וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים אחרי ההסכם: סוריה השמידה את כל הארסנל הכימי שלה

הארגון למניעת הפצת הנשק בעולם הכריז כי כל המאגר המוצהר של המשטר בדמשק הושמד, בהתאם להסכם שנחתם ב-2013 בין ארה"ב לרוסיה. רוסיה: סבירות גבוהה שדאעש עושה שימוש בנשק כימי

כל ארסנל הנשק הכימי שעליה הכריזה סוריה הושמד – כך מסר היום (שלישי) הארגון הבינלאומי למניעת נשק כימי. זאת אחרי יותר משנתיים מאז הושג ההסכם בין רוסיה לבין ארצות הברית לפירוק משטרו של בשאר אסד מהנשק הבלתי-קונבנציונלי, שבו נעשה שימוש קטלני במהלך שנות מלחמת האזרחים במדינה. "100% מהנשק הושמד", מסר דובר הארגון לסוכנות הידיעות הצרפתית.

מאות בני אדם נהרגו במתקפה כימית שיוחסו לשלטונו של אסד בפרברי דמשק באוגוסט 2013. בתגובה איימה וושינגטון לצאת למבצע צבאי נגד המשטר, אך התערבותה של מוסקבה, בעלת ברית קרובה של דמשק, הביאה לידי ההסכם שמנע את המלחמה.

לקריאה נוספת בנושא
מלחמת האזרחים בסוריה: יותר מ-55 אלף הרוגים ב-2015
בחסות הגשם והערפל: צבא אסד פתח במתקפה ליד הגבול עם ישראל

צוות דני-נורבגי עוגן בקפריסין, לקראת משימה לפינוי הנשק הכימי של צבא אסד מנמל לטקיה בחופי סוריה. דצמבר 2013. רויטרס
פינוי נשק כימי מסוריה, 2013/רויטרס

ההודעה מגיעה ברקע הממצאים שאסף הארגון ולפיהם כמה אנשים נחשפו לאחרונה לגז הקטלני סארין או לחומרים הדומים לו בהרכבם. בדוח שפרסם אתמול האו"ם נטען כי הארגון חוקר את הטענות של דמשק שלפיהן אירעו 11 תקריות ובהן נעשה שימוש בגז. לא צוין בדוח מתי בדיוק אירעו התקריות הללו.

היום טענה רוסיה כי ישנה סבירות גבוהה לכך שארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) משתמש בנשק כימי ברחבי סוריה. ראש המחלקה למניעת הפצת כלי נשק ולבקרה עליהם במשרד החוץ במוסקבה, מיכאיל אוליאנוב, קרא לחקירת האפשרות שאספקת החומרים המשמשים לייצור גז הסארין מגיעים מטורקיה לסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully