וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם התחזקות טליבאן, המערב נשאב בחזרה לאפגניסטן

24.12.2015 / 17:10

כלי טיס אמריקניים תקפו יעדים של הארגון במחוז הלמנד בדרום המדינה, שמאוים בידי לוחמי טליבאן, וכוחות בריטיים נשלחו לאזור. זאת ברקע הקושי של הממשל בקאבול להתגבר לבדו על האיום החדש-ישן

צילום: רויטרס, עריכה: שי ענבל

כלי טיס אמריקניים תקפו פעמיים אזורים בדרום אפגניסטן שנכבשו על ידי לוחמי טליבאן במהלך השבוע - כך מסרו היום (חמישי) גורמים רשמיים במדינה. זאת במקביל לשליחת חיילים בריטים לאזור שנג'ין שבמחוז הלמנד, שנחשב למעוז של הארגון הקיצוני ולחממה לגידול סם האופיום.

טליבאן, ששולט כמעט בכל שנג'ין, אמר אתמול כי הוא השתלט על מבני ממשל ותחנות משטרה במרכז האזור, אך גורמים בממשלה בקאבול הכחישו זאת. הארגון מנסה לתפוס מחדש את השלטון שאיבד לאחר פלישת ארצות הברית ב-2001 והוא מנצל את חולשת הממשל המרכזי של הנשיא אשרף ראני.

גנרל עבדול וודוד, קצין בכיר בצבא אפגניסטן, אמר כי מבצע משותף של כוחות הביטחון המקומיים ושל נאט"ו הצליח להדוף את כוחות טליבאן מאזורים מרכזיים בשנג'ין, שבמהלכו נהרגו 60 מאנשי הארגון ונפצעו 40 נוספים. מטה נאט"ו בקאבול אישר את דבר קיומן של התקיפות האוויריות, אך לא מסר פרטים נוספים.

טליבאן כבר שולט על שלושה מחוזות פנימיים בהלמנד, כמו גם על חלקים נוספים באזורי הספר של המחזור ועל נתיבים אסטרטגיים, מה שמקשה על שליחת תגבורת לכוחות הביטחון של אפגניסטן. כיבוש שנג'ין יהווה מכה קשה למאמצי המערב להקים שלטון יציב ומתון במדינה, שעתה נאלצת להתמודד כמעט לבדה מול פעילות מוגברת של הארגון, שנאבק גם עם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), שצובר תאוצה.

כוחות של צבא אפגניסטן במחוז הלמנד בדרום המדינה, 20 בדצמבר 2015. רויטרס
כוחות של צבא אפגניסטן בהלמנד, השבוע/רויטרס
כוחות של צבא אפגניסטן במחוז הלמנד בדרום המדינה, 20 בדצמבר 2015. רויטרס
מתקשים להילחם לבדם. חיילים אפגנים בהלמנד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully