולה כי קרוב ל-400 אלף בני אדם נמצאים ב-15 אזורים בסוריה שהושמו תחת מצור, ובשנה האחרונה רק 10% מבקשות האו"ם לאפשר העברת סיוע לאזורי הלחימה נענו.

צלמי ה-BBC תיעדו את השיירה בדרכה למדאיה:

לפחות עשרה בני אדם גוועו ברעב במדאיה. משלוח המזון האחרון הגיע לעיירה ב-18 באוקטובר, והתושבים סיפרו כי הם מתקיימים על "עלים של עצים", אשר אינם זמינים עוד בשל מזג האוויר החורפי באזור. משלוח נוסף של ציוד רפואי הועבר בחודש דצמבר, אולם הוא לא כלל מזון. אבו חסן מוסא, ראש מועצת המורדים במדאיה, אמר כי התושבים נאלצים להסתפק במים בטעמים, בתבלינים, בלימון, במלח ובחומץ. תושבים שהצליחו להניח את ידם על חלב מועשר או אורז סיפרו כי הם עשויים לשלם תמורתם עד 300 דולרים לקילוגרם

(עדכון ראשון: 14:11)

משאיות סיוע הומניטרי בעיירה מדאיא, סוריה. ינואר 2016. מתוך טוויטר, צילום מסך
מדאיא, היום/צילום מסך, מתוך טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully