וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא אמר לילד שנכסח אותו": האזינו לעדות הפעיל שהסתנן ל"שוברים שתיקה"

11.1.2016 / 20:11

בהקלטה שהגיעה לידי וואלה! NEWS נשמע אמיר בית אריה, פעיל ימין שמסר עדות שקרית לארגון השמאל, שסיפר על מעצר נערים פלסטינים בזמן שירותו הצבאי. "רצו להפחיד את הילד. כל החבר'ה צחקו, הייתה שמחה כזו שהחזרנו להם"

עריכת וידאו: אביב אירגז

"בערב, יצאנו לפעילות בכפר, דפקו על הדלת, ההורים יצאו והוציאו את הילדים. מסתבר שעצרנו שני נערים בני 15-14, ישר שמנו להם פלנלית על העיניים, אזיקונים, ידיים מאחורה" - כך נשמעת עדותו של אמיר בית אריה, פעיל הימין שהסתנן לשורות "שוברים שתיקה", בהקלטה שהגיעה לידי וואלה! NEWS. בית אריה התגלה כמי שמסר עדות שקרית לארגון על מנת להביך אותו ולהוכיח שהעדויות המפורסמות בו אינן אמינות.

בית אריה, ששירת בסיירת גולני, סיפר בין השאר על מקרה שבו ילדים מהכפר הפלסטיני תוקוע יידו אבנים לעבר כוח צה"ל בגדה המערבית. בעדותו, לאחר שסיפר על הוצאת הילדים מהבית ומעצרם, המשיך בית אריה וסיפר על התנהגות אחד מחבריו לצוות כלפי הילדים: "חבר שלי מהצוות, שהוא דרוזי, יש להם עניין של שנאה כזאת, הם הכי קיצוניים. הוא התחיל לקלל אותם". הוא הוסיף: "הוא בגדול גם המתשאל שלנו, הוא אמר להם מה לעשות ושאל את הילד 'אתה זרקת אבנים היום בצהריים, נכון?".

לקריאה נוספת:
"פאשיסטים": עימות סוער בכנסת בדיון על שוברים שתיקה. צפו
נתניהו למילואימניקים שפועלים נגד "שוברים שתיקה": "נאבקים למען האמת"
הקשר בין מובילי מחאת חיילי המילואים נגד "שוברים שתיקה" לארגוני הימין

מתנחל חסם סיור של שוברים שתיקה בדרום הר חברון. שוברים שתיקה, מערכת וואלה! NEWS
"הוא אמר לי להניח את הארנק של הילד על איזו אבן". פעילות "שוברים שתיקה"/מערכת וואלה! NEWS, שוברים שתיקה

בית אריה המשיך בעדותו השקרית וסיפר כי הכפר כה גדול, שהסיכויים שהילדים ש"נתפסו" הם אכן אלו שיידו אבנים - נמוכים מאוד. "זה כפר ענק, אני לא אומר שאין סיכוי, יש סיכוי...", אמר בעדות. הוא הוסיף לתאר את התנהגות חברו לצוות: "הוא אמר לו 'אנחנו נכסח אותך, תגיד לכל החברים שלך'...בקיצור, בקטע של ממש להפחיד את הילד. זה היה ילד קטן". "כל הצוות צחקו, ואמרו לו 'תגיד להם שנכסח אותם'...הייתה שמחה כזאת, שמחה ש'החזרנו להם'. בצהריים לא יכולנו, אבל בערב הצלחנו", הוסיף.

בהמשך העדות, האשים בית אריה גם את אנשי השב"כ שהגיעו בעקבות התקרית. "שתי דקות אחרינו כבר הגיע רכב של השב"כ ולקח את הנערים", סיפר. "היה ארנק שהיה בכיס של הילד. שאלתי את הבחור מהשב"כ מה לעשות עם זה, והוא אמר לי 'תשאיר את זה פה'. כאילו סתם, להניח את הארנק על איזה אבן. שאלתי אותו 'לא להחזיר את זה למשפחה?', והוא אמר לי שלא, שזה לא חשוב ושזה לא עניין שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פעילות "שוברים שתיקה". שוברים שתיקה,
"מישהו שרצה לבקר את הקבר של אבא שלו - לא יכול". פעילות של "שוברים שתיקה"/שוברים שתיקה

בחלק נוסף של העדות המוקלטת סיפר בית אריה על אחד הנהלים בשירותו, לפיו היה צריך לוודא שפלסטינים לא מתקרבים לרחוב השוהדא שבחברון. "מישהו שמתקרב 50 מטר משם כבר נחשב לחשוד", סיפר בית אריה, והוסיף: "בית הקברות שלהם שם, לא חשבתי על זה אז, אבל היום - אני חושב על זה. מישהו שרצה לבוא לבקר את הקבר של אבא שלו, של אמא שלו...לא יכול. אז זו מניעת חיכוך, ולא אמרנו לנו מעבר לזה - כי זה מה שאמור למנוע את החיכוך, כי אני בעצם מרחיק את הפלסטינים".

ארגון השמאל, המפרסם עדויות של לוחמים שפעלו בגדה המערבית וברצועת עזה, החליט לבחון אם נמצא שתול בשורותיו לאחר תחקיר בתכנית "עובדה" ששודר בשבוע שעבר. בתחקיר חשפו פעילי ימין מארגון "עד כאן" שהסתננו לארגוני זכויות אדם, כיצד עזרא נאווי פועל כדי להסגיר לידי הרשות סוחרי קרקעות פלסטינים במטרה למנעו מכירת קרקעות למתנחלים.

פעילות "שוברים שתיקה". שוברים שתיקה,
הארגון עלה על בית אריה בעקבות תחקיר "עובדה". פעילות "שוברים שתיקה"/שוברים שתיקה

לאחר בדיקה ברשימות הארגון, עלה שמו של אמיר בית אריה שהגיע לפני כשנה לשוברים שתיקה במטרה למסור עדות על שירותו בגדה, ואף המשיך ופעל כמתנדב בארגון. עדותו לא אומתה באופן מספק ועל כן לא פורסמה בדוחות הארגון. עם זאת, הדבר לא עורר את חשדם של אנשי "שוברים שתיקה", ולבקשתו, הוא החל להתנדב במחלקה הציבורית של הארגון, במקביל, הוא שאל על ארגונים נוספים שניתן להתנדב אצלם וחבר גם לארגון "לוחמים לשלום".

רק לאחר פרסום התחקיר בחמישי האחרון החלו לחשוד ב"שוברים שתיקה" שגם בקרבם היה שתול, וכך איתרו את בית אריה. מהארגון נמסר בתגובה: "בימים האחרונים גילינו שפועל בישראל ארגון שמשתמש בשיטות פעולה של השטאזי, ומטרתו ליצור פרנויה ולפרק מבפנים את ארגוני החברה האזרחית. נמשיך לעבוד בנחישות ובמקצועיות בין היתר בבדיקה ואימות של העדויות. על אף ניסיונות ההפחדה שוברים שתיקה תישאר בית עבור לוחמים ולוחמות שבוחרים לספר לחברה הישראלית על מציאות הכיבוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully