וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשר בין מובילי מחאת חיילי המילואים נגד "שוברים שתיקה" לארגוני הימין

27.12.2015 / 21:00

ראשי המאבק נגד הארגון, עמית דרי ועמיחי שיקלי, אמנם טוענים כי מאבקם בלתי פוליטי, אך בדיקת וואלה! NEWS חושפת את הקשרים ל"אם תרצו" שעומד מאחורי קמפיין "השתולים" ולבית היהודי. שיקלי: "ל'אם תרצו' אין נגיעה למאבק שלנו". דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

עמית דרי ועמיחי שיקלי, מובילי מחאת חיילי המילואים נגד "שוברים שתיקה", טוענים כי מאבקם הוא בלתי פוליטי. ואולם, מבדיקת וואלה! NEWS עולה כי הם מחוברים בעבותות לארגונים ולאנשי ימין, ובהם "אם תרצו", שעומד מאחורי קמפיין "השתולים" המצייר את ארגוני השמאל כבובות על חוט הנשלטות בידי מדינות אירופאיות.

השניים עובדים יחד במכינה הקדם צבאית "תבור" בנצרת עילית: דרי (34) משמש מנהל המכינה, וחברו שיקלי (36) משמש מנכ"ל העמותה וראש המכינה. בראיונות שנתנו השניים לכלי התקשורת בשבועות האחרונים הם הצהירו כי אין להם אג'נדה פוליטית נסתרת, אך מבדיקה קצרה באתר של "אם תרצו" עולה כי שיקלי משמש חבר מועצה בארגון. זאת ועוד, כשרונן שובל תכנן לעזוב את הארגון לקראת כניסתו למפלגת הבית היהודי – דבר שלא הצליח בסופו של דבר – אחד המועמדים להחליפו ולעמוד בראש "אם תרצו" היה אותו שיקלי. מסיבה שאינה ידועה, הדבר לא יצא לפועל.

עמיחי שיקלי, ראש המדרשה למנהיגות חינוכית תבור. באדיבות המצולמים
אמור היה להחליף את רונן שובל ולעמוד בראש "אם תרצו". שיקלי/באדיבות המצולמים

עוד עולה מהבדיקה כי השניים קשורים לארז אשל, ממקימי המכינות הקדם צבאיות החילוניות, שהיה שותף להקמת המכינה שבה הם עובדים. אשל הוא בעל קשרים גם בתחום הפוליטי: הקמת "תבור" ב-2010 היא פרי מאמציו של שר החקלאות אורי אריאל, אז חבר כנסת מטעם האיחוד הלאומי, שדחף כדי לחזק את העיר בגליל. אריאל אף ציין זאת בדבריו לרגל הקמת המכינה.

נוסף על כך, אשל קשור לגורמים בליכוד והבית היהודי. למעשה, הוא זה שחיבר בין נפתלי בנט לבנימין נתניהו, לאחר שהכיר את חברו בנט ממגלן לאיילת שקד, שעבדה כבר במשרד ראש הממשלה. לאחר מכן הצטרף אליה בנט לעבודה בלשכה.

מאוחר יותר הקימו שקד ובנט את "ישראל שלי", הזרוע ההסברתית של הימין ששיתפה פעולה עם מועצת יש"ע. גם "אם תרצו" המזוהה עם הימין, ששיקלי הוא אחד מחברי המועצה שלה, הוא ארגון המקורב לליכוד ובעיקר לבית היהודי. שובל, מי שעמד בראש הארגון עד הפריימריז האחרונים בבית היהודי, מקורב לבנט ושקד.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קמפיין "השתולים" של "אם תרצו" נגד "שוברים שתיקה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכרים של השניים מתארים קשר מאוד קרוב לארז תדמור מ"אם תרצו", שאף מזכיר אותם במאמרים שכתב בנושא בשבועות האחרונים.

שיקלי שיתף בעמוד הפייסבוק שלו באחרונה תמונה של חברי הרשימה המשותפת המוצגים כמחבלים ומחזיקים בידיהם או על גופם נשקים וחגורת נפץ. אך על אף דאגתו לתדמית של צה"ל ופעילותו נגד ביקורת כלפיו, נראה כי גם הוא טומן ידו בצלחת. בפוסט שהעלה בחודש שעבר, תקף שיקלי את לובשי המדים: "אימפוטנטיות, תקציב ביטחון של מיליארדים, שר ביטחון 'מנוסה', אבל רק בעיה אחת, התוצאות בשטח אפס!!!!. אפילו כשכבר שולחים את היחידה הטובה ביותר למלחמה בטרור ליירט מחבלים נמלטים, הם מביאים אותם חיים, עד העסקה / המחווה הבאה. ככה לא מביאים ביטחון".

מתן פלג, מנכ"ל "אם תרצו", מסר בתגובה: "אני מכיר את השניים, אבל לא היה שום תיאום בקמפיין. אם הוא (דרי) היה מצליח להרים את הקמפיין שלו לרמה גבוהה, אולי לא היינו צריכים להרים קמפיין. ברגע שראינו שעם כל המאמץ שלו זה לא מצליח לחדור בצורה רחבה, זה היה אחד הזרזים לצאת לקמפיין 'השתולים'. אין להם קשר ל'אם תרצו' והדברים לא תואמו". לדבריו, "נדמה לו" ששיקלי היה בעבר חבר במועצת "אם תרצו".

שיקלי טען אף הוא כי לא היה תיאום בקמפיינים. "אכן אני חבר מועצה - הם ביקשו שאהיה חבר במועצה - אבל הקמפיין לא היה מתואם איתם ולא ישבתי בשום ישיבה איתם. אין ל'אם תרצו' שום נגיעה למאבק שלנו". הוא הודה שקיבל הצעה לעמוד בראש "אם תרצו" במקום שובל, אך סירב להצעה. "זה שאני מופיע בחברי המועצה לא אומר כלום - עוד רבים מופיעים וזה לא אומר כלום, זו רק הבעת תמיכה בארגון, לא מעבר".

דרי מסר בתגובה כי התנגד בעבר לקמפיין "אם תרצו", ודבריו עומדים בעינם. "אמרתי שאנחנו מגנים את הקמפיין של 'אם תרצו' גם באולפן שלכם. גם במסרים וגם בתקשורת הבענו התנערות מוחלטת מהקמפיין, והוא עוסק בארגונים נוספים. אנחנו הולכים על 'שוברים שתיקה' ומביאים דברים קונקרטיים חדשים ולא כלליים. בקרוב יהיו עוד תוצרים של העבודה שלנו". לסיום, הוא הדגיש כי "לא היה שום קשר בינינו לבין 'אם תרצו' בקמפיין נגד 'שוברים שתיקה'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully