וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חפירת בורות במשך 8 שעות: החיים במחנה עבודה בקוריאה הצפונית

אזרח קנדי, שנשפט למאסר עולם ועבודות פרך במדינה המבודדת, סיפר ל-CNN כי הוא נמצא בבידוד ולא ראה בסביבתו אסירים נוספים. בריאיון שנערך בנוכחות שומרים קוריאנים שיתף כי "העבודות היו קשות בהתחלה". במקביל נחשף אסיר נוסף שטוען כי הוא אזרח אמריקני

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(בתגובה לניסוי של הצפון: מפציץ גרעיני אמריקני חג בשמי קוריאה הדרומית)

על רקע המתח המתגבר בין קוריאה הצפונית והמערב, ובעקבות הניסוי הגרעיני שערכה הראשונה בשבוע שעבר, אישר הממשל במדינה המבודדת לכתב רשת CNN לפגוש את היון סו לים – כומר קנדי ממוצא דרום קוריאני שהואשם בגין פשעים נגד המדינה והוטל עליו מאסר עולם ועבודות פרך. תחת פיקוח של גורמים מהממשל, הוא סיפר על חייו במחנה העבודה. במקביל, חשפה הרשת כי אזרח אמריקני מוחזק בכלא בקוריאה הצפונית בגין ריגול מאז חודש אוקטובר.

"אני לא אדם שעובד עבודה פיזית מטבעי, כך שהעבודות היו קשות בהתחלה", סיפר ל-CNN. "עכשיו כבר התרגלתי לכך". הוא רואיין במלון בפיונגיאנג תחת עיניהם הפקוחה של השומרים, ונאלץ לדבר בקוריאנית. הוא אמר כי הוא עובד במשך שמונה שעות ביום, שישה ימים בשבוע ועוסק בחפירת בורות בחצר מחנה העבודה. הוא אף ציין כי הוא נמצא בבידוד ולא ראה אסירים נוספים מלבדו.

עוד כתבות בנושא:
טראמפ: "חייבים לתת לקים ג'ונג און קרדיט על חיסול הדוד שלו"
בתגובה לניסוי של הצפון: מפציץ גרעיני אמריקני חג בשמי דרום קוריאה
בהיגיון המעוות של קים, ניסוי גרעיני הוא הדרך הטובה לשלום

היון סו לים, כומר קנדי שנשפט למאסר עולם עם עבודות פרך בקוריאה הצפונית, דצמבר 2015. AP
לים במהלך משפטו בחודש שעבר/AP

בריאיון ששודר נראה לים עם שיער מגולח והוא לובש מדי אסיר אפורים. לדבריו, הוא מקבל שלוש ארוחות ביום וזוכה לטיפול רפואי הולם. "אני מודה כי הפרתי את הסדר הציבורי של הממשל", אמר בריאיון. כשנשאל אם הפשע הגדול ביותר שלו היה להשמיע מילים קשות נגד מנהיגי המדינה, השיב: "כן, כך אני חושב". לפי רשת CNN, לים, שחי בקנדה מאז 1986, נמצא במצב בריאותי ירוד והוא סובל מלחץ דם גבוה.

היון סו לים, כומר קנדי שנשפט למאסר עולם עם עבודות פרך בקוריאה הצפונית, דצמבר 2015. AP
לים לאחר מתן גזר הדין במשפטו/AP

בהמשך חשפו הרשויות בפני כתב הרשת אסיר נוסף שהואשם בריגול, שטען בפניו כי הוא אזרח אמריקני. האדם הזדהה כקים דונג צ'ול וסיפר כי קיבל אזרחות אמריקנית והתגורר בעבר בפיירפקס שבווירג'יניה.

גם הריאיון עם קים התנהל תחת פיקוח השומרים בקוריאנית, דרך מתורגמן. הוא אמר כי ריגל לטובת "גורמים שמרניים בקוריאה הדרומית" ונעצר באוקטובר. "הייתי צריך לצלם בסיסים צבאיים סודיים ואירועים משמעותיים ושערורייתיים במדינה", אמר. אם יש אמת בדבריו, מדובר באזרח המערבי השני שמוחזק בקוריאה הצפונית.

קים חשוד בריגול לטובת קוריאה הדרומית וביקש מהממשל בארצות הברית ובסיאול להצילו. הוא אמר כי הוא התגורר בעיר יאנג'י שבסין, בסמוך לגבול עם קוריאה הצפונית. עוד ציין כי כאשר עבד בעיר רסון שבקוריאה הצפונית פנו אליו גורמים מהדרום. "הם ביקשו ממני לסייע בהשמדת המערכת הפוליטית בצפון ולהפיץ תעמולה נגד הממשל. אני מבקש מארצות הברית או מקוריאה הדרומית להציל אותי".

שגרירות ארצות הברית בסיאול הודיעה כי היא מודעת לדיווחים אך אינה מעוניינת להגיב. מחלקת המדינה האמריקנית סירבה להגיב לדיווחים, וציינה כי דיון פומבי במקרים ספציפיים על עצורים אמריקניים יכולה לסבך את מאמצי שחרורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully