וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל התנעת תהליך השלום באפגניסטן: הרוגים בירי על בית ספר

שלושה תלמידים נהרגו מירי מרגמה על תיכון במזרח המדינה, באותו היום שבו החל סבב שיחות בין אפגניסטן, פקיסטן, סין וארצות הברית, במטרה לפתוח בתהליך שיוביל לחידוש המשא ומתן עם טליבאן. "חשוב לא להציג לטליבאן תנאים מקדימים"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

לפחות שלושה תלמידים נהרגו היום (שני) ושמונה נוספים נפצעו מירי פצצות מרגמה על בית ספר תיכון במחוז חוסט שבמזרח אפגניסטן – כך נמסר בהודעה רשמית מטעם משרד החינוך האפגני. עד כה, אף ארגון לא קיבל אחריות על הירי, באזור שטליבאן ביצע בו פיגועי התאבדות רבים עד לפני כחצי שנה.

היום החל סבב שיחות בהשתתפות נציגים מאפגניסטן, פקיסטן, סין וארצות הברית באיסאלמבאד, בירת פקיסטן, במטרה לחדש את תהליך השלום עם טליבאן, שנקטע בחודש יולי האחרון. בכירים מארבע המדינות מקווים לפתוח בתהליך שיוביל למשא ומתן עם לוחמי טליבאן, שנציגיהם לא משתתפים בסבב השיחות הנוכחי.

עוד בוואלה! NEWS:
"אויבי השלום": הודו מתמודדת עם טרור מבית ומחוץ
לראשונה זה עשור: ראש ממשלת הודו נפגש עם מקבילו בפקיסטן
עם התחזקות טליבאן, המערב נשאב בחזרה לאפגניסטן

שיחות השלום עם הטליבאן, איסלאמבאד, פקיסטן, 11 בינואר 2016. AP
סבב השיחות הקודם נקטע לאחר שפורסם כי מייסד טליבאן מת. עזיז וקרזאי, היום/AP

סרטאג' עזיז, יועצו הבכיר של ראש ממשלת פקיסטן נוואז שריף לענייני חוץ, פתח את הפגישה והבהיר כי מטרתה הראשונית חייבת להיות שכנוע טליבאן להצטרף לשולחן המשא ומתן ולשקול לוותר על פעילותם האלימה. "לכן, חשוב לא להציג תנאים מקדימים לתהליך המו"מ", טען. "דבר כזה רק יפגום בתהליך".

סגן שר החוץ של אפגניסטן, חיכמת קרזאי, ושר החוץ של פקיסטן עיזאז צ'אודרי הצטרפו לשיחות, לצד הנציג המיוחד של ארצות הברית לאפגניסטן ולפקיסטן, ריצ'רד אולסון, בכיר הצבא האמריקני בפקיסטן, גנרל אנתוני רוק, והשליח המיוחד של סין לאפגניסטן, דנג שיג'ון. המאמצים המחודשים מגיעים על רקע האלימות הקשה בשנה האחרונה באפגניסטן, לאחר נסיגת מרבית הכוחות הזרים מהמדינה בסוף שנת 2014.

עוד באותו נושא

אפגניסטן מאשרת: מנהיג טליבאן מולה עומר מת ב-2013 בפקיסטן

לכתבה המלאה
שיחות השלום עם הטליבאן, איסלאמבאד, פקיסטן, 11 בינואר 2016. AP
הנציגים באיסלאמבאד, היום/AP

בחודשים האחרונים, לוחמי טליבאן השתלטו על שטחים במחוז הלמנד שבדרום אפגניסטן, כבשו לזמן קצר את העיר קונדוז שבצפון, וביצעו פיגועי התאבדות רבים בבירה קאבול. סבב השיחות הקודם נקטע לאחר שפורסם כי מנהיג הארגון מולה מוחמד עומאר מת, וקבוצות שונות בטליבאן נאבקו על החלפתו בהנהגת הארגון. גם כיום, חלק מהקבוצות בארגון תומכות במשא ומתן עם השלטון, בעוד שאחרות מתנגדות לו בכל תוקף.

שיחות השלום עם הטליבאן, איסלאמבאד, פקיסטן, 11 בינואר 2016. AP
חייילים מאבטחים את השיחות, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully