וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הרוגים בהפצצת כלא בשליטת ג'בהת א-נוסרה בצפון סוריה

9.1.2016 / 21:17

לפחות 57 בני אדם נהרגו במתקפה על בית משפט ובית כלא במחוז אידליב שבשליטת המורדים. השבוע יועבר סיוע לעיירה מדאיה, אחרי חצי שנה של מצור ודיווחים על רעב חמור

צילום: סרטוני חובבים שעלו לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

(משבר הרעב במדאיה: "אנחנו ניזונים על עלים של עצים")

לפחות 57 בני אדם נהרגו היום (שבת) בהפצצה על בית משפט ובית כלא בשליטת ג'בהת א-נוסרה בעיירה הסורית מערת א-נועמאן שמוחזקת בידי המורדים במחוז אידליב. 30 נפצעו ומצבם של רבים מתוכם הוא קשה.

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי מספר הנפגעים הגבוה נובע מכך שהמתקפה האווירית התמקדה בבית המשפט ובכלא, שהיו הומי אדם. בבית הכלא לבדו נהרגו 21 אזרחים, 29 חמושים ושבעה אסירים. בשלב זה לא ברור מי עומד מאחורי ההפצצה, אך על פי דיווח גורמים בשטח מדובר בכוחותיו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין.

עוד בוואלה! NEWS:
שנתיים אחרי ההסכם: סוריה השמידה את כל הארסנל הכימי שלה
השבועות הקשים של דאעש: "המדינה האיסלאמית" בדרך לנפילתה
מלחמת האזרחים בסוריה: יותר מ-55 אלף הרוגים ב-2015

הפגנה נגד שלטון אסד בעיירה מערת א-נועמאן שבצפון סוריה, 26 בדצמבר 2011. רויטרס
תושבי מערת א-נועמאן מפגינים נגד באשר אסד, דצמבר 2011/רויטרס

בתוך כך, שני גורמים המעורים בנושא דיווחו כי אחרי חצי שנה של מצור, יישלח סיוע הומניטרי לעיירה מדאיה שממוקמת גם היא במחוז אידליב ולשני כפרים סונים בצפון המדינה. זאת, בכפוף להסכם בין האו"ם לממשלה הסורית, אשר הסכימה להעניק גישה לאזור, שבשליטת המורדים, בעקבות דיווחים אודות משבר רעב חמור.

גורם המעורה במגעים מסר כי בסוף השבוע הוחלט כי הסיוע המבוקש יועבר לעיירה ולשני הכפרים בבוקר יום שני ובאופן סימולטני. מקור המקורב לממשלת סוריה אישר את הפרטים.

לפחות עשרה בני אדם גוועו ברעב במדאיה וחייהם של 40 אלף נוספים נתונים בסכנה – על פי ארגוני הסיוע. בראיון לסוכנות הידיעות סיפר מורד, הנצור עם התושבים, כי אלו מתקיימים על "עלים של עצים", אשר אינם זמינים עוד בשל מזג האוויר החורפי באזור.

(עדכון ראשון: 17:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully